מיכאל אוחנה (צילום: ניר קידר)
מיכאל אוחנה (צילום: ניר קידר)

דעה | זווית קצת אחרת לרכישה של מיכאל אוחנה

אוחנה גדל בבית וגן ועזב בתקופה שבה לא השקיעו במחלקת הנוער. כעת, לאחר שפרץ הוא מבוקש. הסכומים אמנם מטורפים, אבל זו יכולה להיות חתיכת סגירת מעגל | טור דעה

פורסם בתאריך: 21.6.19 23:54

הרצון של ראשי בית"ר להחתים את מיכאל אוחנה והרדיפה של הצהובים אחרי הטאלנט, מראה כמה הכדורגל נזיל והפכפך. הסיפור הזה רק מוכיח לי, שוב, שאף פעם אסור לסגור דלתות וכשעוזבים קבוצה רצוי לעשות זאת בצורה יפה ונעימה.

ואם אתם תוהים על מה אני מדבר, אז אתם בטח לא מכירים את הסיפור של אוחנה. הוא גדל גדל במחלקת הנוער של בית"ר, ובגיל 15 עזב למכבי תל אביב, שזיהתה בו פוטנציאל גבוה והשקיעה בו. משהו שהיה חסר מאוד לבית"ר באותן שנים – השקעה במחלקת הנוער.



מהצהובים מתל אביב עבר אוחנה הצעיר למ.ס.אשדוד, ושם עשה את הפריצה הגדולה שהובילה אותו לכסף העוד יותר גדול של אלונה ברקת והפועל באר שבע. בבירת הנגב, ואת הקטע הזה ברזומה של אוחנה כולם מכירים, הוא פרח לתקופה מסוימת, אבל לא הצליח למצות את מלוא הפוטנציאל שלו. ואז, למרבה הצער, הוא עבר פציעה קשה ונעדר מהמגרשים לתקופה ארוכה. בסוף השנה שעברה הוא חזר למגרשים, הרבה שהפציעה מאחוריו ושכדורגל הוא לא שכח, וזה מה שגרם למשה חוגג, יוסי בניון ואלי אוחנה לנסות ולהחתים אותו בבית"ר.

השלושה, אני יותר ממשוכנע, לא הסתכלו על הרזומה ולא חשבו על כך שהם מחזירים את הילד הביתה. הם זיהו פוטנציאל גדול שיכול לעשות טוב מקצועית וביקשו לרכוש אותו. אבל הכדור הוא עגול והגלגל מסתובב ואוחנה עשוי בסופו של דבר לחזק את בית"ר ולסגור מבחינתו מעגל.

כמובן שהסיפור של אוחנה יכול היה, אולי צריך היה, להיראות אחרת. בבית"ר היו צריכים להתעקש להשאיר את הטאלנט בבית וגן. עוד לפני זה היו צריכים להשקיע משאבים גדולים במחלקת הנוער כדי למנוע בריחת נכסים שכאלה. אם הוא היה ממשיך בבית"ר, היום הוא כבר היה אחד מעמודי התווך של בית"ר ועל זה ניתן רק לומר – חבל.

אבל חבל גם לבכות על חלב שנשפך, מה שחשוב יותר זה לשנות את המציאות ואת זה משה חוגג עושה עם השקעה גדולה במחלקת הנוער. חוגג מבחינתו רוצה למנוע את המקרה של מיכאל אוחנה הבא ועל זה צריך להגיד לו כל הכבוד ותודה רבה.

אוחנה שחקן מוכשר מאוד. צעיר שיש לו עדיין לא להתקדם. יחד עם זאת, הסכום ששולם מופרז ונשמע דמיוני. מחיר מופרע לשחקן שרק חזר מפציעה קשה לפני כמה חודשים. אין ספק שהוא פוטנציאל לחיזוק משמעותי, אבל רק פראירים יסכימו לשלם עליו מיליוני יורו.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


אמנם קצת באיחור, אבל ברצוני לברך את הטריו הניהול של בית"ר על החתמתו של עלי מוחמד. הוא שחקן מעולה שצד את העין מיד. במידה והוא ישדרג את עצמו גם במספרים, הווה אומר שערים ובישולים, הוא יעוף במהרה לאירופה. בית"ר עשתה עסקה טובה איתו. ומשה חוגג יצא גדול שהשתיק את כל הרעש סביב החתמתו. חוגג גם הגדיל לעשות והכריז, פעם נוספת, שהוא לא פוסל החתמת שחקן ערבי.

חלק מהאוהדים שתומכים במהלך, כבר מפנטזים על קפטן נבחרת ישראל ביברס נאתכו, שפנוי להצעות. מבחינה מקצועית אין בכלל ספק שמדובר בשדרוג ענק, אבל עוד לפני כן עולה השאלה האם נאתכו בכלל יסכים לבוא. האם הוא יסכים לוותר על אירופה והאם הוא יסכים להיות השחקן שינסה לשבור את מחסום בן המיעוטים בבית"ר. הלוואי.

בכל מקרה צריך להודות שהגזרה הזו מעניינת מכל הבחינות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר