מיקי גורקה (צילום: שרון בוקוב)
מיקי גורקה (צילום: שרון בוקוב)

"השילוב של מיקי גורקה ומודי מאור מעלה תהיות"

סימני שאלה סביב צירוף עוזר המאמן החדש של הפועל. בינתיים, דיי ממשיך להתנגש במאור: "הוא מחפש אותי יותר מאשר שחקנים אחרים"

פורסם בתאריך: 15.12.17 14:16

ביום שני האחרון הודיעה הפועל על מינויו של מיקי גורקה כעוזר המאמן של מודי מאור, לאחר שחתם על חוזה לעונה וחצי. אם למישהו עוד היתה פנטזיה לראות כאן את עודד קטש או מאמן בכיר אחר על הקווים, הרי שההודעה הזאת קובעת שמודי מאור כאן, וכדי להישאר. "צריך לקרות משהו יוצא דופן כדי שמאור לא יאמן עד לסיום העונה", אומר גורם במועדון בביטחון רב. "ההחתמה של גורקה מחזקת את הצוות המקצועי שלנו, שהיה מאוד דליל. זה לא היה קל למצוא אחד כזה. הרבה סירבו לעבוד תחת מאור בגלל שהוא צעיר, אבל מיקי הוא בחור איכותי שלא חושש ממה שיגידו עליו. הוא יחזק בהחלט את הפן המקצועי, ואנחנו שמחים שהוא מצטרף. המצב כבר היה ממש מוגזם, הצוות היה דליל מאוד".

 



 

גורקה, בן 45, הוא יליד העיר חיפה ובעל תואר במנהל עסקים. הוא נחשב לכישרון גדול מאוד באזור הכרמל, אך לא התפתח להיות יותר מאשר כדורסלן בינוני.

אחרי שפרש מכדורסל מקצועני הוא פנה לקריית האימון, ואימן קבוצות נוער ונערים בבית הספר ‘ליאו בק’ בחיפה. בהמשך שימש כעוזר המאמן בעירוני נהריה ואף אימן כמה משחקים כשמאמנים הוחלפו, וכך החל לצבור ניסיון. במשך שנתיים, בשנים 2010-2008 היה עוזרו של אבי אשכנזי במכבי חיפה.

הוא המשיך לאחר מכן במכבי חיפה, הפעם כעוזר המאמן של עמי נאווי, וכשהאחרון פוטר גורקה החליף אותו בהצלחה והשאיר את הקבוצה בליגה. עוזר המאמן החדש של הפועל המשיך בקריירת האימון, שלא התרוממה, עד שקיבל הצעה לשמש כעוזר המאמן בבני הרצליה של מולי קצורין, בקיץ 2014. כמו במקרים הקודמים, גורקה היה שם כדי להחליף את המאמן הראשי שפוטר, וסיים עם הרצליה במקום התשיעי.

“מה שאהבתי אצל מיקי זה את הפתיחות שלו", פותח קצורין את דבריו בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא אדם כן מאוד, ובעיקר נטול אגו. הוא איש עבודה, אוהב לאמן ומאוד לויאלי למערכת", ממשיך קצורין לנתח. "הוא מכין עבודה וסקאוטינג מהטובים שיש, הוא יודע את העבודה. הוא לא אחד שמספר סיפורים או מנסה לקדם את עצמו על חשבון אחרים. אני באופן אישי מאוד אוהב אותו".

מיקי גורקה (צילום: שרון בוקוב)

מיקי גורקה (צילום: שרון בוקוב)

הקשר בין גורקה לסקאוטינג ברור מאוד: לגורקה יש אתר שנקרא 'סקאוטינג פור יו', בשיתוף דני גוט, חברו העסקי. מדובר באתר שנחשב לאחד המובילים בתחום, גם מחוץ לישראל, כך שהפועל תיהנה גם מההיבט הזה: גורקה נחשב לפריק של שחקנים ולידען רציני בתחום.

"הפועל ירושלים עשתה עסקה טובה מאוד", מעיד דני גוט, עוזר מאמן מכבי אשדוד, חברו הקרוב של גורקה וכאמור – השותף העסקי שלו באתר המצליח. "הוא יכול לתרום המון מהניסיון שלו למודי. יש לו שקט נפשי, והוא יעשה מה שצריך למען הצלחת הקבוצה. הוא לא מגיע כדי לגנוב את ההצגה. הוא נטול אגו".

אז כבר אפשר ללמוד שהאופי הנעים של גורקה מתאים למערכת – השאלה היא אם זה מה שהפועל צריכה. "אולי הפועל היתה צריכה ללכת על מאמן ראשי, לפחות בשביל הנראוּת", אומר ל"ספורט כל העיר" סוכן שחקנים שמכיר את גורקה באופן אישי. "הוא איש צוות נהדר ואין חולק על הידע שלו, אבל השילוב שלו ושל מאור מעלה כמה תהיות: זה הצוות המקצועי שאמור לעמוד מול שחקנים עם גאווה עצמית גדולה, כאלו שמרוויחים פי כמה וכמה מהמאמנים שלהם? אני לא בטוח. כצוות עוזרים הם נהדרים, אבל מעליהם צריך מאמן בכיר. זה יקרה, כנראה, רק בעונה הבאה".

בשלוש השנים האחרונות אימן גורקה בבני הרצליה, שם היתה לו מערכת יחסים טובה מאוד עם אלדד אקוניס, היו"ר הכל יכול של הקבוצה. לפני כעשרה ימים הם החליטו על פרידה בשל התוצאות הלא טובות.

"בסוף צריך גם להביא תוצאות", מסביר אקוניס. "יש סיטואציות שבהן לפעמים דברים לא הולכים. מיקי בחור עם אופי מצוין, אדם משכמו ומעלה שיודע להתחבר למערכת ולשחקנים. קצת מוזר לי שהוא לקח את התפקיד בהפועל ירושלים, אבל המקום קסם לו, כנראה, כי זה מועדון גדול – ולא משנה לו מי המאמן. הוא נטול אגו ולא מסתכל על עצמו בלבד, וזו הגדולה שלו. הוא יעזור הרבה להפועל".

בינתיים, לגורקה ומאור יש עבודה לא מעטה. גם בפן המקצועי אבל גם בזה האישי, כשבעיקר אמורים הדברים למערכת היחסים העכורה בין מאור לבין אוסטין דיי, שדובר עליה רבות לאחרונה, כבר החלה לצוץ באופן גלוי. דיי, בשיחות שניהל עם חלק מהשחקנים בקבוצה, אומר כי "מודי מחפש אותי יותר מאשר שחקנים אחרים. הוא לא נותן לי קרדיט כמו קציקאריס".

לפני כשלושה שבועות צצו דיווחים מאירופה כי דיי קיבל הצעה מווירטוס בולוניה. מועדון הפאר האיטלקי, שקרס לפני כמה שנים, מנסה לחזור אט-אט לקדמת הבמה והקבוצה מכוונת גבוה בליגה המקומית, בינתיים ללא הצלחה.

אוסטין דיי (צילום: ניר קידר)

אוסטין דיי (צילום: ניר קידר)

"רצינו את דיי, אבל הבנו שהפועל לא משחררים אותו", מאשר גורם בהנהלת בולוניה שלא לייחוס בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אבל זה לא רלוונטי כרגע ואין מה לספר עוד בנושא. יש לנו מספיק צרות משל עצמנו".

"בולוניה ניסתה להחתים את אוסטין דיי", מוסיף כתב "יורובאסקט איטליה" אנטונלו וראלו, ומוסיף עוד פרטים: "בולוניה ניסתה לנצל את המצב הלא טוב של הפועל, אבל בירושלים לא שיחררו אותו – ממה שאני יודע זה בגלל שיש הגבלה על רישום הזרים בליגה הישראלית".

עוד מוסיף וראלו: "הבנתי שדיי לא התלהב לעבור, כי בולוניה לא משחקת באירופה וגם כי השכר שלו בירושלים גבוה מאוד. אני יודע שהוא ביקש חצי מיליון דולר לעונה. זה סכום גבוה מאוד. המאמן שרוצה אותו, אלסנדרו ראמלי, נמצא בעצמו בסיטואציה שבה הוא עשוי להיות מפוטר, ולכן דברים לא יצאו לפועל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר