ניר קלינגר (צילום: הארץ)
ניר קלינגר (צילום: הארץ)

דעה | התוצאה משקרת: בית"ר ירושלים של ניר קלינגר ממשיכה לא להרשים

בית"ר ירושלים אמנם הביסה את אשדוד החלשה, אבל היא שוב הפגינה יכולת לא טובה וההווה לא נראה מבטיח | טור דעה

פורסם בתאריך: 30.1.19 19:02

בית"ר ירושלים הצליחה ללקט שלוש נקודות חשובות נגד מ.ס אשדוד. הקבוצה הכי חלשה בליגת העל שיחקה יפה בטדי, והתוצאה הגבוהה – 1:4 לבית"ר – איננה משקפת את מהלכי המשחק. נכון שאנז' פרדי פלומין הבקיע שער יתרון יפה, וכך עשה גם הצרפתי השני, אנתוני וארן, אבל גם בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-29 אשדוד היתה מסוכנת יותר. שני השערים לקראת סוף המשחק היו גארבג' טיים, אבל יש להניח שאוהדי בית"ר ירושלים יצאו די מרוצים. אולם הצלחות (גם חלולות) מדכאות כל סיכוי לביקורת בונה. יוסי בניון השתדל, מאור בוזגלו מסר כמה כדורים יפים אבל איננו מסוגל לכדרר על שטח קטן, ואילו פלומין היה ברמה אחת מעל כל השחקנים האחרים. טל בן חיים איננו בלם גרוע, אבל קשה לו להתמודד עם שחקנים מהירים על הארץ. דווקא התלהבתי הפעם מדוד קלטינס, שהיה ממש מצוין.



לקלינגר אין אופציה בונקריסטית. נדמה לי שהאמת הזו מתחילה לחלחל. אני לא אוהב את ההתנהגות המכביסטית שלו על הקווים. הוא לא רק מאמן אלא גם משמרת מחאה של איש אחד. לדעתי, זה מפריע לו לנהל את המשחק. מוטב לו לשכנע את שחקניו לשחק היטב מאשר להטיף לסובבים אותו על העוולות שעושים השופטים. המשימה של בית"ר ירושלים, להגיע לפלייאוף העליון, איננה פשוטה. כמה אלפי אוהדים נשרו בינתיים והעדיפו לצפות במשחק בבית. אלה שהגיעו עודדו היטב.

אשדוד היא תופעה מעניינת: יש שם פיצול עצום בקרב האוהדים, שרבים מהם תומכים בקבוצות החדשות שקמו בליגות הנמוכות. מתי מעט ליוו אותה לטדי וקשה להאמין שהיא תחזור לימי תפארתה המדומיינים. הקבוצה עצמה היא נחמדה, אבל אין לה תוחלת.

בית"ר ירושלים לא תגיע רחוק בהרכב הנוכחי חרף נוכחותם של כמה שחקני רכש מבריקים בהתקפה. לא הייתי קורא לניצחון מול אשדוד "ניצחון פירוס" אבל גם לא הבטחה גדולה. אחרי שקלינגר יבטיח את מקומו בליגת העל יהיה עליו לשבץ צעירים רבים בסגל, ובכך להשאיר חותם כלשהו גם לעתיד.


חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)

חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)


ערן לוי, קשר עם טכניקה נדירה ומיוחדת, הביא תועלת להפועל קטמון ירושלים כבר במשחקו הראשון נגד כפר סבא. יש ברק בסגנונו, והמסירות הארוכות והבעיטות מהמקום הן תופעה שתמשוך קהל נוסף לטדי. לוי עצמו יודע שיש עוד שחקנים בקבוצה, שרוצים ללמוד ממנו וגם לזכות באשראי רב לצדו.

במשחק החוץ בכפר סבא בשבוע שעבר הוא שלח מסירה מתוחכמת לעדן דהן. הקשר הצעיר שלח בעיטה בקצה הנעל לחיבורים. זו היתה בעיטה נהדרת ואין להתעלם ממנה. ביום שני הוא שוב בישל את שער הניצחון של קטמון ובינתיים מדובר ברכש מבריק של הקבוצה. יש לקבוצה עתיד גם אם לא תעפיל לליגת העל. קשה להבין את מכירתו של אריאל הדר המעולה להפועל רמת גן. נמשיך לעקוב אחריו גם בעתיד.


דעה | המשחק המבוקר של ניר קלינגר יוביל את בית"ר רק להפסדים בכבוד


אני עוקב באדיקות אחרי משחקיה של בני יצ'אלאל רחובות, קבוצה שרוב שחקניה הם עולים מאתיופיה. לפני שנים אחדות הם הביסו את הפועל קטמון ירושלים 2:4 במגרש בגבעת רם. כל האוהדים הריעו לאורחים בחום. הם הציגו כדורגל יפה, ולכל השחקנים היתה שליטה נהדרת בכדור. הצד הטקטי שלהם היה חלש, ולכן אהבתי אותם עוד יותר. הם היו תמימים במובן הישן של המלה, כמו האפריקאים שמכרו שטחי אדמות עצומים לקולוניאליסטים מבריטניה ומצרפת בעבור צעצועים צבעוניים, חסרי ערך כספי. אחרי הניצחון בגבעת רם הם דילגו על המגרש משמחה, ונגעו ללבנו גם אז.

ביום שישי שעבר הם הפסידו 5:1 בבית למכבי קריית מלאכי במסגרת ליגה ב' דרום. הם דלים באמצעים ובמציאות השוררת כיום אין להם צ'אנס. חבל שלא נמצא תורם שיאפשר לעולים מוכשרים מאתיופיה לשגשג.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר