עידן ורד, מאור בוזגלו (צילומים: ניר קידר)
עידן ורד, מאור בוזגלו (צילומים: ניר קידר)

"ורד ובוזגלו הם שני יהלומים שחייבים לשחק ביחד"

העומס בהתקפת בית"ר משפיע בעיקר על שני כוכבי הקבוצה, שלא מוצאים את עצמם. האם הם צריכים ויכולים לשתף פעולה? הדעות חלוקות

פורסם בתאריך: 1.2.19 09:43

הניצחון החשוב שהשיגה בית"ר ירושלים מול מ.ס אשדוד בשבת שחרר הרבה לחץ במועדון – אבל לא פתר בעיה קיימת, גדולה מאוד: עומס הכישרונות בחלק הקדמי, ובעיקר היכולת המרשימה שמפגינים עידן ורד ומאור בוזגלו כשהם ביחד על המגרש. אז נכון, הקבוצה כבשה ארבעה שערים לראשונה העונה, ורשמה סוף סוף תצוגה יפה בבית, אך ורד נכנס כמחליף רק בדקה ה-81.



כעת נשאלת השאלה: האם ניר קלינגר צריך לוותר על אחד מהקשרים שפתחו מול אשדוד כדי לפנות מקום לוורד? והאם זה יכול לקרות על חשבון בוזגלו, או שוורד צריך לשחק לצידו? איך שלא מסתכלים על זה, לצוות המקצועי של בית"ר ירושלים יש כאב ראש גדול מאוד, במיוחד לנוכח העובדה שגם כשהשניים היו על המגרש ביחד, הם לא בדיוק הצליחו לשתף פעולה אחד עם השני.

עידן ורד (צילום: ניר קידר)

עידן ורד (צילום: ניר קידר)

"בוזגלו לא יֵרֵד לספסל, כי גם כשהוא לא טוב הבעיטות החופשיות שלו והקרנות הן נשק שאי אפשר לוותר עליו; פלומן בכושר הכי טוב מכולם, עם בניון ראינו כבר מה קרה בשנתיים האחרונות, ועידן ורד בשנתיים האחרונות הוכיח שהוא הראשון שצריך להיות בהרכב", מנתח את המצב אסף כהן, פרשן צ'רלטון. "זאת התוצאה של דרך בניית הקבוצה השנה. התחושה היא שמשה חוגג, שאפשר להגיד עליו הרבה דברים טובים, משחק מעין 'פוטבול מנג'ר' עם הקבוצה, ואנשי המקצוע של בית"ר ירושלים לא מעורבים מספיק בבניית הסגל. עם כמות כזו של שחקנים התקפיים אי אפשר לשחק בפועל. צריך כאן כמה חדרי הלבשה או כמה כדורים".

דעה | ניר קלינגר עושה עבודה בינונית בבית"ר

"השאלה אם לשחק עם ורד ובוזגלו תמיד קיימת, כמו שבזמנו שאלו אם שפיגל ושפיגלר יכולים לשחק יחד", אומר פרשן הכדורגל, העיתונאי ואיש תאגיד השידור כאן חנן קריסטל. "שניהם שחקנים נהדרים, והם האסים של קלינגר. צריך כאן מאמן שידע שיש לו שני יהלומים מעט פגומים, בגלל כל מיני בעיות – אחד בעקבות מחלה ממושכת שפקדה אותו והשני בשל פציעה ארוכה – ושצריך ללטש אותם קצת. גם עמנואל שפר, מאמן נוקשה יותר מקלינגר, הבין ששני הכוכבים שלו חייבים לשחק ביחד. הרי מסירה אחת שלהם שווה יותר מחמישה חילוצי כדור".

(צילום: ניר קידר)

מאור בוזגלו (צילום: ניר קידר)

"מדובר בשני שחקני על, ואי אפשר וגם לא צריך לוותר על אחד מהם", ממשיך קריסטל ומנתח. "מאחר שבוזגלו משחק רק בימין, צריך לנסות את ורד בשמאל. הוא יכול לפרוץ משמאל לימין, ויש הרבה שחקנים שעושים את זה. אז בוזגלו מימין, ורד משמאל, ובאמצע כמה שחקנים קשוחים שיחפו עליהם, כי שניהם עושים פחות הגנה".

"בית"ר ירושלים צריכה שלושה קשרים אחוריים, שיעבדו בשביל כל החלק ההתקפי", ממשיך כהן את הקו של קריסטל. "הדוגמה הקלאסית היא מכבי תל אביב: ולדימיר איביץ' הבהיר לעטר מההתחלה שקודם כל עושים הגנה, קודם כול המשמעת הטקטית. בבית"ר קורה יותר מדי פעמים השנה שהמגנים נותרים חשופים ולא מקבלים עזרה משחקני ההתקפה. במצב הנוכחי יש בבית"ר 13 שחקנים שחייבים לשחק, וזה יכול ליצור מצב שבו המאמן 'בא עם חילופים מהבית'. הוא למעשה כבול לחילוף שכפה על עצמו, ואין לו יכולת להשפיע על המשחק בתור מאמן – הוא לא מגיב לפי ההתפתחויות בדשא, אלא עושה חישובים על פי מה שיחכה לו אחרי המשחק".

"מחקו את טל כחילה מהר מדי; הוא חייב לשחק"

"ורד ובוזגלו יצטרכו אולי לוותר קצת, לשחק אחד בשביל השני כדי שזה יעבוד", ממשיך כהן. "אתה מצפה משחקנים בוגרים ומנוסים כמוהם לעשות את זה, בשביל הקבוצה, בשביל ההצלחה הקבוצתית. הם ייאלצו לוותר על האגו ולעבוד אחד בשביל השני בשביל להצליח".

"אלו שני יהלומים שחייבים לשחק יחד, ולא אחד במקום השני", מסכם קריסטל באופן נחרץ. "צריך לדאוג שהם לא יריבו אחד עם השני, ושההיררכיה בקבוצה תהיה ברורה. להכניס את שניהם לחדר אחד, לחבר ביניהם, במיוחד כשבונים קבוצה לשנה הבאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר