אנתוני וארן, שלומי אזולאי, רמי שלוש (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב, רמי שלוש)
אנתוני וארן, שלומי אזולאי, רמי שלוש (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב, רמי שלוש)

דעה | האם החלוצים האלו יכולים להביא אליפות לבית"ר?

אנתוני וארן, שלומי אזולאי ואולי גם לוי גארסיה אמורים לאייש את השפיץ של בית"ר. כרגע זה לא נראה כמו התקפה של אלופה | טור דעה

פורסם בתאריך: 14.7.19 09:05

בתחילת השבוע הקרוב תצא בית"ר למחנה אימונים בפולין, מה שאומר שההכנות לעונה הבאה עולות הילוך וזאת למרות שהסגל הצהוב-שחור רחוק מלהיות מושלם.

לבית"ר, ואת זה כתבתי לא מעט באחרונה, חסרים שני שחקני הגנה להרכב – בלם ומגן שמאלי, רצוי ששניהם יהיו זרים. בנוסף, ולמרות העומק הבלתי נתפס (או שאולי נכון יותר לומר מיותר בעליל) של שחקני כנף – בסגל של רוני לוי חסר מחץ. חסר 9 קלאסי – כזה שיחורר רשתות, ימשוך אחריו את ההגנה וייתן מרחב פעולה לכישרון הגדול באגפים. ולא, שלומי אזולאי ואנתוני וארן לא עומדים בדרישה של חלוץ רחבה קלאסי בקבוצה שמתיימרת להיאבק על תארים.



נכון, ישנה גם אפשרות להסיט לעמדת השפיץ את לוי גארסיה, שחקן הרכש מקרית שמונה. אבל גם הוא, ויעידו על כך 3 השערים שכבש בעונה שעברה, לא יכול להיות ספק השערים שהקבוצה צריכה. בית"R צריכה סקורר אמין, שחקן שייתן לה את השערים והבישולים על בסיס קבוע. גם פרדי פלומיין, לטעמי, לא מתאים לשפיץ ויהיה חבל לאבד את המהירות והחדות שלו באגף.

אף אחד מהארבעה שהוזכרו, חשוב לציין, לא סיים את העונה שעברה עם מספר שערים דו ספרתי. למעשה, היחיד שעשה זאת בשנים האחרונות הוא וארן – וזה קרה בעונת הפריצה שלו, שבה בית"ר כבשה כמעט שלושה שערים למשחק עם חלוץ כמו איתי שכטר לידו.

רק לשם השוואה – למכבי תל אביב יש בסגל את איתי שכטר, אלירן עטר וארון שוינפלד (ויש שיגידו שגם יונתן כהן הוא חלוץ) – אבל זה לא מפריע לאלופה לחפש בנרות אחר חלוץ מטרה בשיעור קומה. האם מישהו מכם חושב שהחלוצים של בית"ר יכבשו יותר מאלה של הצהובים מתל אביב?

בית"ר חייבת חלוץ, היא חייבת למצוא את הדרך להתחזק בעמדה הזו אחרת לדיבורים על תארים ואליפויות לא יהיה כיסוי. הרכש של בית"ר עד כה התבסס על שחקנים שהיו פה בעונה שעברה, כאלה שבבית"ר מכירים, אבל כדי להתחזק ולהפתיע בבית וגן חייבים להיפתח אל אירופה, לנסות ולמצוא שם את שובר השוויון. הליגות השניות באיטליה ובספרד משופעות בשחקנים שיכולים להתאים לבית"ר, רק צריך מי שיאתר אותם וזה בדיוק הסיבה שיוסי בניון קיבל את תפקיד המנהל המקצועי. הוא אמור להיות זה שינחית פה את הכישרונות האלה, שיפתח עבור המועדון את הצוהר לליגות הפחות מוכרות.

אם אני נכנס לרגע לנעליים של רוני לוי – אני במקומו מאוד מודאג מאיך שהקבוצה נבנתה. הסגל, אמנם, צעיר ותוסס – אבל יש בו חורים בעמדות מפתח – בלם, חלוץ ומגן שמאלי. רוני לוי חייב לדרוש לפחות עוד שלושה שחקנים, אחרת בית"ר לא תהיה פקטור במאבק על האליפות.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


חוגג, אמנם, הוציא גם העונה לא מעט כסף על רכש, אבל בבית"ר די מצניעים את העובדה שגם לא מעט שחקנים עזבו את הקבוצה, גם שחקנים בכירים. הבעיה היא לא ברכש או בשחרורים, אלא בכך שבינתיים בית"ר לא התחזקה בשתי עמדות מפתח – עמדת הבלם ועמדת החלוץ – ועם מה שיש כרגע מדובר על קבוצת פלייאוף עליון ולא יותר.

והיה גם משחק אימון השבוע, שבו בית"ר מחצה את רמת השרון. מדובר, כמובן, רק במשחק אימון ונגד יריבה חלשה – אך עושה רושם שההחתמה של עלי מוחמד היא הברקה של ממש.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר