אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)
אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | לחשוב יצירתי: כך הפועל תוכל לצלוח את משבר הקורונה במינימום נזק

מצד אחד, קיצוץ בהוצאות השכר - אבל במקביל לגייס כספים בדרכים לא קונבנציונאליות ולרתום את האוהדים למאמץ | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.5.20 17:53

משבר הקורונה מציב בפני קבוצות הספורט הירושלמיות (ובכלל) אתגרים כלכליים לא פשוטים. על מנת לצלוח את המשבר הכלכלי שבפתח, על המועדונים למצוא פתרונות יצירתיים ובמקביל לקבל גם החלטות לא פשוטות.

אני אמנם לא כלכלן, אבל יצא לי לעשות קורס באוניברסיטה בנושא. מעבר לכך, ההיגיון הבריא אומר שאפשר יהיה לצלוח את המשבר הנוכחי בשתי דרכים – להגדיל את ההכנסות כדי לכסות את הבור או להקטין הוצאות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לקבוצות הירושלמיות – הפועל כדורסל, בית"ר וקטמון – יש את הסיפור שלה, והוא שונה ממועדון למועדון. הפועל אמנם מציבה בפרונט את איל חומסקי כבעל הבית, אבל כשליש מתקציב הקבוצה מגיע ממכירת מנויים וכרטיסים – ובמצב הקיים אין בכלל ספק שהיא תראה הכנסה נמוכה יותר מהעבר. ועדיין – אוהדי הפועל בהחלט יכולים ועשויים להירתם ולסייע לקבוצה בדרכים יצירתיות וזאת כדי לסייע למועדון לצלוח את המשבר. לדעתי ניתן יהיה להגיע למתווה שיהיה מקובל על רוב מוחלט של האוהדים והם יקבלו בתמורה הנחות עתידיות ברכישת מנויים או כרטיסים.

בבית"ר הסיפור שונה. לקבוצה יש בעל בית אחד שנושא רוב הנטל הכלכלי. בכל מקרה, משה חוגג לא אמור להיות זה שנושא בכל העול הכלכלי. הוא יצטרך לתמרן כדי לא לספוג הפסדים כבדים. מבין האפשרויות שאותן הצגתי – האופציה הריאלית מבחינת בית"ר היא קיצוץ בהוצאות – בכל ההוצאות.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


סעיף שכר השחקנים הוא אמנם הגבוה מכולם, והם ידרשו לקצץ עוד, אבל חוגג לא צריך להתבייש ועליו לדרוש קיצוץ משמעותי גם מהיו"ר אלי אוחנה וגם מהמנהל המקצועי יוסי בניון. הקיצוץ בשכר של כולם יוריד משמעותית מהנטל התקציבי ויאפשר לבית"ר לתמרן. באשר לשחקנים, הם יצטרכו לשאת בחלק גדול מהנטל ולקצץ משמעותית בשכרם – כל אחד בהתאם לשכר שאותו הוא מרוויח. אם נוסיף לזה מכירת שניים-שלושה מהזרים, חוגג חוסך משמעותית. את הסגל ניתן יהיה למלא בשחקנים צעירים ומוכשרים מתוצרת מחלקת הנוער. נכון, אליפות לא תהיה – אבל אופק ותקווה לעתיד כן.

לגייס כספים ממקורות חדשים יהיה לא פשוט עבור חוגג, שהוכיח כבר שהוא מאוד יצירתי ברעיונותיו, אבל לא כאלה שעובדים על הקהל הבית"רי. אולי פנייה נרגשת לתרומה או עזרה מצד הקהל במידה ויימשך האיסור על הגעת קהל למשחקים יכולה לגרום למזעור הנזק, אבל לאור ניסיונות העבר הלא מוצלחים לא הייתי בונה על כך יותר מדי. לכן חוגג צריך התמקד בעיקר בקיצוץ סעיף השכר ולנסות לנצל את הסיטואציה הכלכלית הלא פשוטה של כלל הקבוצות בארץ ולהחתים שחקנים במחיר נמוך.

גם קטמון צריכה להתמקד בהקטנת שכר השחקנים, אנשי הנהלה ומנהלה והוצאות שנחשבות עד היום למותרות, זאת כדי להדק חגורות ולהתאים את עצמה למציאות העכשווית. בדומה להצעתי לרכישת מנוי וירטואלי במועדון הכדורסל, זה יכול לעבוד גם אצל קבוצת הפועל קטמון שנשענת על קהילה האוהדים שיכולה וצריכה להירתם למועדון בעת המשבר.

כך או כך, יש לקוות שמשרד הספורט ימצא דרך לעזור ולהקל על קבוצות הספורט בדמות מענקים חד פעמיים בנוסף להלוואות ארוכות טווח, שניתן יהיה לקזז מההקצבות השנתיות הקבועות. פתרונות והצעות יש למכביר – עכשיו הגיע הזמן למעשים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר