דוד קלטינס (צילום: אורן בן-חקון)
דוד קלטינס (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | כנראה שהפועל ב"ש רצתה יותר – כך איבדה בית"ר את קלטינס

בזמן שאלונה ברקת הגישה הצעה קוסמת, משה חוגג ובית"ר הפיצו הודעות ברשתות החברתיות שמטרתן אחת: להכין את הקרקע לקראת המכירה | טור דעה

פורסם בתאריך: 28.6.19 11:28

במחלקת המדיה של בית״ר כנראה הסתנוורו מהמחמאות שהרעפנו עליהם לאחרונה, עד שמישהו שם שכח ללחוץ על הבלמים.

ביום שני בערב, בעיצומו של המשא ומתן עם דוד קלטינס על הארכת חוזהו שיסתיים בסוף השנה, מישהו מגבוה נתן את ההוראה לפרסם בדף הפייסבוק הרשמי של הקבוצה פוסט לא כל כך תמים, שמספר על הצעה שקיבל השחקן לחוזה משודרג לשלוש שנים, בצעד שיצר לחץ גדול על השחקן.



לנהל משא ומתן עם שחקן על גבי הרשת, בשיתוף יתר שכזה, זה קצת למתוח את הגבול בין השקיפות המבורכת שבה דוגלת בית״ר, לאקט המוחצן והמיותר שמטרתו ברורה – להפעיל את הקהל וליצור מכבש לחצים שיגרום לקלטינס לחתום על הארכת החוזה. כשר? בהחלט. נעים? לא ממש.

בהמשך הופצה שיחה של חוגג עם אוהד בית״ר, במה שהפך לנוהל קבוע בעת האחרונה (אולי תעברו לטלגרם?), בה הוא שאל את האוהד ״האם אתה קיבלת פעם העלאה של 40 אחוזים אחרי שנה של כישלון?״.

האנלוגיה של חוגג בעייתית, שכן בעידן המודרני, כדורגלן נמדד בעיקר על פי יכולתו האישית ופחות על התוצאה הקולקטיבית, וקלטינס מגיע אחרי עונה אישית לא רעה בכלל, ובגיל 24 זה יותר מטבעי עבורו לרצות להבטיח את עתידו הכלכלי.

אם היו באמת רוצים להשאירו בבית״ר, משה חוגג היה צריך להתחשב גם בביקוש של קלטינס, בהצעות המפתות שקרצו לו ובחיבור המיוחד שלו עם הקהל.

בדיעבד, ייתכן שבבית״ר הכינו את הקרקע לקראת הבאות, וביקשו להעביר את המסר, כדי שהאוהדים ידעו שבית״ר ״עשתה את שלה״ כדי להשאיר את השחקן.

בעולם העסקים העלאה של 40 אחוזים היא באמת משמעותית, אבל בעולם הכדורגל היא יכולה להיות מאוד לא מספקת, וכשהנתון להשוואה הוא חוזה עלוב שניתן לקלטינס בתקופת אלי טביב, אז ברור שבית״ר לא באמת נלחמה כדי להשאיר אותו בבית וגן.

בשלישי בבוקר כבר יצאה הבשורה: קלטינס חתם בבאר שבע לחמש שנים בשכר של 230 אלף דולר לעונה.

באינסטינקט הראשוני, העזיבה של שחקן בית נוסף לאחת מאריות הליגה, רגע לפני מימוש הפוטנציאל המלא, הזכירה לאוהדי בית״ר מקרים מהעבר (אבי ריקן, אלי דסה, ברק יצחקי), ויצרה מעט דכדוך, כיוון שבלי קשר למה שתרם על המגרש, ״דוד מלך ישראל״ עם ההבטחה לעתיד והאופי החביב, היה אחד השחקנים היותר אהובים ביציעים.


מעוז צור (צילום: פרטי)

מעוז צור (צילום: פרטי)


ואפשר גם לפרגן להנהלת בית״ר ולחוגג, שידעו לעשות את המהלך הנכון והגיבו עם החתמה של שי קונסטנטין, מגן ימני טוב וזול, שמגיע בכושר מצוין ועם הרבה רצון להוכיח.

אחרי משא ומתן ארוך עם שי קונסטנטין מבני יהודה, נסגרו הקצוות והמגן הגיע לבית וגן עבור 400 אלף שקלים (מחיר מציאה!).

קונסטנטין שחקן מאוד מוכשר מהשנתון של קלטינס, היה המגן הכי טוב בליגה אשתקד, ולהערכתי יתרום יותר מקלטינס למשחק ההתקפי, ויציג סיכון תמידי עם הגבהות וכדורי רוחב שאמורים למצוא את חלוצי בית״ר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר