עידן ורד (צילום ניר קידר)
עידן ורד (צילום ניר קידר)

דעה | כך בית"ר תפיק הרבה יותר מעידן ורד

למרות עונה קטסטרופלית, עידן ורד חייב להישאר בבית וגן אבל לא כמנהיג וכקפטן | טור דעה

פורסם בתאריך: 7.5.19 09:37

את העונה הנוכחית כל מי שקשור לבית"ר ירושלים – שחקנים, צוות מקצועי, הנהלה ואוהדים – ירצה למחוק ולשכוח.

אחרי ההפגנות והמחאות והקיץ הקשה, העונה הזו התחילה עם הרבה מאוד אנרגיות חיוביות וחלומות ורודים בעקבות, כמובן, החלפת הבעלות והגעתו של משה חוגג, אבל עם כל שבוע שחלף – השנה הזו הפכה לחלום בלהות, שלא לומר סיוט של ממש, לכל מי שבית"ר יקרה לליבו.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

מי שבוודאי ירצה לשכוח את הסיוט של העונה הזו הוא ללא צל של ספק עידן ורד – הקפטן של בית"ר ירושלים ומי שהתחיל את העונה ככוכב הבלתי מעורער שלה. אלא שעל המגרש, ורד לא הצליח לשחזר ולו חלק קטן מהיכולת הטובה ולא הפגין אפילו 10 אחוזים מהכישרון שכולם יודעים שטמון לו ברגליים.



בשנתיים של ורד במועדון מאז ששב מהגלות בחיפה וקנדה הוא סיפק מספרים מרשימים גם של שערים וגם של בישולים והיה אחראי, ביחד עם איתי שכטר, חן עזרא, יאקוב סילבסטרה ואנתוני וארן, להתקפה הקטלנית של הצהובים-שחורים בעונה שעברה.

אלא שמאורעות הקיץ האחרון והמגעים שנוהלו למכירת ורד עוד לפני הגעת חוגג, הובילו לכך שהראש של ורד כבר היה במכבי חיפה. בנוסף, לטעמי, ורד לא התאושש לחלוטין מהמחלה הקשה שממנה סבל בעונה שעברה (בעיקר מבחינה מנטלית), וכל זה ביחד הוביל לירידה דרסטית ביכולת שלו.

17 שערים היו לעידן ורד בשנתיים שקדמו לעונה האחרונה – 11 בעונה שבו אימנו את בית"ר רן בן שמעון (שפוטר) ושרון מימר, ועוד שישה בעונה שעברה – ארבעה מתוכם בחודשיים הראשונים של השנה ולפני המחלה וההיעדרות הארוכה מהסגל.

המספרים של ורד העונה לא מרשימים – חמישה שערים, אבל עוד יותר מהמספרים – הוא בעיקר נראה כמו צל של עצמו. היכולת היתה רחוקה מאוד מלהיות טובה, כשבלא מעט משחקים נראה שהוא לא יודע מה תפקידו על המגרש.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


לורד יש אמנם לא מעט נסיבות מקלות – הקיץ הסוער והקשה, המחלה בעונה שעברה וגם העובדה שרבים משחקני המפתח של בית"ר לא המשיכו בקבוצה ודי אם נזכיר את שכטר, עזרא וקלאודמיר. אבל כעת, לקראת העונה הבאה, בבית"ר יהיו חייבים להחזיר את ורד לעניינים. כשורד בשיאו הוא מטריף את הקהל ומלהיב את השחקנים שלידו, ובית"ר זקוקה לו בשיאו כדי לחזור ולהיות פקטור משמעותי בצמרת.

טוב יעשו ראשי בית"ר ירושלים, ובעיקר אמורים הדברים ליוסי בניון, אם יורידו מעידן ורד את הלחץ, ואני מכוון בדבריי ללחץ של ההנהגה. ורד, בכל הקבוצות שבהן פרח, לא היה האיש הדומיננטי שסוחב אחריו את כל השאר אלא תמיד זה שבא מאחור, זה שאור הזרקורים לא מופנה אליו.

אז כן – ורד חייב לדעתי להישאר בבית וגן. גם אם היכולת השנה היתה חלשה, לבית"ר אסור בתכלית האיסור לוותר על מי שהוא אחד הנכסים הכי חשובים שלה. עוד יותר מכך, בית"ר צריכה להיות העוגן היציב של ורד, זה שיעזור לו לחזור לעניינים.

ורד מבחינתו צריך להעביר את סרט הקפטן לשחקן אחר, כי כפי שכבר ציינתי – עדיף שלא יהיה הדמות שנמצאת במרכז העניינים. זה לא אומר שורד הוא לא דמות דומיננטית. להפך, בחדר ההלבשה הוא אחד השחקנים היותר משמעותיים, אבל כלפי חוץ עדיף לו להיות רחוק מאור הזרקורים ולהשקיע את כל כולו בנתינת תוצרת על כר הדשא. כשזה יקרה, אין לי בכלל ספק – ורד יחזור להיות האיש המרכזי בהתקפה של בית"ר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר