טיישון תומאס, סולימן בריימו (צילומים: ניר קידר)
טיישון תומאס, סולימן בריימו (צילומים: ניר קידר)

דעה | יתרון בצבע: החזרה של תומאס, בריימו וטרי מבטיחה להפועל קו קדמי חזק

האדומים הצליחו להחזיר ארצה את כל הזרים למעט שלווין מאק, ויש לקוות שדווקא חסרונו יהווה חסרון במאץ' אפ מול מכבי תל אביב | טור דעה

פורסם בתאריך: 21.5.20 10:58

יש משהו חמוד באטרף של הנהלת הפועל לחדש את הליגה. אריה לבנת תיאר את זה יפה בכתבה ב"הארץ" – איך גיא הראל התאבד על החידוש בישיבות המנהלת גם כשזה היה נראה אבוד, ואיך לאט-לאט הוא העביר קבוצות קטנות לצידו עד שמכבי נותרה לבד בגזרת המסרבות, עלובה וחמוצה. הפועל התנהגה כמו ילד שתפס יום טוב במגרש ומנסה לשכנע את שאר החברים להמשיך לשחק איתו 3 על 3 למרות שירד גשם והמומנטום חלף. התהיה של לבנת האם המוטיבציה של הפועל היתה טובת הכדורסל הישראלי או הרצון להמשיך את העונה הנפלאה של הקבוצה פחות רלוונטית לדעתי. זה כמו לתהות האם רביב דרוקר מונע מאגו טריפ או מחוש צדק מפותח מאוד, כשהוא חושף שחיתויות. מה זה משנה? העיקר שהוא תוקע את הרעים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


להבדיל מדרוקר, המוטיבציה הפנימית של ג'ייקובן בראון, טיישון תומאס ושאר הזרים שחזרו דווקא כן צריכה לענין אותנו. בתגובה להודעות על שובם להפועל, פרסמו בראון ותומאס תגובות ברשתות החברתיות שכללו משפטים מעט סתומים בפונטים מפונפנים שמסתיימים ב-3 נקודות ('Really nor feeling this shit' מצידו של בראון ו-'Strictly business' מתומאס). טוב שלא שלחו את זה מודפס על מכתבייה עם ריח, אבל וואלה כיף לצלול לעומק הטקסטים ולנסות לנתח אותם כי מה כבר יש לנו יותר טוב לעשות – לתהות למה טאליב זאנה, נפיל כדורסל לכל הדעות, בחר לחתום בהפועל ת"א עד סוף העונה למרות העבר הטעון בנס ציונה?

במקרה של גיי'קובן, נראה שהוא מחפש לייצר סוג של אליבי לאפשרות שהוא יחזור מארצות הברית קצת בטטה והסייד סטפ לא יזרום כמו לפני חודשיים, אבל תומאס זה תעלומה. האם מדובר ברצון לבאס את מי שמבקש לראות בשובו לארנה צעד רומנטי (יעני את האוהדים)? או שזה מסר להנהלה בסגנון של "רק שתדעו שאם לא היינו מחויבים זה לזו חוזית אין מצב שהייתי בא"? כך או כך, אני חושב שלפחות במקרה של תומאס אפשר לסמוך על האמביציה המקצועית והכספית שלו שתוודא שהאיש לא יפדח בפוטו פיניש. תומאס נמצא במסלול הבטוח לשדרוג לקבוצת יורוליג, יש לו את כל מה שצריך בשביל זה, ורק נקווה שהוא ייתן להפועל אליפות מרגשת ויחתום במכבי יום אחרי. תומאס לצד האנטר נשמע יותר מאיים מאשר קווינסי אייסי.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


מבחינת הליגה, המאץ' אפ של הפועל מול מכבי הוא חזות הכל, אפילו יותר מבעבר, אחרי שרואים איך רוב קבוצות הליגה שאינן הפועל ומכבי התקשו להחזיר לארץ את הזרים שלהן (נהריה וראשון לציון יוצאות דופן בכך שהצליחו להחזיר 3 זרים ולא אתפלא את שתיהן יגיעו לפיינל פור). הסירוב של שלווין מאק לחזור לארץ (לצד החזירה מפציעה של ג'ון דיברתולומיאו) מחזיר את הפועל לנחיתות מול מכבי בעמדות הגארד, מצמצם שוב את מצבת הרכזים לג'ייקובן ותמיר בלאט בלבד, מבליט שוב את ההגנה הרעה של בלאט על כל מי שיעמוד מולו ומותיר את ג'יימס פלדין לבדו בעמדה 2. אין מה להקל ראש בהיעדרות של מאק, והניצחון האדיר על מכבי בארנה שנייה לפני ההקפאה הוא ההוכחה לזה.

מצד שני, להפועל יש יתרון מתחת לסלים מאחר וכל הגבוהים האדומים חזרו ובמכבי כספי עדיין פצוע וטאריק בלאק סירב לחזור. תומאס, בריימו, טרי, זלמנסון ולוי בכושרם של לפני הקפאת הליגה עדיפים לדעתי על האנטר, אייסי, כהן וקלויארו/אבדיה. אה, יש גם את אמארה אבל אין לדעת אם הוא יחזור ובאיזה מצב. בשם כולנו אני קורא לו: שים פעמיך לארץ הקודש, יהושפט בן גרא. לחכם תומאס וסגנו טרי בן יפונה נשארו במחסנית 3-2 דאנקים משפילים לדפוק לך בפרצוף.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המחשבה לגבי תומאס פשוט מגעילה אותי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר