מיחאי וודוץ, יאקוב סילבסטרה (צילומים: מתוך פייסבוק, ניר קידר)
מיחאי וודוץ, יאקוב סילבסטרה (צילומים: מתוך פייסבוק, ניר קידר)

חלוץ הולך, חלוץ בא: וודוץ הצטרף לבית"ר – סילבסטרה שוחרר

החלוץ הרומני, שנזרק באחרונה מקבוצת ויטרול בעקבות פרשיית הימורים, מצטרף בחוזה לארבעה חודשים. סילבסטרה חתם בבני יהודה, אך לא ישחק מול בית"ר ירושלים במוצ"ש

פורסם בתאריך: 30.1.19 18:37

זה היה באוויר בשבועות האחרונים, וביום שלישי האחרון זה גם הפך לרשמי – יאקוב סילבסטרה שוחרר מבית"ר וחתם בבני יהודה. בית"ר ירושלים התנתה את שחרורו של החלוץ הסלובקי בכך שלא ייקח חלק במשחק בין שתי הקבוצות, במוצ"ש (20:45 באצטדיון המושבה). סילבסטרה ובני יהודה לא אהבו את ההתניה הזו, אבל לבסוף קיבלו אותה כדי להשלים את ההעברה.



סילבסטרה, כידוע, לא הרשים העונה. הוא כבש שער בודד ולא סיפק את הסחורה למרות הזדמנויות רבות שקיבל. בשבועיים האחרונים למאמן בית"ר ירושלים ניר קלינגר נמאס מחוסר התפוקה של החלוץ והוא לא נכלל בסגל. השבוע, כאמור, הסיפור הגיע לסיומו.

יאקוב סילבסטרה (צילום: ניר קידר)

יאקוב סילבסטרה (צילום: ניר קידר)

במקביל לשחרור של סילבסטרה, סיכמה בית"ר ירושלים על צירופו של החלוץ הרומני מיחאי וודוץ לקבוצה. וודוץ, בן 24, נחשב ברומניה לחלוץ מוכשר. הוא עבר את כל הנבחרות הצעירות ברומניה והצטיין בקבוצת וולנטארי מליגת המשנה עם 20 שערים בשנתיים. בקיץ של העונה שעברה הוא נרכש על ידי ויטורול קונסטנצה מהליגה הרומנית הראשונה, קבוצה שאותה הקים לפני כעשור גיאורגי חאג'י האגדי. בויטורול וודוץ השיא תרומה סבירה עם 3 שערים ב-20 הופעות, מרביתן כמחליף.

ברומניה יודעים לספר כי לחלוץ יש חוש התמצאות טוב ברחבה ורגל ימין חזקה. הוא יחסית מוצק ויודע לשים גוף. בסך הכל, כך אומרים ברומניה, בית"ר ירושלים עשתה עסקה טובה מבחינה מקצועית.

"מחקו את טל כחילה מהר מדי; הוא חייב לשחק"

אלא שסיפורו של וודוץ לא מסתכם בתרומה המקצועית. הוא הפך בחודשים האחרונים לאחד השמות המדוברים בכדורגל הרומני וזאת בשל שתי פרשיות בעייתיות. תחילה הוא הואשם על ידי חברתו אדלינה כי היכה אותה יותר מפעם אחת. התקשורת הרומנית אף חשפה באחרונה שיחה שניהל וודוץ עם בת הזוג, שבה היא מאשימה אותו כי היכה אותה. בתגובה, כך נחשף בתקשורת הרומנית, התנצל החלוץ ואמר: "כן, הכיתי אותך. פגעתי בך ואני מצטער".

אדלינה, כך הסתבר לוודוץ מאוחר יותר, לא ממש התרשמה מההתנצלות. ימים ספורים לאחר השיחה בין השניים היא חשפה תכתובת שניהלה עם וודוץ, שבה הוא מבקש ממנה להמר על משחק של קבוצתו. החשיפה הזו הובילה לשחרורו המיידי של וודוץ מוויטרול, כשבהודעת השחרור הדגישה הקבוצה כי היא לא מוכנה לסבול שום קשר בין כדורגלנים להימורים.

מיחאי וודוץ (צילום: מתוך פייסבוק)

מיחאי וודוץ (צילום: מתוך פייסבוק)

בהתאחדות הכדורגל הרומנית, שמנסה להילחם בתופעת ההימורים, הגיע החשיפה בדיוק בזמן, ובתקשורת הרומנית פורסם שנבדקת האפשרות להשעות את החלוץ לתקופה לא מבוטלת. השחרור מהקבוצה של חאג'י בתוספת האיום בהשעיה, הובילו את וודוץ היישר לזרועותיה הפתוחות לרווחה של בית"ר, שמשוועת לחלוץ.

אנשי בית"ר ירושלים, יש לציין, מודעים לעבר הבעייתי של וודוץ, אולם נראה כי הדבר לא גרם להם לשנות את עמדתם בנוגע אליו. הסיבה המרכזית לכך היא כלכלית, וזאת לאחר שהבעלים משה חוגג מסרב בשלב זה להגדיל את התקציב. בעקבות השחרור של וודוץ, הוא שחקן חופשי והוא מגיע לבית"ר ללא תמורה, פרט לשכרו, שזהה פחות או יותר לשכר של סילבסטרה ששוחרר.

כך או כך, בבית"ר אף ציינו השבוע בשיחות עם התקשורת כי מדובר על סיכום מחושב לארבעה חודשים. במועדון גם הסבירו כי המאמן ניר קלינגר חיפש חלוץ ששיחק עד לתקופה האחרונה. דבר שלא קל למצוא בחודש ינואר, ועל כן וודוץ נפל לידיהם כפרי בשל.

דעה | אלי אוחנה ומשה חוגג במסלול התנגשות

וודוץ יהיה זה שיצטרך להוכיח כעת את עצמו. בית"ר ירושלים משוועת כידוע לחלוץ. לפני המשחק האחרון מול מ.ס אשדוד, הקבוצה החלשה בליגה, כבשה הקבוצה, כידוע, שער בודד בשלושה משחקים וגם זה היא לא הבריקה ומיעטה להגיע למצבים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר