יוסי בניון (צילום: ניר קידר)
יוסי בניון (צילום: ניר קידר)

"יוסי הגיע לבית"ר בסיטואציה מושלמת עבור שני הצדדים"

הקדנציה השנייה של בניון בבירה נפתחה ביכולת טובה ופתחה את התיאבון. ומה לגבי העונה הבאה? "שימשיך כל עוד כוחו במותניו והוא בריא"

פורסם בתאריך: 9.2.19 18:36

זה התחיל בשקט, עם שני משחקים שבהם בית"ר לא כבשה שער (בתיקו נגד הפועל קרית שמונה ובהפסד מול מכבי תל אביב); הרמזים הראשונים נראו בניצחון היפה על מ.ס אשדוד, 1:4, גם אם שם היהלום עוד לא נצץ; הבוהַק נראה לראשונה לעיניהם של אוהדי בית"ר בשבת האחרונה, בניצחון החשוב והמרשים על בני יהודה, 0:2. ואותו בוהק בישר: יוסי בניון חזר, והוא נראה שמח ומאושר כפי שלא היה כבר הרבה זמן. מי שהגיע לחצי עונת פרישה בצהוב-שחור, עושה פתאום חשק לעוד.



"אני לא מופתע מהיכולת שלו", אומר שחקן העבר הבית"רי ופרשן ההווה דני נוימן. "אני מכיר ומוקיר את יכולותיו של יוסי בניון, שחקן עם הרבה מאוד כישרון, שיודע לשמור על עצמו, עם כושר גופני מצוין, עם תנועה מצוינת, עם שליטה מעולה בכדור – ואם אתה טוב בגיל 16, אין סיבה שלא תהיה טוב גם בגיל 38. בניון שומר על עצמו מבחינת חיים ספורטיביים, והוא מודל לחיקוי עבור הרבה מאוד שחקנים במדינת ישראל. אין לי ספק שהבאתו לבית"ר ירושלים היתה במקום. החזרה שלו לבית"ר היא מעל לכל מהלך מצוין מבחינתו. הקהל של בית"ר אוהב אותו מאוד ומעריך אותו מאוד, וכשהראו לו את הדרך החוצה זו היתה טעות חמורה. בניון תמיד ידע לפרגן לבית"ר, תמיד אהב את הקהל של בית"ר, והקהל מחזיר לו אהבה".



"גם אם עוד מוקדם לדבר על כושר המשחק שלו, דבר אחד רואים היטב: הוא מאושר", אומר אורי אוזן, שחקן העבר ופרשן צ'רלטון. "באמת רואים שהוא שמח איפה שהוא נמצא, בניגוד לתחילת השנה. לשחקן שעשה פה את הקריירה הכי גדולה אי פעם מגיע להיפרד בצורה הראויה לו, ואני שמח שזה קורה לו במקום שהוא רוצה להיות בו".

יוסי בניון (צילום: ניר קידר)

בשנים האחרונות עולה שמו של בניון לכותרות בעיקר בהקשרים שליליים וחוסר שביעות רצון ממעמדו. כך היה בבית"ר בשנה שעברה וכך בתחילת העונה במכבי פתח תקוה. אוזן לא חושב שהבעיה היא בבניון. "כשהוא היה במכבי תל אביב לא שמענו על בעיות מכיוונו, וכשהוא היה בבית"ר הבעיות היו עם הבעלים", מציין אוזן. "הוא הרגיש שמראים לו את הדרך החוצה, תחושה לא נעימה בעיקר עבור שחקן כל כך גדול שעבר כל כך הרבה ושכל כך נאהב על ידי הקהל. אני חושב שיוסי הגיע הפעם לבית"ר בסיטואציה מושלמת עבור שני הצדדים. הקבוצה מנוהלת על ידי משה חוגג בצורה טובה בהרבה מאוד מובנים, הניהול שלו מאוד חיובי והכל רגוע הרבה יותר תחת ניהולו, וכך אני חושב שיהיה גם בהנהלות מול בניון".

כאמור, היכולת הטובה של בניון גורמת לרבים לחשוב קדימה – פעם אחת בהסתכלות על השנה הנוכחית ופעם אחת בהסתכלות רחוקה יותר. באשר להווה, ובעיקר בנוגע לשאיפות להגיע לפלייאוף העליון השנה, אומר נוימן: "הקבוצה השנה בינונית מאוד. יש הרבה מאוד שחקנים בסגל של בית"ר ירושלים שלא מתאימים לרמות האלה. בניון הוא בהחלט כוח משמעותי מאוד, אבל כרגע משחק המפתח של בית"ר הוא המשחק הקרוב מול מכבי חיפה. אם בית"ר מנצחת, סיכוי טוב שהיא תהיה בפלייאוף העליון; אם לא, היא תצטרך, לצערי הרב, להיות בפלייאוף התחתון".

באשר לעתיד – וכאן הכוונה היא בעיקר לשאלת מועד הפרישה של בניון, נוימן נחרץ עוד יותר: "מי שטוב באימונים וטוב במשחקים חייב להמשיך לשחק. נקודה, סוף. הייתי מייעץ ליוסי להמשיך לשחק כל עוד כוחו במותניו וכל עוד הוא בריא. הוא יכול לשבור עוד שיאים בכדורגל הישראלי".

מבחינה זו, דעתו של אוזן כמעט זהה: "בתור אחד שמתגעגע לכדורגל, שחולם בלילה לפעמים שהוא חוזר לשחק, רק כדי להתעורר באכזבה בכל פעם מחדש – כל עוד אתה יכול לשחק, תשחק. אני נהנה מאוד ממה שאני עושה היום, אבל אין למשחק על הדשא תחליף, וגם יוסי יודע את זה. כל עוד הוא נהנה, אני האחרון בעולם שאגיד לו לפרוש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר