משה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)
משה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)

פרסום ראשון | ההכרזה הגדולה של משה חוגג: "הייתי חוטף את דאבור וכיאל עכשיו לבית"ר בשתי ידיים"

כך אומר הבוקר (רביעי) בעלי בית"ר משה חוגג בוועידה הכלכלית של החברה הערבית שעורך "TheMarker" בעיר נצרת. עם זאת, הוסיף: "לא נראה לי שהם ירצו לבוא לבית"ר"

פורסם בתאריך: 21.11.18 13:17

האם שחקן ערבי בבית"ר הוא מהלך שהולך ומתקרב למימוש? כך לפחות עולה מהדברים הפתוחים והכנים שאומר הבוקר (רביעי, 21.11) בעלי בית"ר, משה חוגג, בוועידה הכלכלית של החברה הערבית שעורך הבוקר  "TheMarker" בעיר נצרת.

חוגג נשאל על ידי המראיין, הפרשן הכלכלי הבכיר סמי פרץ, עורך "TheMarker" לשעבר, האם יהיה מעוניין לגייס כשחקני חיזוק לבית"ר את מונס דאבור ובירם כיאל, שני כוכבי נבחרת ישראל, ערבים ישראלים. "הייתי חוטף את מונס דאבור ובירם כיאל עכשיו לבית"ר בשתי ידיים", השיב חוגג, "עכשיו ומהר. אבל אני לא חושב שהם ירצו לבוא לבית"ר".



"היום, צריך לעשות דברים בשלבים", הוסיף חוגג. "אני חושב שרוב הקהל צריך להסכים שדת לא צריכה להוות פקטור. היה מקרה שהיו שני שחקנים צ'צ'נים מוסלמים בבית"ר ירושלים. זה היה אסון כי אנשים הם לא טיפשים. הם הבינו מאיפה הגיעו הדברים. אני חושב שהמהלך של גאידמק היה גזעני. הוא לא נבחר לעיריית ירושלים, אז כעונש הביא שחקנים מוסלמים לקבוצה. הוא הביא שני שחקנים לא טובים. רק כי הם מוסלמים. אסור להיות גזענים לאף כיוון. אחת המטרות בגללן רכשתי את בית"ר ירושלים היא חברתית. חלק מקהל הקבוצה מזוהה עם גזענות, שמקורה בבורות. דווקא כיהודי שלומד היסטוריה ומבין שמדינת ישראל נוסדה בגלל השואה, שרצחו אנשים בגלל הדת שלהם, זה בלתי נתפש בעיניי שנשכח את ההיסטוריה. זה יכול להגיע למקומות רעים מאוד וצריך לעצור את זה. כשחבשתי כיפה בגרמניה, חוויתי גזענות על בשרי. צריך להראות לקהל דברים שלא ראה לפני כן, ולגלות שלא כל מוסלמי רוצה לרצוח כל יהודי. ספורט הוא אלמנט מחבר מאוד. לא דת, לא צבע. כולם ביחד רוצים שהכדור ייכנס. אני בהחלט רואה מצב כזה, שבו בית"ר תהיה מגוונת יותר, כמו נבחרת ישראל".

מונס דאבור (צילום: ניר קידר)

כזכור, חוגג רכש את בית"ר מידיו של אלי טביב באמצע חודש אוגוסט השנה. במסיבת עיתונאים שהוא כינס כעשרה ימים לאחר מכן, הוא נדרש לסוגיית הבאת שחקן ערבי או מוסלמי לבית"ר. חוגג אמר אז: "דת לא תהווה פקטור בבחירת שחקנים למועדון, אבל להביא שחקן ערבי רק כדי להגיד שהבאנו זו גזענות בפני עצמה. בית"ר היא לא קבוצה גזענית. האוהדים שלה לא כאלה. אם יהיה דבר כזה אדע לטפל בכך בעתיד".

חוגג אף נפגש עם חלק מאוהדי בית"ר שנמנים על ארגון האוהדים לה פמיליה, כשבשיחה ציין חוגג בפני האוהדים כי הוא מעוניין להביא שחקן ערבי או מוסלמי לבית"ר. האוהדים, כך פורסם לאחר המפגש, סירבו לקבל את העניין בהבנה, אך החליטו שלא לנקוט בשום פעולה עד שתתבהר לחלוטין התמונה בנושא הזה.

בירם כיאל (צילום: ניר קידר)

יש לציין כי ארגון האוהדים לה פמיליה כבר פעל בעבר באופן נחרץ כנגד הבאת שחקנים ערבים או מוסלמים לבית"ר. כזכור, בתקופת ארקדי גאידמק הונחתו בבית"ר שני הזרים הצ'צ'נים ממוצא מוסלמי – ג'יבראיל קדאייב וזאור סדאבייב – ובאותם ימים התנהלה מלחמה של ממש בין האוהדים לבין גאידמק והיו"ר איציק קורנפיין. כחלק מהמלחמה הזו הניפו אוהדי בית"ר את הכרזה הגזענית "בית"ר טהורה לעד", התנהגו באלימות כנגד שחקני הקבוצה שהגנו על שני הזרים ואף הציתו את חדר המוזיאון שבמתחם האימונים בבית וגן.

גם תחת בעלות של אלי טביב היו אירועים גזעניים בהם נקטו חלק מאוהדי בית"ר בדמות שירים ואמירות גזעניות, שעליהן נענשה הקבוצה בחומרה על ידי ההתאחדות לכדורגל. הבעלים דאז טביב תקף לא אחת את אותם אוהדים גזעניים, ואף טען בקיץ האחרון שההתנהגות הגזענית והאלימה של חלק מהאוהדים היא הסיבה לכך שהוא מתנתק מהמועדון ולא יזרים אליו כספים.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר