ארנסטס שטקוס (צילום: שרון בוקוב)
ארנסטס שטקוס (צילום: שרון בוקוב)

בבית"ר מאושרים: "החתמת שטקוס היא בדיוק מה שאנחנו צריכים"

בבית"ר מאושרים מהחתמת השוער הליטאי. בעלי הפועל חיפה יואב כץ שוב זועם על בית"ר וטוען כי "התנהלות של ג'ונגל"

פורסם בתאריך: 11.1.19 09:26

אחרי מסע חיזורים ארוך, הצליחה בית"ר ירושלים לשים את ידה על ארנסטס שטקוס. השוער הליטאי, שמשחק בהפועל חיפה וזכה עימה בגביע המדינה בעונה שעברה, חתם ביום שני בבית"ר לשנתיים, אך החוזה ייכנס לתוקף רק בסיום העונה הנוכחית.

כזכור, וכפי שפורסם ב"ספורט כל העיר", בית"ר ירושלים שמה לה למטרה להנחית את שטקוס במועדון כבר לפני כמה חודשים. בבית"ר היו שמחים לראות את שטקוס מגיע כבר בחלון ההעברות של חודש ינואר, אולם בעלי הפועל חיפה יואב כץ סירב ועדיין מסרב לשחרר את השחקן.



ביום שני האחרון, לאחר חתימתו של השוער בבירה, מתח כץ ביקורת קשה על הנהלת בית"ר ירושלים, ואמר ל"ספורט כל העיר": "אני חושב שבית"ר התנהגו בצורה לא אתית ולא חוקית". בנוגע לתהליכים משפטיים, אמר בעלי הפועל חיפה: "אני לא רוצה להיכנס לג'ונגל, אני עוד לא יודע מה אעשה".

אוהד בית"ר שהותקף בדרך לסכנין: "היתה שם שנאה לכל דבר"

"אנשי בית"ר ירושלים היו צריכים ליידע אותי קודם שנכנסו עם שטקוס למשא ומתן", ממשיך כץ. "הם לא עשו את זה למרות שזה מה שמורֶה החוק. הם נכנסו איתו למשא ומתן כבר לפני כמה חודשים. זו התנהלות של ג'ונגל, זו לא התנהגות תקינה. לצערי זה קרה בעבר גם עם קבוצות אחרות, ואני לא מאושר מזה. גם עם ניר קלינגר בית"ר ירושלים עשתה דברים לא חוקיים".

את בית"ר ירושלים, חשוב לציין, הדברים של כץ לא ממש מרגשים. הקבוצה מבחינתה המתינה עד לרגע שבו מותר לנהל משא ומתן עם שחקנים שמסיימים חוזה בקיץ והחתימה אותו במועד הנכון.

מבחינה מקצועית בבית וגן מאושרים. "החתמת שטקוס היא הצהרת כוונות לשנה הבאה", מציין גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "השנה הזאת גמורה, היא מתה. חוגג ואוחנה חושבים כבר על השנה הבאה, אין להם ברירה. עם כל הכבוד לאיתמר ניצן, שטקוס שוער טוב יותר ממנו, והוא שוער מוכח. צריך לזכור ששוער לבד לא מביא אליפות: עמוד שדרה חזק מביא אליפות. צריך הגנה טובה וקישור טוב".

ארנסטס שטקוס (צילום: שרון בוקוב)

"שטקוס שוער טוב וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים לשנים הבאות. זו החתמה מצוינת", מוסיף שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר", אך גם מבקר את הדרך שבה נעשו הדברים: "ההתנהלות סביב ההחתמה של שטקוס לא תקינה. הם היו צריכים להודיע על ההחתמה הזו רק בקיץ, לעשות את הדברים בשקט ולא להגביר את הרעש מסביב".

שחקן אחר בבית"ר מותח ביקורת חריפה עוד יותר: "אני חושב שזו טעות חמורה להחתים את שטקוס עכשיו", הוא אומר ומסביר: "עם כל הכבוד לשטקוס, שהוא באמת שוער טוב, יש בקבוצה כרגע שני שוערים שצריכים לעמוד בשער ולהציל את הקבוצה מירידה. הם לא צריכים לחיות בהרגשה שיש שוער חדש. אני גם לא מבין למה הציעו לאיתמר ניצן חוזה חדש? הוא הרי יודע שהוא לא ישחק ולא באמת יתמודד על אפודת השוער הראשון. אני חושב שהנהלת הקבוצה היתה צריכה לשמור את ההחתמה הזו בשקט עד סביבות אפריל. כעת נוצר מצב שיש לנו שני שוערים שיודעים שהם צריכים לחפש קבוצה לעונה הבאה".

 

 

כך או כך, מבחינה מקצועית, נראה שבית"ר עשתה עסקה מצוינת. "בתור אחד שחי את הקבוצות החיפאיות וגם את הפועל חיפה, מעבר ליכולת המדהימה שטקוס הוא דמות חשובה מאוד לקבוצה שרוצה לעשות שדרוג, שרוצה לעשות קפיצת מדרגה", מחמיא תום בנאדו, פרשן 'שבת של כדורגל' ותאגיד השידור 'כאן'. "הוא מקצוען בכל רמ"ח איבריו, מהזרים שמשדרגים את הכדורגל שלנו עוד לפני שהוא עולה לכר הדשא. זו רכישה מצוינת של בית"ר, גם מבחינת היכולת, אבל גם הרבה מעבר לזה: הוא ספורטאי ברמות הכי גבוהות, מקצוען אמיתי. בהפועל חיפה אהבו אותו מאוד, הוא היה מחובר לשחקנים בשקט, בצנעה, בלי יותר מדי רעש וצלצולים. באמת שהרבה זמן לא היה זר כזה בכדורגל שלנו, ואני חושב שבית"ר תרוויח בגדול, עם שקט של כמה שנים טובות".

בנאדו מוסיף ואומר כי "הוא שוער מצוין: הוא יודע לכוון, יש לו רגל טובה, זה שוער שמביא נקודות ושכמעט לא עושה טעויות. הפועל חיפה עשתה אשתקד עונת שיא הרבה בזכותו. הוא מציג מקצוענות ברמה אחרת, כזו שאין לנו הרבה כמותה בכדורגל הישראלי. הוא שחקן נבחרת, יש לו הרבה ניסיון ויש הרבה מה ללמוד ממנו. מאז שחוגג הגיע לבית"ר, זה הרכש הכי טוב שהוא עשה".

"לא כל שחקן בקבוצה קטנה מתאים לבית"ר"

הפרשן אייל לחמן, שמתפקד כיום כמנהל מחלקת הנוער של בני יהודה, מוסיף: "זה נכון ששטקוס בעונה הקודמת היה אחראי לכך שלהפועל חיפה היתה אחת מארבע ההגנות הטובות בליגה, אבל לא רק הוא – ההגנה של הפועל חיפה התחילה מהחלק הקדמי. לכן לא צריך לנכס לו תכונות גדולות יותר מדי. הוא שוער מצוין, אבל לדעתי בית"ר לא היו צריכים לקפוץ מהר כל כך על העגלה, גם בגלל שמדובר בשוער בן 33. מועדון גדול צריך לחשוב קדימה, מה גם שהיום אפשר למצוא שוערים טובים מרחבי העולם בקלות יחסית. אני מבין את הסימפטיה של קלינגר אליו, כי הוא זה שהביא אותו לארץ, אבל גם לשטקוס עצמו מוטב יהיה אם ישמור על יציבות מבחינת הקבוצות, כי הפועל חיפה זו הקבוצה הראשונה שהוא נשאר אצלה לשנתיים בשמונה השנים האחרונות. בסך הכל בית"ר הביאו שוער טוב, אבל אני חסיד של שוערים ישראלים וחושב שיש כמה מצוינים. ניסיון להחזיר את מרציאנו או ניסיון לתת אמון בשוער הנוכחי היה אולי כדאי יותר".

ובינתיים, בין החתימה של שטקוס לבין שאלת הישארותו של ניצן, מי שעזב את הקבוצה הוא שוערה השלישי של בית"ר, טמיר ללו, שחתם בשורות הפועל מרמורק מתחתית הליגה הלאומית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר