אנטואן קונטה (צילום: ניר קידר)
אנטואן קונטה (צילום: ניר קידר)

ימין חזק: עד כמה ההישארות של אנטואן קונטה חשובה לבית"ר?

המגן הצרפתי נותן שקט וביטחון, סוגר את האגף ומסייע להתקפה. ההישארות שלו בבית"ר היא בשורה גדולה לקראת העונה הקרובה - ההסברים בפנים / טורי דעה

פורסם בתאריך: 17.7.19 19:22

המהלך הנכון של הקיץ / גיא אדרי

ביום שישי האחרון הוציאה בית"ר את אחת ההודעות היותר חשובות של הקיץ הנוכחי. זו היתה ההודעה שבישרה על ההישארות של אנטואן קונטה במועדון בזכות אופציה להארכת החוזה שמסתיים בקיץ הבא. למזלי הגדול, זה קרה כחצי שעה לאחר פוסט שפרסמתי בדף הפייסבוק שלי על כך שבית"ר חייבת את קונטה (ולא, אם תהיתם – אני לא חושב שבית"ר קראה את הטור והחליטה שזה הצעד הנכון).

זמן קצר לאחר הודעת המועדון, ועמוד הפייסבוק הרשמי של בית"ר הוצף באלפי לייקים ובמאות הודעות תמיכה ואהבה למגן הימני המצוין. ובצדק. כי כפי שהגדירה זאת בית"ר – "המגן הטוב ביותר בישראל אצלנו לשנה נוספת. אנטואן קונטה ממשיך".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

לקונטה, חשוב לציין, היה חוזה בבית"ר עד לסיום העונה הקרובה. האופציה המדוברת שעליה הוסכם ביום שישי האחרון נותנת לבית"ר את הזכות להאריך לו את החוזה מצד אחד ולא לאבד אותו ללא דמי העברה מצד שני.

ההתעקשות על האופציה הזו ממחישה, לדעתי, את המחשבה המקצועית והעסקית של משה חוגג. בעל הבית של בית"ר אמנם עשה אינספור טעויות בעונה שעברה, אבל הוא לומד מאותן הטעויות ובכל מקרה נראה שהוא לא מוכן להתחייב לחוזים ארוכי טווח עם שכר מטורף. בוודאי לא בעבור שחקן שבשנה שעברה היה מושבת במשך למעלה מחצי עונה.



קונטה צריך להוכיח שהוא בריא ושהפציעה מאחוריו. לאחר מכן, הוא יהיה חייב להחזיר לעצמו את חדוות המשחק שאפיינה אותו בעונתו הראשונה בבית וגן. העונה שבה, כזכור, הוא הפך תוך רגעים ספורים לאחד הזרים הטובים בישראל.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


בינתיים זה נראה טוב. במשחק האימון שקיימה בית"ר במחנה האימונים בפולין אפשר היה לראות כמה ביטחון ושקט נפשי הוא משרה על כולם. הוא בלוק חוסם בהגנה והוא נותן סיוע אדיר להתקפה, בעיקר בזכות המהירות האדירה שלו. מה שנותר הוא לשפר את קבלת ההחלטות ולאיים יותר עד השער.

אם קונטה יצליח להוסיף ליכולות הגבוהות שלו גם מספרים, הרי שבית"ר תצא נשכרת והמגן הצרפתי יוכל, אולי, לממש את חלומו ולחזור לליגה הצרפתית מהדלת הקדמית.

מתחת לאף / מעוז צור

עוד שבוע עבר, שבוע שבו בית"ר עבדה קשה במחנה אימונים בפולין ופירקה (שוב) יריבה נחותה. בינתיים, פתיחת העונה מתקרבת בצעדי ענק אבל הצהובים עדיין לא מצאו את האחד – את הבלם שינהיג את ההגנה.

טל בן חיים מלא רצון, ניסיון וחכמה, אבל היכולת לא כמו פעם והמהירות? בואו נאמר שהיא נפגמה.

אור זהבי בנוי לתלפיות אבל מרבה לטעות, וטל כחילה כבר לא גר כאן יותר.

בבית"ר מחפשים, כך על פי פרסומים זרים, אחר בלם זר לא מעט זמן, בזמן שהתשובה נמצאת ממש מתחת לאף.

הסבת אנטואן קונטה מתפקיד המגן הימני לעמדם הבלם, לאור הנסיבות ובהתאם ליכולות, היא אופציה לא רעה בכלל.

המגן\בלם הצרפתי עלה להופעת בכורה (וגם היחידה) בפריז סן ז׳רמן כבר בגיל 19, היה הקפטן של נבחרת צרפת באליפות העולם לנבחרות צעירות (הפסיד לסרביה של איגור ראיקוביץ' בגמר), ומצא את עצמו בגיל 23 בבית"ר ירושלים מהליגה הישראלית אך ורק בגלל סיפור התקיפה המפורסם שלו בצרפת, סיפור שפגע בו תדמיתית, ועיכב את הקריירה שלו מכל הבחינות – מוראלית ומקצועית. זה קרה בדצמבר 2016 – קונט תקף עובר אורח שהעז להתערב בוויכוח סוער שלו עם חברתו וחבט בו באמצעות אלת בייסבול, מה שגרם קורבן לפציעה קשה. בעקבות המקרה והקשר שלו לפריז, התקשורת געשה ואף קבוצה לא רצתה לגעת בשחקן הבעייתי. אז בבית"ר קפצו על המציאה, וקונטה עצמו, עדיין רעב ומשתוקק לחזור לקדמת הבמה, ובטוח ביכולתו לחזור לרמות הגבוהות של אירופה.

אנטואן קונטה יכול להיות הפתרון האולטימטיבי לעמדת הבלם. הוא מהיר, גבוה, פיזי מאוד, הרגליים שלו ארוכות במיוחד, והגליצ׳ים מדויקים. החיסרון שלו – יצר הרפתקנות, יוכל לייצר הרבה ״רגעי טרטיאק״ יפים, אבל גם איבודי כדור שלומיאלים, כמו שכבר ראינו בעבר אצל הצרפתי.

הפיזיות שלו בולטת במיוחד בליגה שלנו, אבל גם הטכניקה ומשחק הראש המשובח, יעזרו לצרפתי להיות אחד הבלמים הטובים בליגה שלנו, אם לא הטוב שבהם.


מעוז צור (צילום: פרטי)

מעוז צור (צילום: פרטי)


ייתכן שקונטה יצטרך תקופת הסתגלות קטנה עד שישחה בתפקיד, אבל אין לי ספק שמרגע לרגע הוא יבסס את מעמדו כעוגן ההגנתי של הקבוצה.

אופציה נוספת היא לצוות את קונטה כקשר אחורי לפני עלי מוחמד המצוין. גם בתפקיד הזה הוא יכול להביא לידי ביטוי את מגוון היכולות שלו, ובמיוחד את היציאה שלו קדימה, במהירות מסחררת שחותכת הגנות, ולהשתמש קצת יותר בבעיטה המצוינת שלו, משהו שקצת הלך לאיבוד בתפקוד שלו כמגן ימני.

שימו אתכם בנעליים של היריבות – הייתם רוצים להיתקל בחומה האנושית שנקראת אנטואן קונטה בדרככם אל השער של איתמר ניצן? התשובה היא לא, סביר להניח.

בנוסף לכל האמור לעיל, תפקוד של קונטה כבלם\קשר יפנה את עמדת המגן הימני לשי קונסטנטין, שחקן עם חוש מיוחד לשערים (7 כיבושים ו-4 בישולים בעונה שעברה) ויכולת הגבהה מוכחת, שסייעה לו להיות המגן הטוב בליגה אשתקד.

לצידו של קונטה, אני חושב שבית"ר חייבת עוד בלם זר תותח, כאשר בן חיים וזהבי ישמשו כגיבוי. הגנה יציבה ובטוחה, היא הבסיס לקבוצה בריאה ואטרקטיבית שרוצה להתמודד על האליפות, כפי שהצהיר לא פעם משה חוגג.

כוח אש / יעקב ליפשיץ

אמריק לאפורט משחק במנצ׳סטר סיטי, מעבר לכביש ביונייטד משחק אנתוני מרסיאל ובקיץ האחרון אדריאן ראביו חתם ביובנטוס. ולמה אני מספר לכם על הצרפתים המוכשרים הללו? כי חברם לשעבר לנבחרות הצעירות של הטריקולור חתם באחרונה על הארכת חוזה בבית"ר. אני מדבר, כמובן, על אנטואן קונטה המצוין.

קונטה הוא כל מה שאתה רוצה שהמגן שלך יהיה: מהיר, חזק, אתלטי, ושחקן שתומך בלי סוף בהתקפה. בחצי שנה הראשונה שלו בבית"ר, היה ברור לכולם שזה עניין של זמן עד שיעבור לליגה גדולה יותר, עוצמות ויכולת פריצה שכזאת נדירים מאוד במחוזותינו. קונטה שרף אז את הקו והיה השובר שוויון של ממש.

הבעיה העיקרית של קונטה עד כה בקריירה היא המספרים. ב-122 הופעותיו המקצועיות במסגרת מועדונים הוא עומד על נתון עצוב של 0 שערים ו-7 בישולים בלבד. בעיה נוספת היא פזיזות ושיקול דעת, שלוקה לעיתים בחסר.

והנה פתרון שאולי יעשה טוב לכולם. הסבה לתפקיד אחר. מלבד העמדה הטבעית כמגן ימני, קונטה יכול לשחק בשתי עמדות נוספות. הראשונה, בלם – עמדה שבה כרגע לבית"ר יש מחסור גדול וקונטה בהחלט יכול למלא את החור.

העמדה השנייה, שיכולה להיות המעניינת יותר, היא הקשר האחורי. לבית"ר, וכמעט לא מדברים על זה, אין קשר דפנסיבי שישלוט באמצע ויפנה את עלי מוחמד למשימות התקפיות. אז תחשבו על זה כך – שלישיית קישור שכוללת את קונטה כקשר אחורי, עלי מוחמד 50-50 ומיכאל אוחנה קשר קדמי היא חוליית קישור שיש בה הכל: כוח, מהירות, טכניקה, הצטרפות להתקפה ועמידה נכונה בהגנה.


יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)

יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)


בהתחשב בזה שבית"ר השנה תהיה קבוצת מעברים קלאסית, היכולת לשלב בהרכב אחד גם את קונטה וגם את שי קונסטנטין באגף תהיה תוספת משמעותית של כוח אש.

וכמובן העניין הכי חשוב הוא עניין הבריאות. בשנה שעברה קונטה שותף ב-6 משחקים בלבד ובכל אחד ואחד מהם היה אפשר לראות את ההבדל איתו ובלעדיו.

אני מאמין ומקווה שהצוות שנבנה בבית"ר יידע לשמור על כשירותו של קונטה ולא להעמיס עליו, כולנו צריכים אותו בריא העונה.

לסיכום: נקווה שהשנה הכישרון סוף-סוף יבוא לידי ביטוי, בעיקר מבחינת מספרים. אם קונט ישמור על הראש בכדורגל וישחק כמו שהוא יודע יכול להיות כבר שבקיץ הבא בית"ר תגזור עליו קופון שמן והוא יגיע כבר לאן שהיה אמור להגיע לפני מספר שנים, לאחת הליגות הגדולות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר