טל בן חיים (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית''ר ירושלים)
טל בן חיים (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית''ר ירושלים)

"טל בן חיים הוא היחיד שצריך להחליט מתי יפרוש"

עוד ועוד קולות מדברים על סיום הקריירה של הבלם הבית"רי. האם הגיע זמנו לתלות את הנעליים? "בכושר הנוכחי אין סיבה שלא ימשיך"

פורסם בתאריך: 27.3.19 17:26

ביום ראשון הקרוב, 31.3, יחגוג טל בן חיים, בלמה של בית"ר ירושלים, יום הולדת 37. כששחקן כדורגל מגיע לגיל הזה (ובעצם עוד קודם לכן) מתחילים 'זמזומים' סביבו – כאלו שמכוונים לתאריך הפרישה. כן, גם במקרה של בן חיים הם נשמעים היטב, ורבים שואלים את עצמם אם הגיע זמנו של הבלם הוותיק להודיע על סיום קריירה מהמרשימות שנראו במחוזותינו.

"בן חיים הוא סוג של נקודת אור השנה בבית"ר", טוען בנחרצות המגן לשעבר ופרשן צ'רלטון, אורי אוזן. "אחרי פתיחה לא פשוטה, כמו כל הקבוצה, הוא התאושש ועושה עונה טובה מאוד. גם חלק מההתקדמות של אור זהבי אפשר לזקוף לזכותו: מבחינת זהבי זו זכות לשחק ליד בלם כמו בן חיים, אחד השחקנים הגדולים ביותר שהיו לנו בכדורגל, וללמוד ממנו בשלב הזה של הקריירה".



"טל בן חיים הוא אחת ההפתעות הנעימות של בית"ר השנה", מוסיף וקובע שחקן העבר הבית"רי והפרשן הוותיק דני נוימן. "לאחר פתיחה מעט מהוססת, לאט-לאט ההגנה בראשותו התייצבה והוא בתקופה האחרונה טוב מאוד".

נוימן מתעכב על אותה פתיחת עונה קשה, ובעזרתה ממחיש עד כמה בן חיים הוא שחקן בעל אופי מיוחד: "מה שהוא עבר השנה מבדיל אותו מהאחרים. הוא מקצוען, שעבר הרבה מאוד דברים בכדורגל הישראלי ובחו"ל, והניסיון שצבר לא נתן לו להישבר. חשוב לזכור שבתחילת העונה הציפיות ממנו היו בשמיים, ועם פתיחה כזו – שחקן אחר עם אופי אחר לא היה מחזיק מעמד. הוא פשוט מקצוען שמקרין על האחרים, מורה טוב וחונך טוב, ורואים את זה במשחקים. השקט הנפשי שלו בעזרת עוזר לו להצליח".

גם אוזן רואה בדרך החתחתים שעברה בית"ר מתחילת העונה עדות ליכולותיו של הבלם הוותיק: "בתחילת העונה הביאו שחקנים בלי מחשבה, וציפו להגיע לפלייאוף העליון; לאחר מכן בינואר עשו עוד מסע רכש, באקט נוסף של לחץ, לצד כמה מהלכים נוספים שהתגלו כלא מועילים. מכל הבלגן הזה, טל בן חיים היה סוג של עוגן בקבוצה. מחודש אוקטובר הוא באמת מציג יכולת טובה".

ומה בנוגע לאותם דיבורים על מועד הפרישה של בן חיים? "הגיל לא משנה כאן. אם הוא רוצה להמשיך והקבוצה רוצה אותו – שימשיך", אומר אוזן. "כל עוד אתה יכול לשחק, כל עוד אתה נהנה מהמשחק, תורם ומרגיש שאתה טוב מספיק, תעשה את זה, ודאי כשהוא מציג יכולת טובה. אני מאחל לטל, אם הוא רוצה, כמה שיותר שנים על הדשא, כי אחר כך, כשזה נגמר, אתה מתגעגע מאוד. גם אם, נניח, בית"ר תחתים בשנה הבאה שני בלמים בכירים, הוא יכול להישאר. יש הרבה דרכים לתרום. יש סביבו הרבה צרוּת עין. מעטים האמינו שהוא יגיע לאן שהגיע, ובזכות עבודה קשה ומקצוענות הוא הגשים את כל החלומות. הוא מודל לכל ילד צעיר. צריך לכבד קצת יותר שחקנים שעשו מה שהוא עשה, ומגיע לו קצת יותר כבוד. הוא צריך להחליט מתי לפרוש. ההחלטה צריכה להיות שלו ולא צריך לזרז אותו. גם היום הוא עדיין בלם טוב מאוד לליגת העל".

גם נוימן מחזיק באותה דעה, ומסכם: "כל עוד טל בן חיים יכול – שישחק. אם נסתכל על היכולת שלו בתקופה האחרונה, הוא בהחלט יכול להמשיך לתרום. בכושר הזה, וכל עוד הוא בריא, אין סיבה שהוא לא ימשיך לשחק בשנה הבאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר