ריצ'רד האוול, סנטר הפועל ירושלים בעונה שעברה (צילום: אורן בן-חקון)
ריצ'רד האוול, סנטר הפועל ירושלים בעונה שעברה (צילום: אורן בן-חקון)

קיפאון במשא ומתן בין הפועל לריצ'רד האוול

הסנטר המתאזרח מסיים חוזה בסיום העונה, אך המגעים שהחלו כבר לפני כחודשיים עלו על שרטון בשל רצונו לקבל שכר של כ-450 אלף דולר בעונה. גורם בהפועל: "הוא נכס חשוב, אבל צריך להיות ריאלי מבחינה כלכלית". מקורבי האוול תוהים מנגד, "כמה ישראלים יותר טובים מריצ'רד הפועל יכולה להביא בעמדות הפנים?"

פורסם בתאריך: 3.5.18 12:06

סנטר הפועל ירושלים ריצ'רד האוול מסיים בקיץ הקרוב את חוזהו בקבוצה, ועל אף שמגעים החלו להתנהל בינו לבין המועדון על הארכת החוזה, ל"ספורט כל העיר" נודע כי המשא ומתן נכנס לסוג של קיפאון, כשבשבועות האחרונים אפילו הופסקו המגעים בנושא.

כזכור, האוול, ששכרו בהפועל עומד על כ-350 אלף דולר בעונה, חתם בהפועל בחודש אפריל 2016 על חוזה לשנתיים וחצי, אך סעיף מיוחד קובע כי החוזה לעונת 2018/19 יהיה תקף רק במקרה שבו הפועל ירושלים תשתתף ביורוליג. בשלב זה, תסריט לפיו הפועל תשחק בעונה הבאה בליגה של הגדולים נראה הזוי לחלוטין. יש לציין כי סעיף נוסף בחוזה מאפשר להאוול להשתחרר מהפועל בסיום העונה גם אם היא תשתתף ביורוליג תמורת 50 אלף דולר, סכום שלא אמור להוות מכשול לקבוצה אשר מעוניינת בשירותיו.

ראשי הפועל ירושלים, חשוב לציין, מבינים היטב שעליהם לחדש את חוזהו של האוול, אך אין בכוונתם לעשות זאת בכל מחיר, בטח בימים שבהם כלל לא בטוח שהמתאזרח עשוי למצוא לעצמו אכסניה טובה יותר, זאת לאור השינויים שצפויה לעבור מכבי תל אביב בקיץ הקרוב (קבוצה ליורוליג וקבוצה לליגת העל, נ"ש).

מנגד, האוול סבור שערכו כישראלי, בטח בעידן החוק הרוסי שצפוי להמשיך גם בשנים הבאות, שווה להפועל לא מעט ועל כן הוא מעמיד דרישות גבוהות. האוול, חשוב לציין, מאוד מרוצה מהחיים בירושלים ומכך שהוא משחק בקבוצה עם שאיפות גדולות, אבל באותה נשימה הוא סבור שהוא שייך ומתאים לרמות הגבוהות – קרי יורוליג, ומתחיל להבין שלא בטוח שעם הפועל הוא יוכל להגיע לשם.

ריצ'רד האוול, סנטר הפועל ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

ריצ'רד האוול (צילום: אורן בן-חקון)

וישנו, כאמור, גם הנושא הכספי. לדברי גורמים בהפועל, בשיחות הבודדות שהתקיימו בנושא הארכת החוזה מול נציגיו של האוול, הם דרשו סכומים מופרזים, כאלה שבהפועל לא מוכנים לשלם על אף התרומה המקצועית והעובדה שמדובר בשחקן ישראלי. על כן, החליטו ראשי הפועל בשלב זה להקפיא את המגעים כשגורמים בקבוצה מציינים כי אין שום כוונה לשדרג את שכרו בצורה משמעותית.

"האוול שחקן טוב, אין על זה ויכוח", מסביר גורם בהפועל. "הוא נכס חשוב בתור ישראלי, אבל מבחינה כלכלית צריך להיות ריאליים. אסור לאף שחקן להפריז בדרישות מוגזמות שלא בטוח שהוא שווה אותם. שמענו שנציגיו מדברים על התעניינות מצד מכבי תל אביב, אבל כלל לא בטוח שהם באמת ירצו אותו בשל הכוונה שלהם ליישם את התוכנית לשתי קבוצות שונות. במקרה כזה ממש לא בטוח שהם צריכים אותו".

 

 

 

למרות זאת, בסביבתו של האוול בטוחים שהוא שווה כל שקל שהוא מבקש מהפועל. "כמה ישראלים יותר טובים מריצ'רד הפועל יכולה להביא בעמדות הפנים?", תוהים אותם מקורבים. "הוא הוכיח את עצמו גם ביורוקאפ וגם בליגת העל ויש לו ביקוש לעונה הבאה".

הביקוש עליו מדברים בסביבת הסנטר קשור גם למכבי תל אביב אבל לא רק. "מכבי מביעה בו עניין", הם טוענים בנחרצות. "אם העניינים עם הפועל לא יצאו לפועל, אופציית מכבי ת"א בהחלט באה בחשבון. מעבר לכך, גם קבוצות מאירופה יכולות להיות אופציה. למרות הקשר הטוב והאהבה של ריצ'רד להפועל, בסופו של יום זה ביזניס".

יש לציין כי המאמן עודד קטש, שחתום גם לעונה הבאה, רוצה מאוד את האוול במצבת השחקנים שלו. קטש אף מקיים שיחות לא מעטות עם האוול ובין השניים שוררת הערכה הדדית רבה.

"עודד מעריך מאוד את האוול", מציין גורם המקורב למאמן הפועל. "אם דברים יסגרו או לא זה עניין אחר, אבל מבחינה מקצועית הוא בהחלט מעוניין בו".

קטש כידוע, מרבה להשתמש בהאוול בעמדה מספר 4, עמדה שבה ביקש האוול לשחק כבר בתחילת העונה. העובדה שקטש, לעומת מודי מאור ופוטיס קציקאריס, נענה לבקשה הביאה להערכה גדולה מצד השחקן, מה שעשוי לשרת את הפועל בהמשך המשא ומתן.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר