יאקוב סילבסטר (צילום: ניר קידר)
יאקוב סילבסטר (צילום: ניר קידר)

בבית"ר מתוסכלים: "אי אפשר להסביר את היכולת של סילבסטרה"

החלוץ האימתני של השנה שעברה הפך לצל של עצמו. הצוות המקצועי של בית"ר ירושלים אובד עצות, ובקרב שחקני הקבוצה יש מי שטוען כי "זו האשמה של לוזון"

פורסם בתאריך: 29.11.18 10:08

אחרי שבשנה שעברה הוכתר כאחד הזרים הטובים שנחתו פה בשנים האחרונות, הפך יאקוב סילבסטרה לחידה לא פתורה בבית וגן. בעונה שעברה, כזכור, הצטרף סילבסטרה בחלון ההעברות של חודש ינואר ונראה היה שהוא יצא מלוע של תותח וכבש שערים רבים, תוך הפגנת תצוגות כדורגל משובחות. השיא היה בחצי גמר הגביע בעונה שעברה בסמי עופר, שבו הסלובקי העלה במו רגליו את בית"ר ירושלים לגמר הגביע עם צמד.

אלא שמאז תחילת העונה סילבסטרה הפך לצל של השחקן מהעונה שעברה, כזה שמחפש את עצמו ועוד יותר מכך – כזה שראשי ושחקני בית"ר ירושלים מחפשים ותוהים לאן הוא נעלם.



"אצל סילבסטרה הסיטואציה יכולה להיות מחולקת לשני חלקים", מסביר שחקן בבית"ר בשיחה עם "כל העיר". "הראשון הוא שבעונה שעברה גם תרנגול עיוור היה פוגע ונותן שערים כמו שהוא נתן. השני – שפשוט אין לו ביטחון. ברגע שאתה מחמיץ פעם אחר פעם מול השער הביטחון יורד, וזה לא רק סילבסטרה – זה גם אנתוני וארן".

שחקן אחר בבית"ר מתייחס לימים הקשים שעובר החלוץ ואומר: "סילבסטרה לא משתף במה שעובר עליו, הוא בנאדם סגור. אנחנו משתדלים לעודד אותו כמה שיותר, אבל זה לא עוזר כל כך. גם במחנה האימונים, במשחק נגד בית"ר תל אביב/רמלה, היו לו שלוש החמצות מזעזעות, מסמרות שיער. קלינגר היה מזועזע מזה. לדעתי קלינגר מאמין בו, אבל עדיין קשה לסיבסטרה ורואים את זה, זה בולט לעין. אני לא יודע אם בית"ר תוותר עליו, אני מקווה שלא, כי בסך הכול הוא חלוץ מעולה".

בשמונה משחקי ליגה שבהם שותף החלוץ הסלובקי העונה הוא לא מצא את הרשת אף לא פעם אחת, וגם בשני המשחקים באירופה ובשני המשחקים בגביע הטוטו שבהם שותף, הוא לא הצליח להבקיע.

12 משחקים, 0 שערים ו-0 בישולים מראים הנתונים של יאקוב סילבסטרה במדי בית"ר ירושלים העונה, אך דבר אחד הם לא מראים: את ההחמצות הרבות של השחקן ואת תחושת האכזבה הגדולה שבה הוא שרוי. ארון אולנארה הניגרי הפך להיות החלוץ המוביל של בית"ר ירושלים מאז שהגיע, דבר שערער עוד יותר את הביטחון של החלוץ, שבשני משחקים רצופים (בהפסד מול בני יהודה, 5:1, ובניצחון 2:1 על מכבי חיפה) לא ראה כר דשא.

בבית"ר יש מי שטוען שהאשמה לשינוי הקיצוני ביכולת של סילבסטרה קשור קשר ישיר לתחילת העונה ולגיא לוזון, שאימן אז את הקבוצה.

גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)

גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)

"אני חושב שזו גם אשמה של לוזון. בתחילת העונה הוא גרם לו לחוסר ביטחון גדו אצל רוב השחקנים", מוסיף שחקן בבית"ר. "זה המחיר של התקופה עם לוזון. מעבר לכך, בשנה שעברה היה לנו את איתי שכטר, חן עזרא ואריק סאבו שמשכו את שחקני ההגנה והפעילו את החלוצים, השנה אין".

"אני לא יודע איך להסביר את היכולת של סילבסטרה. הוא צריך ביטחון, משהו עובר עליו", טוען גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא צריך לשחק כדי להיכנס לעניינים, וככה להשיב לעצמו את הביטחון. כך הוא ירגיש שבונים עליו".

אחד הקשיים הנוספים שעליו מעידים בבית וגן הוא העובדה שליד סילבסטרה לא משחק חלוץ '9 קלאסי', כזה שמושך אחריו בלמים, כפי שהיה בעונה שעברה.

"חסר ליד סילבסטרה שחקן כמו שכטר, שיחלק לו כדורים או שימשוך אליו את כל ההגנה", מציין גורם אחר בבית"ר. "שחקני הכנף והקישור שלנו לא עוזרים לו מספיק, לא נותנים לו יותר מדי כדורים, לא דוחפים לו כדורים מהקו ולא מעמדים אותו מספיק ליד השער. חלוץ לא יכול לייצר לעצמו מצבים. הוא גולר, הוא שחקן שעובד, שרץ, פיזי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר