ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)
ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)

"ניר קלינגר נכשל, באות נו"ן ענקית"

אחרי ההפסד לנתניה והיכולת הרעה, ועם הפנים לפלייאוף התחתון, שאלת עתידו של המאמן עולה על הפרק. "לבית"ר דרוש מאמן צמרת התקפי"

פורסם בתאריך: 7.3.19 23:15

נדמה שההפסד האחרון של בית"ר ירושלים למכבי נתניה (3:1) נתן את האות: במשך זמן רב השאלה ריחפה באוויר מבלי שאיש העז לומר אותה בקול, אך כעת, כאשר הפלייאוף התחתון נראה ריאלי מאי פעם, היא מתחילה להישאל יותר ויותר: האם ניר קלינגר ראוי להמשיך בבית וגן, והאם הוא זה שצריך לעמוד על הקווים בשנה הבאה?

"אם מסתכלים על התוצאות ועל אחוזי ההצלחה – המצב לא כל כך רע", אומר אסף כהן, פרשן ערוצי צ'רלטון, "בייחוד בהתחשב במצב שבו קלינגר קיבל את בית"ר ירושלים. אבל הבעיה היא, מההתחלה, שלא בטוח שהוא המינוי הנכון לקבוצה כמו בית"ר ירושלים. מה גם שתחת משה חוגג עשתה בית"ר ירושלים לא מעט 'החתמות שיווקיות', נקרא לזה כך. הובאו הרבה שחקני התקפה כמו מאור בוזגלו, ערן לוי, יוסי בניון, גדי קינדה, וזה טוב ויפה מבחינת הקהל, אבל מאוד לא קלינגר. מול מכבי נתניה זה נראה היטב – כמה וכמה פעמים חמישה שחקנים של נתניה הגיעו מול שני שחקנים של בית"ר ירושלים. אלו דברים שלא היו אצל קלינגר בעבר. בקבוצות שלו תמיד היו שישה-שבעה שחקנים מאחורי הכדור, והמשחק התבסס על מתפרצות. זה לא מתאים לבית"ר. קלינגר מאמן טוב, אבל אני לא יודע אם בית"ר ירושלים צריכה מאמן בסגנון הזה".



חנן קריסטל, איש כאן 11 והפרשן הוותיק, נשמע נחרץ הרבה יותר: "קלינגר נכשל, באות נו"ן ענקית. ראיתי את המשחק האחרון מול מכבי נתניה: נתניה נראית כמו קבוצה מאומנת, ובית"ר לעומתה בנויה על ביצועי בודדים כדוגמת עידן ורד, ומשתמשת בבכיינות ובמטווח על בכירי השופטים כדי להסיט את האש מהיכולת החלשה. הדבר היחיד שיכול לשמש לריכוך הכישלון הוא המצב שבו קלינגר קיבל את הקבוצה מגיא לוזון. הוא העלה אותה מקבוצה עם ציון נכשל, 50, לקבוצה עם ציון מספיק, 60. ביחס לתקציב, לזמן שהוא בקבוצה, לקהל, למסורת ולציפיות – המסקנה ברורה: לשנה הבאה לבית"ר דרוש מאמן צמרת התקפי, נקודה".

ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)

ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)

הסיטואציה הבלתי אפשרית כמעט שאליה נכנס קלינגר בתחילת העונה יכולה, כאמור, לשמש הסבר למצב הקבוצה כעת, אך לא בטוח שזו עילה מספיקה. "אף אחד לא הכריח את קלינגר לקחת את בית"ר ירושלים באותו הזמן", מזכיר כהן. "נכון, אומרים שאם בית"ר מציעה לא מסרבים, אבל הוא לא ישב בבית. הוא היה במקום יציב, מקום שבו העריכו אותו מאוד, הוא זכה שם בגביע. אם הסיטואציה לא מתאימה, אפשר להגיד לא. נכון – הוא לא בנה את הקבוצה, וקיבל אותה במצב מאוד גרוע, אבל אין שום סיבה לתת לו הקלות: הוא בחר במודע לבוא לאן שהוא בא".

"צריך לזכור שלמעט שנה אחת מוצלחת בהפועל חיפה, הרקורד של קלינגר דל ביותר במשך 16 שנים, מאז האליפות עם מכבי תל אביב", אומר קריסטל. "גם מרקו בלבול ושרון מימר לקחו קבוצות תחתית באמצע העונה, ממש כמו קלינגר, והם, בניגוד אליו, הצליחו לשפר אותן".

למרות כל זה, ובניגוד לדבריו הנחרצים של קריסטל, כהן טוען כי ישנו מקום לאופטימיות – ובעיקר מייעץ לבית"ר לא למהר להסיק מסקנות. "בית"ר ירושלים, לפני הכל, צריכה לתת זמן למאמן", הוא אומר. "אחרי כל השנים האחרונות, שבהן חוץ מדראפיץ' אף מאמן לא התחיל וסיים עונה על הקווים של בית"ר ירושלים, המועדון צריך ללכת עם מאמן לאורך זמן ולתת לו לעבוד. מה שחשוב הוא לעשות תיאום ציפיות, לתת לו להביא את השחקנים שלו וגם לתמוך בו, ללכת עם החזון שלו ועם מה שהוא מאמין בו. אם כל הדברים האלה יתקיימו, צריך לתת לקלינגר לבנות את הקבוצה בקיץ – וכן, הוא יוכל לקחת את בית"ר למעלה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר