בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)
בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

שחקנים בבית"ר: "המשחק מול מכבי תל אביב הוא גמר הגביע בשבילנו"

דריכות אדירה בבית"ר לקראת המשחק במוצ"ש מול מכבי תל אביב בגביע המדינה. "אם נגיע עם אותה מחויבות, עם רצון ולחימה, וניעזר בקהל - זה אפשרי"

פורסם בתאריך: 21.12.18 00:02

מחר, מוצא שבת, לעיני אלפי אוהדים צהובים-שחורים, תנסה בית"ר ירושלים להתנתק ל-90 דקות ממאבקי התחתית ומהבעיות שבהן היא שרויה ולהעפיל לשמינית גמר גביע המדינה. על מנת שבית"ר תעשה זאת, היא תצטרך לנצח את האלופה שבדרך, מכבי תל אביב, שמגיעה למשחק בכושר שיא ולאחר שפירקה את מכבי חיפה ביום שני האחרון. אנשי בית"ר ירושלים יודעים כי המשחק מול מכבי תל אביב יכול לשנות את פני העונה ולהוביל אותה לדרך חדשה אך גם לגמור אותה סופית.



דבר נוסף שאליו מודעים בבית"ר הוא איכות השחקנים של מכבי תל אביב, כשבבית וגן בהחלט לא מקלים ראש ביריבה, אך טוענים באותה נשימה כי מדובר במשחק של להיות או לחדול.

"המשחק מול מכבי זה גמר גביע עבורנו", מדגיש שחקן בכיר בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר", ומתייחס לאפשרות שהדחה תוביל לסיומה של העונה הכי חלשה של בית"ר ירושלים בשנים האחרונות: "אני חושב שמהעונה הזו הטעם הכי חזק שיכול להישאר זה בעצם ההגעה של בעלים חדש, בעלים שרוצה להשקיע, בעלים שרוצה לייצר פה הצלחות. מבחינת תוצאות מה שנשאר זה הגביע: קיבלנו הגרלה מאוד קשה, וצריך לעשות את המקסימום על מנת לנצח ולהמשיך לשלב הבא".

"הכל אפשרי. אנחנו נראים לא רע במשחקים האחרונים, ואם נגיע עם אותה מחויבות, עם רצון ולחימה, וניעזר בקהל – זה אפשרי. בגביע, כמו בגביע, לא צריך לשחק יפה ונוצץ – צריך לעבור שלב", אומר שחקן בכיר אחר בבית"ר, ומדבר על הצורך בתמיכה גדולה של האוהדים: "יגיעו כ-20 אלף אוהדים שלנו כדי לדחוף אותנו. נצטרך להשתמש בהם. אנחנו לא פייבוריטים – אנחנו באים לעשות את המקסימום. מול מכבי בכושר הנוכחי שלה אין לנו מה להפסיד".

בשנים האחרונות, יש לציין, בית"ר ירושלים מצליחה להתקדם לא רע בגביע המדינה. לפני שלוש שנים הקבוצה הודחה ברבע הגמר על ידי הפועל קרית שמונה, לפני שנתיים הודחה בחצי הגמר על ידי מכבי תל אביב, ובעונה שעברה הפסידה בגמר, באצטדיון טדי, להפועל חיפה של ניר קלינגר ושמואל שיימן. בבית"ר, כמעט מיותר לציין, היו שמחים שמגמת השיפור הזה תימשך – מה שאומר הנפת הגביע בסוף העונה.

יחגגו גם במוצ"ש? שחקני בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

"אני זוכר את ההפסד בחצי הגמר למכבי לפני שנתיים, ומקווה שבמוצ"ש יגיע התיקון", אומר שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "זה היה משחק מאכזב מאוד, שעדיין יושב לנו בראש".

"זה התואר היחיד שנשאר לנו לשחק עליו, ולכן זה סוג של גמר גביע עבורנו", מוסיף גורם בבית"ר. "המשחק יהיה קשה, אבל הכל יכול לקרות. יש לנו יתרון בזכות הקהל, ואנחנו מקווים לעשות את העבודה ולעלות שלב. זה יכול לשנות לנו את כל העונה".

שחקן בבית"ר חוזר כמעט על אותם דברים ומציין כי "אני רואה את זה כמשחק על עונה שלמה. אני חושב שבמקרה של הפסד והדחה יהיו מי שיבקשו לעזוב כי לא יהיה עוד על מה לשחק העונה. מנגד, אם ננצח – תהיה לנו את האפשרות לזכות בתואר העונה".

למרות היכולת הטובה בשבועות האחרונים, וצבירת 5 נקודות מתוך 9 אפשריות, יש בבית"ר גם אנשים ריאליים, שלא חושבים שאפשר לעשות שינוי של 180 מעלות ביכולת של הקבוצה: "אנחנו לא טובים בכלל, פשוט הליגה מאוד חלשה. אני לא אופתע אם מכבי ת"א יפרקו לנו את הצורה", אומר גורם במועדון. "את מי מעניין הגביע? אנחנו במאבקי הישרדות. זה מפעל יפה, חשוב, נחמד, אבל מה זה שווה כשאתה למטה בליגה? אנחנו לא יכולים לנצח את מכבי תל אביב ביכולת כזו. מדובר בקבוצה משומנת: הספסל שלהם טוב יותר מההרכב הראשון שלנו, יש להם יצירתיות והם מגובשים התקפית והגנתית".

 

מכבי תל אביב, כאמור, מגיעה למשחק רגועה מאוד ובכושר שיא: היא מובילה את הטבלה בהפרש של 11 נקודות מהמקום השני, ו-14 נקודות מהיריבה הגדולה בשנים האחרונות, הפועל באר שבע, ולכן היא יכולה להתרכז אך ורק בעצמה ולהגיע ללא דאגות למפגש בטדי.

עומר אצילי, אלי דסה, איתי שכטר, אבי ריקן ואיתן טיבי, אשר משחקים היום במכבי תל אביב, יפגשו במשחק הזה שוב את האקסית מירושלים, ויחזרו לאצטדיון שמוכר להם היטב. בבית"ר, יש לציין, חוששים מאוד מהסגל המפלצתי של מכבי תל אביב, ולא יודעים עם איזה הרכב יחליט המאמן הצהוב ולדימיר איביץ' להופיע, שכן עומדות בפניו שלל אפשרויות.

"ממי צריך להיזהר במכבי?" תוהה גורם במועדון, ועונה: "ממי לא? מדסה שמגיע למצבים דרך האגף שלו ומהמגן השמאלי שלהם, הספרדי אנריק סאבוריט; בקישור האחורי נמצא דור פרץ שמגלה יכולת מדהימה, וקדימה יותר – שכטר ואלירן עטר".

ברגע שמגיעים לאצילי, אותו גורם מתחיל לחשוש באמת: "מה שאצילי יכול לעשות לשיימן באגף, ומה ששכטר יכול לעשות לטל בן חיים באמצע – אני לא רוצה לדמיין את זה בכלל. ועדיין – יש לי תחושה שנוכל אולי להפתיע ולגנוב ניצחון. לא לנצח – אלא לגנוב ניצחון. בכדורגל הכל אפשרי. אם לא נקבל שער ב-25-20 הדקות הראשונות ונבקיע ראשונים, נוכל להפתיע ולעבור שלב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סמי

    ומה שחקני ביתר עושים בגמר גביע בטדי? במכנסיים. פאדיחות. כל התשובות נכונות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר