ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)
ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)

להשאיר או לא להשאיר: האם ניר קלינגר צריך להמשיך בבית"ר?

מצד אחד, הכישלון בהעפלה לפלייאוף העליון רשום על שמו, מצד שני ישנן גם לא מעט סיבות מדוע הוא צריך להמשיך

פורסם בתאריך: 7.3.19 10:05

ההפסד למכבי נתניה סתם ככל הנראה את הגולל על האפשרות של בית"ר להעפיל לפלייאוף העליון. כעת זקוקה בית"ר לנס, כשהיא תלויה בלא פחות משלוש קבוצות שונות. בסיטואציה הזו, אם הכוכבים לא יסתדרו למשה חוגג באופן מדויק, וזה אומר הפסדים של הפועל חדרה (למכבי נתניה) והפועל חיפה (להפועל רעננה) וגם שהפועל קרית שמונה לא תנצח (מארחת את מכבי חיפה), מצפה לו ולקבוצתו תקופה ממושכת של משחקי גארבג' טיים במקרה הטוב ומאבקי הישרדות במקרה הרע.

בשבוע שעבר הסברתי מה לטעמי יש לעשות בגזרת מאור בוזגלו. השבוע, לאחר ההפסד לנתניה, שאלת המפתח היא מה נכון לעשות עם ניר קלינגר?



נדמה שלא חסרות סיבות למה לא להשאיר את קלינגר. המאמן, שקיבל צ'ק פתוח לחזק את בית"ר ויצא למקצה שיפורים יקר, רשם עד כה 47 אחוזי הצלחה עלובים למדי. זה בוודאי לא עומד בציפיות שהיו ממנו – להוביל את הקבוצה לצמרת. הוא רצה וקיבל עוזר מאמן, קיבל שקט מקצועי ויד חופשית לנהל את הקבוצה ברמה המקצועית לפי ראות עיניו. מעבר לכך, הוא זכה גם לשקט יחסי מצד האוהדים אך כגודל הציפיות, כך גודל האכזבה. הכישלון בהעפלה לפלייאוף העליון רשום על שמו של קלינגר.



מצד שני, ישנן גם לא מעט סיבות מדוע צריך להמשיך עם קלינגר על הקווים. הרי אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא קיבל קבוצה שנבנתה ברגע האחרון, בבולמוס צירוף שחקנים לא מובן, שספגה הכי הרבה שערים ועם חמש נקודות בלבד בקופה. החיזוקים שביצע היו בבחינת טלאי על טלאי ונועדו לאושש את הקבוצה.

בנוסף, קלינגר מחובר מאוד לאלי אוחנה ולחוגג, הקהל עדיין רוכש לו כבוד והוא מאמן מסור ומקצועי. ואם כל זה לא מספיק, זה לא שפפ גווארדיולה ממתין לבית"ר. במציאות הזו, אני סבור שיש לתת לקלינגר לבנות את הקבוצה בעונה הבאה ולהוכיח לכל הספקנים לגבי הקריירה שלו כמאמן, שההצלחה בהפועל חיפה לא היתה הבלחה חד פעמית.


רמי מנדל

רמי מנדל


אני אוהב מאוד להגיע לדרייב אין לדו קרב מול הפועל תל אביב, ועוד יותר אוהב לצאת משם עם ניצחון. הפועל הגיעה במוצ"ש שעבר לדרייב אין במטרה להמשיך ביכולת הטובה ולנצל את המשחק כהכנה לשבוע הגורלי באירופה. למרות פתיחה לא טובה, והרבה בזכות ניהול משחק נכון של קטש, שכלל גם טכנית מכוונת שביצע כדי להעיר את החבר'ה, רצו האדומים 0:17 וגמרו את המשחק. הפועל ממשיכה להוכיח שיש בה משהו מיוחד מאוד העונה, תלכיד נפלא, חסר אגו עם שחקנים ברמת יורוליג ומאמן ששולט בעסק. משחקים חשובים מאוד עומדים בפתח – מכבי תל אביב, הגומלין מול נפטונאס והפועל חולון – ואסור לרגע להוריד את הרגל מהגז.

***

בשבוע שעבר כתבתי שאוהדי קטמון יצטרכו להתרגל ל-0:1 הקטן של יוסי מזרחי אם ברצונם להעפיל לליגת העל, והנה השבוע בנצרת האדומים עשו בדיוק את זה והתקדמו עוד צעד למקום שממנו עולים ליגה.

זוהי תפיסת העולם של יוסי מזרחי, בזה הוא מומחה והוא יודע בדיוק מה הוא עושה ומה הוא רוצה מהשחקנים שלו כדי לבצע את המשימה. כל שנותר כרגע הוא לזוז הצידה, לתת לו את הבמה ולא להפריע לו עם דרישות לכדורגל התקפי שובה עין. זה לא יקרה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צהוב בנשמה

    אני חושב שצריך לתת לניר קלינגר עוד עונה להיות כמאמן כדי שיתחיל מ-0 עם מחנה אימונים והכל ואני חושב שהוא יעיף שנה הבאה את ביתר לגובה ב"ה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר