רונלד רוברטס (צילום: ניר קידר)
רונלד רוברטס (צילום: ניר קידר)

רוברטס: "אני מת על האוהדים של הפועל"

רונלד רוברטס הגיע להפועל בשלב מאוחר יחסית של העונה, אבל התאהב במועדון וחושב ש"אפשר לזכות באליפות". ראיון

פורסם בתאריך: 8.4.18 10:34

בחודש דצמבר האחרון נחת רונלד רוברטס בישראל והיה למעשה ההחתמה השמינית והאחרונה של הפועל ירושלים בשלב מאוד מוקדם העונה. האדומים החליטו להמר על האתלט המרשים כקרש קפיצה שעשוי להציל את העונה, אלא שבפועל, הקבוצה הודחה גם מהיורוקאפ ובהמשך גם מהגביע – מה שהשאיר להפועל את מסגרת הליגה בלבד. "הוא מאוד מתאים לליגה הישראלית ואחד שמביא לנו את מה שאין לנו בקבוצה, וזה שמירה על הטבעת", אמרו במועדון כשרוברטס הוחתם על ידי מודי מאור. "הוא טיפוס שקט שבא לעשות את העבודה ומאוד יציב בתרומה שלו", הוסיפו עליו השבוע במועדון.

אבל הפועל ירושלים ממש לא יציבה העונה. אולי בעצם היא כן יציבה, בהפגנת חולשה גדולה לאורך כל העונה, גם לאחר צירופו של הפורוורד וגם אחרי החלפתו של פוטיס קציקאריס במודי מאור, כשרק הגעתו של עודד קטש עצרה את הסחף.

"מאז שעודד קטש הגיע אנחנו נראים טוב הרבה יותר", מסכם רוברטס בראיון ל"ספורט כל העיר" את השינויים הרבים שעברו על הקבוצה: "הוא מאמן טוב ויש רוח חיובית יותר מאז שהוא מונה למאמן".

מה בעצם לא עבד עם מודי מאור?
"אני לא לגמרי בטוח. אני שמח מאוד שהוא הביא אותי לכאן, ועצוב לי שהוא עזב. יש לי הרבה כבוד אליו. אבל העסק הזה הוא מקצועני, והמטרה בסופו של דבר היא לנצח. אם זה לא קורה, משלמים את המחיר".

מבחינה אישית, אתה חושב שצריכים לשחק עליך יותר בהתקפה?
"אני יכול לצבור נקודות בהרבה מאוד דרכים, ככה שזה לא ממש משנה. התפקיד שלי הוא לקחת ריבאונדים, לשנות זריקות, לחסום זריקות ולהגן על הטבעת. אני מביא המון אנרגיה ובא לכל משחק בצורה אגרסיבית. אני מביא בעצם את מה שהקבוצה צריכה ממני".

במשחקים האחרונים אתה משתף פעולה בצבע עם ריצ'ארד האוול, משהו שלא היה קיים לפני. איך אתם מסתדרים?
"בעבר שיחקנו אחד במקום השני ולא ביחד. אבל נוח לנו עם זה שאנחנו משחקים יחד. זה עבד נגד חולון מצוין. בכל מקרה, אני לא צריך שחקנים מסוג מסוים לידי, אני מאוד נוח בעניין הזה – פשוט עולה על המגרש וגורם לדברים לקרות. וזה עובד יפה".

אם היית מתחיל את השנה עם הקבוצה דברים היו נראים אחרת?
"קשה לי להגיד. בתחילת השנה היה מאמן אחר לגמרי ואני לא יודע איך הדברים היו תחתיו. אני יודע איך היה כשמודי הגיע, וזה לא היה טוב כל כך. אבל אני כן שמח שהגעתי לכאן – ומאוד שמח להיות בסיטואציה הזאת".

ובהשוואה למקומות אחרים, איך הפועל ירושלים מנוהלת מהזווית שלך?
"הקבוצה מנוהלת מאוד טוב. זו השנה השנייה שלי באירופה ובשנה הראשונה שלי הייתי בטורקיה והכול היה בסדר. לא הייתי בסיטואציה רעה עד עכשיו, אז אין לי למה להשוות, אבל כולם במועדון מאוד נחמדים, כולם אוהבים אותי פה, אז אני לא יכול להיות לא מרוצה. בנוסף, יש את האוהדים של הפועל שאני מת עליהם. בחיים שלי לא שיחקתי בקבוצה עם אוהדים כאלה. הם תומכים בנו בניצחונות, אבל מה שיפה הוא שגם בהפסדים הם איתנו. בכלל, אני אוהב את המקום הזה, ובעיקר לעבוד עם ילדים ולתרום למען הקהילה בכל מיני מסגרות. זה כיף".


רונלד רוברטס (צילום: ניר קידר)

רונלד רוברטס (צילום: ניר קידר)


למרות שרוברטס טוען שהוא לא פגש סיטואציות רעות מבחינתו, בקיץ האחרון הוא נחתך אחרי חודש מאדלייד האוסטרלית. "קשה לי להסביר מה קרה באוסטרליה", הוא מנסה לשחזר את הסיבה שבגינה שוחרר בקיץ. "היו לי כמה משחקים סבירים בקדם עונה, לא הייתי רע במיוחד. הם כנראה ציפו ליותר ממני, והברך שלי גם כאבה. שיחקתי כדורסל בינוני ולא מוצלח במיוחד, וגם הכאבים בברכיים לא הוסיפו, אז הם נתפסו על זה כדי לשחרר אותי. האמת שאני שמח שזה יצא ככה, כי בזכות זה הגעתי להפועל".

אז יש לך בעיות בסחוס כמו שטענו באדלייד אחרי ששחררו אותך?
"כן. זה כואב לי, אבל זה נורמלי לשחקן כדורסל מקצועני".

 

 

אתה יודע שבהפועל משחקים בדרך כלל פעמיים בשבוע – באירופה ובליגה. תהיה מסוגל להתמודד עם זה לתקופה ארוכה?
"כן, ודאי שאני יכול. אבל אני חתום רק עד סוף השנה ולא יודע אם אשאר כאן לעוד עונה. מבחינתי מאוד אשמח להישאר, אבל זה לא תלוי רק ברצון שלי".

בינתיים, כאמור, רוברטס מפגין יכולת טובה בסך הכל. הוא תורם 11 נקודות בממוצע למשחק, שאליהם הוא מוסיף גם 8.9 ריבאונדים ו-1.3 חסימות. בנוסף, יש לו את אחוז הקליעה הטוב בליגה לשתי נקודות – 74.6. הנתונים הללו לא נעלמו מעיניהם של ראשי הפועל. ל"ספורט כל העיר" נודע כי הפועל חושבת ברצינות להגיש בקרוב לפורוורד הצעה להארכת חוזה.

"אין עדיין שיחות בינינו ואף אחד לא ישב איתי", מדגיש רוברטס ומוסיף: "אף פעם לא הייתי בסיטואציה שבה אני אמור לדבר על הארכת חוזה, אז אין לי מושג עכשיו מה קורה. בינתיים אני מתמקד בלנצח משחקים".


רונלד רוברטס (צילום: שרון בוקוב)

רונלד רוברטס (צילום: שרון בוקוב)


איך אתה מתרשם עד כה מהרמה בליגה הישראלית?
"כל משחק עד עכשיו היה קשה. רוב קבוצות הליגה נלחמות על מקום בפלייאוף וכמעט כולן רוצות להיות שם. הרמה טובה והמשחקים קשוחים. יש קבוצות מוכשרות פחות, אבל הן משחקות חזק יותר ומצמצמות את הפערים".

גלן רייס שולט בליגה, קית' לנגפורד הצטרף למכבי ראשון לציון ובמכבי משחק פייר ג'קסון. אתה חושב שהפועל יכולה לזכות באליפות השנה?
"יהיה קשה, אבל כן, אני חושב שאנחנו יכולים לזכות באליפות. אנחנו קבוצה טובה ולפי השיטה של הפיינל פור, כל קבוצה שמגיעה לשם יכולה לקחת את האליפות. השיטה מוזרה, אבל זה די מגניב ושונה. זה גורם לכך שהכול פתוח ואי אפשר לדעת מי תיקח את האליפות".

ואיך החיים בירושלים?
"אוו… (נלהב) אני מאוד אוהב את ירושלים. זו עיר רגועה ואני איש רגוע ואני אוהב להירגע בעיקר בבית שלי. אני לא אוהב מקומות רועשים, זה מפריע לי. יש סביבי אנשים טובים שלא מפריעים לי והשכנים בסדר גמור וגם הם מחפשים את השקט. אני מאוד מרוצה מהעיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר