יוסי בניון (צילום: ניר קידר)
יוסי בניון (צילום: ניר קידר)

דעה | הפרישה של יוסי בניון בבית"ר מעידה על עוצמת המועדון

בניון, בדיוק כמו אלי אוחנה לפני 20 שנה, פורש ומיד מקבל תפקיד בכיר. שיתוף הפעולה הצפוי ביניהם מבטיח רבות ויש לקוות שהוא גם יקיים | טור דעה

פורסם בתאריך: 17.4.19 18:54

הפרישה של יוסי בניון החזירה אותי 20 שנים אחורה, אל שנת 1999 שבה פרש אלי אוחנה – הסמל הגדול ביותר של בית"ר. גם אז זאת היתה פרישה עוד לפני סיום העונה (אוחנה בגלל פציעה), וגם אז מיד לאחר הפרישה, צורף הכוכב הפורש לצוות המקצועי של המועדון.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בניון, כזכור, הצהיר כבר בנערותו על אהבתו לבית"ר ירושלים והערצתו לאלי אוחנה. על המגרש אמנם הוא לא הספיק להעניק לאוהדים הרבה רגעי קסם ואושר. גם שיתוף פעולה עם אוחנה על כר הדשא לא יצא בסופו של דבר במהלך שנות ה-90 לפועל, אך ההחלטה של אחד מהכדורגלנים הישראלים הגדולים בהיסטוריה, לפרוש במדים הצהובים-שחורים, הופכת את בית"ר ירושלים לקבוצה שבה שניים מהכדורגלנים הגדולים ביותר ששיחקו בכדורגל הישראלי, פרשו בה ומיד לאחר מכן הצטרפו לצוות המקצועי/ניהולי.



כמה סימבולי ששניים מהכוכבים הגדולים ביותר פרשו בבית"ר וכעת הם ישתפו פעולה מעבר לכר הדשא. שיתוף הפעולה ביניהם יוצר חיבור מעניין מאוד. אין לי ספק שאוחנה ובניון יוסיפו בצד המקצועי הרבה לבניית המועדון בשנים הבאות, ובכך יתנו למשה חוגג ראש שקט אחרי שנת טירונות לא מוצלחת במיוחד כבעלים של המועדון. הצעד הראשון שהשניים צריכים לעשות הוא להנחית את רוני לוי לעמדת המאמן בעונה הבאה. לוי מכיר היטב את בית"ר ירושלים אחרי 2 קדנציות, אך בניגוד לקדנציה האחרונה בה היה כבול להחלטות של אלי טביב, כעת הוא יוכל לקבל יד חופשית מבחינה מקצועית ושיתוף פעולה מלא מצד אוחנה ובניון.

הדבר השני שהם חייבים לעבוד עליו מעכשיו הוא לבנות שלד חזק ויציב לשנים הבאות, וכאן הולכת להיות להם משימה לא פשוטה. רשימת הקניות חייבת לכלול: בלם בכיר (ניסיון להחזיר את איתן טיבי לקבוצה בה החל את הקריירה), מגנים (אפשר לחלום על דסה), קשר אחורי אגרסיבי שיחזיק את המרכז (ג'ון אוגו שמסיים חוזה) ושפיץ חדש שיכלול חלוץ זר עם קבלות.


אסף שקד

אסף שקד


הדבר השלישי והאחרון הוא להמשיך את הקו מהעונה האחרונה, שבו חיזקה בית"ר ירושלים את הצד השיווקי שלה. אמנם על התחום הזה אמון ובהצלחה המנכ"ל מוני ברוש, אך אין לי ספק שבניון, שמבין דבר או שניים בתקשורת ובשיווק, יכול לתת דחיפה נוספת גם באספקט הזה, ובאמצעות הקשרים הרבים שיצר במהלך הקריירה שלו, אולי אף להזמין כוכבי עבר גדולים לביקור בטדי ובכך לחשוף את בית"ר בכל העולם. תחשבו על פרננדו טורס ואלברו ארבלואה הספרדים, חבריו הטובים של בניון, מגיעים לביקור בבית וגן ובטדי ומשתפים את כל מיליוני העוקבים שלהם בעולם.

ואם כבר סימבוליות, הניצחון על מכבי פתח תקווה 1:4 במחזור האחרון סגר מעגל קטן. במחזור הראשון של העונה הובסה בית"ר ירושלים 1:4 ע"י אותה פתח תקוה, כשעל הקווים של הקבוצה מהבירה עמד לוזון. בשבת האחרונה לוזון עמד על הקווים של הקבוצה היריבה והפסיד שוב באותה התוצאה.

ומילה אחרונה על טל כחילה. המהלך בשער השלישי מול מכבי פ"ת גרם גם לאדישים שבאוהדים, לקום ולמחוא כפיים לבלם שעשה הסבה לחלוץ. פורים אמנם הסתיים לפני חודש, אבל כחילה ללא ספק הפתיע עם תחפושת טובה במיוחד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני

    כתבה טובה אך חסרה, צריך לחזק את הצוות המקצועי והניהולי באנשי מקצוע מהתחום המנטלי. מה שהיה בשנים האחרונות פשוט לא מספיק טוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר