מאור בוזגלו (צילום: ניר קידר)
מאור בוזגלו (צילום: ניר קידר)

“מאור צנוע ושקט, אבל יש בתוכו בערה. קשה לתאר את זה”

אחד הגורמים שעשויים להוביל לשינוי המיוחל בתוצאות של בית”ר הוא ללא ספק בוזגלו. חבריו מלאי פרגון: “הוא מהווה השראה”

פורסם בתאריך: 19.11.18 10:50

עם כל יום שעובר, לבטח לאור התוצאות העגומות שמשיגה בית"ר ירושלים, רק הולכת וגוברת הכמיהה של אנשי המועדון למאור בוזגלו. הקשר, שחזר רק לפני מספר שבועות מפציעה קשה ברצועות הצולבות, שולב במשחקים האחרונים של בית"ר כמחליף ובכל פעם שהוא עלה על כר הדשא ניצתה האש בלבבותיהם של אוהדי בית"ר ירושלים. גם בהפסד מול הפועל באר שוב בשבוע שעבר בוזגלו נכנס כמחליף, ולמרות שהפיח רוח חיים במשחקם של הצהובים-שחורים, הפעם הוא לא הצליח להוביל את הקבוצה לניצחון. אבל מספיק היה לשמוע את אוהדי בית"ר ירושלים ברגע שהוא החל להתחמם כדי להבין עד כמה הם מחכים לחזרה מלאה שלו לעניינים ולהצבתו בהרכב הראשון, מה שעשוי לקרות כבר בשבוע הבא במשחק נגד הפועל רעננה (ראשון, 2.12, 20:15 באצטדיון רמת גן.



חמישה משחקים כמחליף רשם עד כה בוזגלו במדי בית"ר ירושלים ובסך הכל 112 דקות, שבהם הוא כבש שער אחד, בישל אחד והיה מעורב ישירות בעוד שער. הספק בהחלט מרשים, אבל נדמה שבית"ר כמהה לבוזגלו לא רק בגלל המספרים אלא בעיקר בשל התשוקה שלו למשחק. חבריו בבית”ר מספרים השבוע על ל”ספורט כל העיר” על הדומיננטיות הרבה שלו בחדר ההלבשה, על הרעב הגדול, ועל הרצון האישי והקבוצתי – לאו דווקא בסדר הזה – להצליח. הדברים האלה, שמספרים אלה שפחות הכירו את בוזגלו קודם לכן, מוכרים היטב למי שעשו איתו כברת דרך ארוכה. כך או כך, אין ספק שמדובר בקאמבק אדיר ומשמעותי שעוד עשוי להוביל את בית”ר קדימה.

אחד מהשחקנים שמכירים היטב את בוזגלו הוא רמי גרשון, בלם מכבי חיפה כיום, שאומר בשיחה עם "כל העיר": “אני מכיר את מאור מגיל חטיבת הביניים. כבר אז הנחישות וההשקעה בלטו אצלו מאוד. הייתי חוזר ברכב מבית הספר עם אבא שלי, והיינו רואים את מאור בשכונה, בועט לשער או סתם בועט בכדור, בלי הפסקה. אחר כך היתה לנו קדנציה משותפת בנבחרת הצעירה, והיינו שנה יחד בבלגיה, בסטנדרד ליאז’, ושם הוא גם עבר כמה פציעות לא קלות. אני ראיתי כבר אז את הרצון שלו כמקצוען, את הרוח האופטימית שנשבה ממנו. זה היה רצון בלתי נגמר. כאב לי מאוד כשחקן מכבי חיפה כשמאור השווה נגדנו, אבל שלחתי לו הודעה: ‘מגיע לך כל הכבוד ענק, אתה דמות ראויה להערצה, עם הרצון והנחישות הזאת שלך. אתה כל פעם מצליח לחזור’”.

מאור בוזגלו (צילום: ניר קידר)

מאור בוזגלו (צילום: ניר קידר)

“למען האמת, גם כשהוא נפצע במכבי חיפה בשנה שעברה לא היה לי ספק שיחזור, כי הכרתי מצוין את האופי שלו, את הווינריות”, ממשיך גרשון. “לצערי גם אני עברתי פציעות וכמה ניתוחים בקריירה, אבל הוא עבר ניתוחים קשים יותר ואני יודע כמה שזה לא קל לחזור. לא לכולם יש הכלים לעשות את זה, אף אחד הרי לא מבטיח לך בשום שלב שתוכל להמשיך לשחק. אבל הוא הצליח, פעם אחר פעם. יש לו כבר שני בישולים וגול – זה לא דבר של מה בכך במועדון גדול כמו בית”ר. אני מסיר בפני מאור את הכובע. הוא מהווה השראה עבורי. אני מאחל לו שיישאר בריא וחזק. מאור יכול לחזור להיות שחקן משמעותי בדיוק כמו שהיה. יש לו הכלים הדרושים לזה. ככל שהזמן יעבור והוא יצבור ביטחון, הוא ילך וישתפר – אין לי ספק בכך”.

מיכאל אוחנה, הקשר ההתקפי של האלופה מבאר שבע, שעבר בחודש מאי האחרון ניתוח ברצועה הצולבת ועדיין נמצא בהליכי שיקום, היה אחד החברים הקרובים של בוזגלו כשהשניים שיחקו יחד בבירת הנגב. “אחרי שנפצעתי מאור תמך בי, וקיבלתי ממנו הרבה עצות. הוא מהווה דוגמה עבורי בכל הקשור להחלמה ולשיקום. יש רק מה ללמוד ממנו. יש לו רצון אדיר לעבוד קשה, הוא משקיע – ורואים תוצאות. פציעות זה דבר בלתי ניתן לחיזוי, אבל אם אתה שחקן מוכשר ויש לך רעב בכל גיל, ורצון עז לעבוד קשה ולא לבכות על העבר, תוכל לחזור ולהיות מה שהיית לפני – ואת כל אלה יש למאור. בבאר שבע ראיתי מיד שמדובר בשחקן אחר: מעבר לכישרון, ראיתי אותו עובד נון סטופ. לכן למרות הפציעות הקשות, הוא בין השחקנים המובילים בארץ. אני בטוח שזה יתחבר לבית”ר בקרוב”.

 

השוער גיא חיימוב, ששיחק עם בוזגלו בבאר שבע ובמכבי חיפה, ראה את מספר 11 מתמודד עם שתי הפציעות הגדולות האחרונות, וגם הוא יודע לספר על השחקן הכי ‘בוער’ שהוא מכיר. “מאור ואני מכירים עוד מחולון. גדלנו יחד, ותמיד התרשמתי מהאופי הנדיר שלו. הוא בחור צנוע ושקט, אבל יש בתוכו בעֵרָה, קשה לתאר את זה. כל מהותו היא לתת את מה שהוא יודע על המגרש. אחרי הפציעה בבאר שבע לא היה לי ספק שהוא יחזור, ואחרי מה שקרה בחיפה השאלה מבחינתי היתה רק מתי יחזור, ולא אם. אני עברתי ניתוח בכתף, אזור משמעותי מאוד לשוער, והייתי שמונה חודשים בחוץ – זה סיוט. לחזור פעמיים ממה שהוא עבר זה מטורף. אין לי ספק שהוא יחזור למרכז הבמה. הוא כבר שם”.

שחקן נוסף ששיחק עם בוזגלו בהפועל באר שבע הוא החלוץ בן שהר, שקובע באופן נחרץ כי “מאור הוא תופעה יוצאת דופן. הוא בהחלט חריג בקטע המנטלי. הוא אדם מאוד חיובי, שלוקח דברים בצורה לא דרסטית, אומר שהכול לטובה ושמה שצריך לקרות יקרה, וזה מה שעזר לו בהחלמה. הוא אף פעם לא מוותר, ונלחם על מה שהוא מאמין בו – והוא האמין שלמרות הפציעות הוא יחזור וישחק, וזה מה שהוא עשה. הוא היה תקופות ארוכות בשיקום, בלי כדורגל, וזה לא קל. אני גאה בו על הדרך ועל ההצלחה, ומאוד שמח בשבילו שהוא חזר. אני מקווה שהוא יתרום כמה שיותר לבית”ר, ובטוח שאיתו היא תמריא”.

גם בבית וגן צבר לו בינתיים בוזגלו מעריצים לא מעטים. בבית”ר, כאמור, מספרים על דומיננטיות וצבעוניות ובעיקר אחד שכל הזמן עובד, לא מוותר על עצמו ובוודאי לא אחד שיש לו מניירות של כוכב. חבר קרוב של בוזגלו הוא חן מנצורי, נהגו של ראש העיר היוצא ניר ברקת, שמספר כי “מאור הוא בהחלט דמות להערצה. הלוואי שלכל השחקנים בארץ היו את המוטיבציה והרצון שיש לו. הוא פשוט מדהים והוא לא נותן לשום דבר להפיל את רוחו”.
וכנראה שאין יותר מאז האב יעקב בוזגלו כדי לסכם את הקאמבק הנוסף שרושם מאור בימים אלה בבית”ר. “מה ששונה בין מאור לשחקנים בכלל ולשחקנים ישראליים בפרט, זה ההכנה המנטאלית”, אומר אבא בוזי. “מה שיש למאור אין להרבה שחקנים. ברגע שאתה מכין ילד בצורה מנטלית, הוא לוקח בחשבון כל דבר ואז הדברים תמיד קורים לטובתך. כך מאור בכדורגל, וכך הוא היה כילד גם מחוץ לכדורגל”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר