איתמר ניצן, דודו גורש (צילומים: אורן בן חקון, ניר קידר)
איתמר ניצן, דודו גורש (צילומים: אורן בן חקון, ניר קידר)

“ניצן וגורש לא הוכיחו שהם טובים מספיק למועדון כמו בית"ר”

קצב הספיגה של בית"ר ירושלים מביא רבים לתהות על קנקנם של השוערים הבכירים בסגל, ולהתגעגע: “עשו טעות שלא המשיכו עם בוריס קליימן”

פורסם בתאריך: 24.11.18 19:09

ההגנה של בית”ר ירושלים סופגת בצרורות, ולכך לא קשה לשים לב. לשם כך הובא בתחילת עידן משה חוגג דודו גורש מהפועל באר שבע, שוער הנבחרת עד לאחרונה, כדי שיאט את קצב ספיגת השערים. בפועל ספג גורש עד היום 2.1 שערים במשחק בממוצע, בשבעה משחקים ליגה, אם כי האשמה לא מוטלת רק עליו. בהמשך ישיר לכך צריך לזכור כי לרשות בית”ר ירושלים עומד גם איתמר ניצן, שוער מחליף ברמה טובה, שעבר דבר או שניים בקריירה. ניצן הוחתם בקיץ כשוער ראשון, עוד בתקופת כוהנתו של אלי טביב, אבל הדברים השתנו מאז, כידוע, וניצן הרבה לשבת על הספסל מאז הגיע גורש.



במשחק האחרון של בית"ר ירושלים לפני הפגרה, מול הפועל באר שבע, הוּצא ניצן ממעמקי הספסל וקיבל צ’אנס מחודש להוכיח את יכולתו, בעקבות ההיעדרות של גורש הוותיק, שנפצע. ניצן היה אחד הבולטים במשחק, והראה שלבית”ר יש גם שוער מחליף לא רע. הוא הציל את בית”ר עד לספיגת אותו שער עצמי של טל כחילה בדקה ה-74, שאחריו הגיעו עוד שניים – והגנת בית”ר חזרה לקצב ספיגת השערים המחפיר שהיא מכירה כל כך טוב מתחילת השנה.

סוגיית השוער מעסיקה את ניר קלינגר לא מעט, והמאמן כבר העביר מסרים לקברניטי המועדון כי הוא מעוניין בשוער אחר, וכי ניצן וגורש לא טובים מספיק כדי לסחוב את בית”ר ירושלים על גבם עד לסיום העונה. המועמד הראשי מבחינתו של קלינגר הוא חניכו בהפועל חיפה עד לפני שבועיים, ארנסטאס שטקוס הליטאי בן ה-33, שעשוי להגיע לבית וגן בינואר הקרוב. בסיטואציה כזו גורש או ניצן יעזבו את הצהובים-שחורים. “חוגג משקיע הרבה, ורואה מה קורה בצד של ההגנה. הוא לא אוהב את זה”, אומר גורם המקורב לבעלים. “הוא חושב על פתרונות חיזוק גם בשער, והוא מעריך שאם יצליח לשים יד על שוער טוב כמו שטקוס, זה יעזור להגנה לחטוף פחות שערים. ניצן וגורש באותה רמה, ואין באמת הבדל ביניהם, אבל הם לא הוכיחו שהם טובים מספיק למועדון כמו בית”ר”.

ניר קלינגר (צילום: שרון בוקוב)

רוצה להביא שוער – קלינגר (צילום: שרון בוקוב)

“משחק ההגנה שלנו כולו לא טוב, ואפילו כשאיתמר נותן משחק טוב אנחנו סופגים שלושה שערים. כבר אין מילים”, אומר שחקן בבית”ר בשיחה עם “ספורט כל העיר” ומנסה להבין, יותר מאשר להסביר, אם הבעיה נעוצה בשוער. “איתמר ודודו באותה רמה, פחות או יותר. אין באמת הבדלים גדולים, אם בכלל. זה עניין של תקופה ובעיקר תלוי בשאלה אם המאמן מאמין בך. אני חושב שצריך להמשיך עם איתמר בשער. הוא עשה עבודה טובה והשרה יחסית הרבה ביטחון”.

אותו שחקן שם את האצבע על בעיה אחרת: “לדעתי עשו טעות שלא המשיכו עם בוריס קליימן. הוא שוער טוב, שהיה כבר כמה שנים במועדון, ואמנם זה לא קשור לניר קלינגר או למשה חוגג, כי זה היה בכלל בתקופת טביב וגיא לוזון, אבל אולי היום מעריכים יותר את בוריס ואת מה שהוא נתן. ההחלפה שלו בקיץ היתה מיותרת”.

שחקן אחר בבית”ר חושב גם כן שצריך עקביות בשער: “קבוצה צריכה היררכיה ברורה, ואם גורש הוא השוער הראשון אז צריך ללכת איתו, כל עוד הוא כשיר. זה טוב לתיאום בהגנה וגם לביטחון של השוער. איתמר שוער טוב, בוודאי כמחליף, אבל אם הולכים עם גורש – אז שהוא יהיה שוער ראשון”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר