יואב כץ, ארנסט שטקוס (צילומים: שרון בוקוב)
יואב כץ, ארנסט שטקוס (צילומים: שרון בוקוב)

בעלי הפועל חיפה יואב כץ ל"כל העיר": "שטקוס לא למכירה, שבית"ר תתקדם"

בעוד שבבית וגן בונים על השוער הליטאי ארנסט שטקוס כחיזוק משמעותי בינואר, בעלי הפועל חיפה יואב כץ מבהיר שאין על מה לדבר

פורסם בתאריך: 1.12.18 13:07

מאז מונה ניר קלינגר למאמן בית"ר ירושלים עוברות בראשו לא מעט מחשבות על חלון ההעברות של חודש ינואר, כשהמטרה של קלינגר היא לחזק את משחק ההגנה של הקבוצה, שסופגת בינתיים כמויות מדאיגות של שערים. לא מעט פעמים כבר פורסם ב"ספורט כל העיר" שהמאמן רוצה מאוד להתחזק בבלם זר ובשוער בכיר, כשהשם החם לעמדה בין הקורות ממשיך להיות ארנסט שטקוס, שוערה המצוין של הפועל חיפה.



השוער הליטאי הבינלאומי, שמשחק בשורות הפועל חיפה זה שנה וחצי, הגיע לכרמל במהלך הקדנציה של קלינגר באדום, והמאמן מודע היטב ליכולות שלו. הוא היה מעוניין מאוד להנחית את השוער הבכיר בבית"ר, אשר מציגה, כאמור, את ההגנה הגרועה ומתמודדת עם יכולת לא מזהירה מצד שני השוערים שלה, דודו גורש ואיתמר ניצן.


ארנסט שטקוס (צילום: שרון בוקוב)

ארנסט שטקוס (צילום: שרון בוקוב)


שטקוס (בן 33) מסיים את חוזהו בהפועל חיפה בתום העונה וטרם האריך אותו, והוא רשאי לנהל בחודש ינואר משא ומתן עם כל קבוצה שתחפוץ בו. ראשי בית"ר ירושלים מבינים כי המצב הזה יוביל להפעלת לחץ על הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ, שירצה לשחרר את השחקן במחיר הטוב ביותר כדי לא לצאת קירח, ולהסתכן בכך שהשחקן יעזוב ללא תמורה.

"בית"ר ירושלים טרם פנתה אלינו בעניין של שטקוס", מציין כץ בשיחה טרנס-אטלנטית מוושינגטון עם "ספורט כל העיר", ואף מתייחס לכך שהשוער מסיים את חוזהו בתום העונה: "גם אם הם יפנו אלינו, הם ישמעו את המילה 'לא'. שטקוס לא למכירה. כדאי שבית"ר תתקדם".

סוגיה נוספת שעשויה להפריע למהלך רכישתו של שטקוס קשורה, כמובן, לקלינגר עצמו ולנסיבות שבגינן עזב המאמן את הפועל חיפה לפני כחודש. כזכור, כפי שכבר פורסם בעבר, כץ טען כי בית"ר ירושלים העבירה מסרים לקלינגר שאם הוא היה פנוי – היא היתה מחתימה אותו. בבית"ר, כידוע, הכחישו בתוקף אבל השורה התחתונה נשארה זהה – קלינגר התפטר מהפועל חיפה וחתם בבית"ר.

"לי יש הרגשה שיואב לא ימהר לשחרר את שטקוס, אחרי מה שקרה סביב מינויו של ניר קלינגר למאמן בית"ר", מתייחס גורם בבית וגן לנושא. "יחד עם זאת, הכל מתחיל ונגמר במחיר. אם בית"ר ירושלים אכן תציע סכום כסף מסוים עבור שטקוס, בתוספת איתמר ניצן בסוג של טרייד, אני לא חושב שלכץ תהיה התנגדות. הוא יצטרך להסכים להצעה של בית"ר. שטקוס ייחשב שחקן חופשי בתום העונה, ולא יהיה לכץ אינטרס להפסיד".

יש לציין כי גורמים בבית וגן היו מעוניינים להציע גם את דודו גורש, אך מבחינה תקנונית הוא לא יוכל לקחת חלק בטרייד שכזה, שכן הוא כבר שיחק בשתי קבוצות העונה (הפועל באר שבע ובית"ר). לכן האפשרות היחידה בטרייד שכזה היא ההעברה של ניצן.


יואב כץ (צילום: שרון בוקוב)

יואב כץ (צילום: שרון בוקוב)


שטקוס, יש לציין, היה בין השחקנים המצטיינים בעונה שעברה. הוא ערך 32 הופעות ליגה, ספג 39 שערים והוביל את הפועל חיפה לפלייאוף העליון, לראשונה בעידן יואב כץ. נוסף על כך, הוא העניק במו ידיו את הגביע לחיפה, לאחר הניצחון 1:3 על בית"ר בטדי. גם בבית"ר לא שוכחים את הערב הזה עד היום.

"ארנסט הוא שוער שמביא נקודות, בזכותו הפועל חיפה זכתה בגביע בעונה שעברה", מציין גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אם הוא יגיע אלינו זה יהיה חיזוק משמעותי לקבוצה. הוא שוער מצוין, ולא סתם הפועל חיפה הגיעה לאן שהגיעה בעונה שעברה. אני חושב שהוא יוכל לתרום לנו הרבה מהשקט שלו ומהיכולות שיש לו".

"שטקוס שוער מצוין, אבל יצטרכו להעביר תמורתו את איתמר", מוסיף ואומר מקורב לקלינגר, המתייחס לכמות השוערים הרבה שיש בקבוצה (גורש, ניצן, טמיר ללו ויותם דלויה): "צריך לעשות טרייד, ואני מאמין שינסו לעשות את זה. קלינגר רוצה מאוד לצרף את שטקוס. הוא מאמין בו מאוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר