ג'יימס פלדין, סקוטי ווילבקין (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
ג'יימס פלדין, סקוטי ווילבקין (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

גורם בהפועל: "המשחק מול מכבי חשוב לאוהדים, הוא יוקרתי והוא חשוב גם לנו"

בהפועל מתכוננים ל'סופר קלאסיקו' המתקרב, אך עדיין מלקקים את הפצעים מההפסד המאכזב לא.א.ק. "חבל, רצינו מאוד את המקום הראשון"

פורסם בתאריך: 13.12.18 22:39

אכזבה רבה הורגשה אצל ראשי ושחקני הפועל ירושלים בתום ההפסד לא.א.ק אתונה, בקרב על ראשות בית ג' בליגת האלופות. ההפסד שספגה הפועל ירושלים מהיוונים מרחיק אותה מהשאיפה לסיים את שלב הבתים במקום הראשון ולקבל משחקים נוחים יותר בהמשך המסגרת האירופית.



מהרגע הראשון קבוצתו של עודד קטש לא היתה במשחק, שנשלט באופן כמעט מוחלט על ידי היוונים – דווקא ביום שבו הגיעו 8,000 אוהדים למשחק, כמויות שהזכירו את ימי אורי אלון והיורוקאפ, כשהמועדון חלם על השתלבות ביורוליג.

"היינו פחות טובים. לא הגיע לנו לנצח, למרות שחזרנו למשחק", מודה גורם במועדון. "א.א.ק. שלטה, וחבל, כי רצינו מאוד את המקום הראשון. הוא חשוב לנו להמשך הדרך. יש עוד שישה משחקים ונקווה שעוד נשיג אותו, למרות שזה נראה קשה הרבה יותר עכשיו".

בהפועל סימנו את המשחק הזה כמשחק מפתח, אבל יום חלש של כמה שחקנים, ובראשם דשון באטלר שסיים עם נקודה אחת בלבד ושמונה החטאות מהשדה. גם ג'וש אוונס לא היה בעניינים, וכוכב הקבוצה ג'יימס פלדין אמנם קלע 14 נקודות, אבל 12 מתוכן נקלעו בחצי הראשון, כשבחצי השני הוא נעלם לגמרי.

ביום שלישי הקרוב מצפה להפועל משחק לא קל בחוץ מול לייטקביליס הליטאית (19:00), החמישית בטבלה, שנאבקת על העלייה לשלב הבא וזקוקה מאוד לניצחון. "זה משחק לא קל – אחד ממשחקי החוץ הקשים", אומר גורם בהפועל. "אנחנו לא רוצים למעוד שם. נהיה חייבים לנצח אחרי ההפסד ליוונים".

ג'יימס פלדין (צילום: שרון בוקוב)

ג'יימס פלדין (צילום: שרון בוקוב)

כעת, הפועל ירושלים עם הפנים קדימה – למוצ"ש, אז תשחק הקבוצה נגד מכבי תל אביב (20:20 ביד אליהו), למשחק שתמיד נחשב למסקרן ומעניין בכדורסל הישראלי, וכבר זכה לכינוי 'סופר קלאסיקו'. הפועל ירושלים אמנם ניצחה ברבים מהמפגשים מול הצהובים בשנים האחרונות, במיוחד בעידן אורי אלון, וניצחון ביד אליהו הפך למרגש פחות בעיני אנשי הקבוצה, אבל עדיין מדובר במשחק חשוב לשתי הקבוצות. החשיבות והפיקנטיות אף התגברו השבוע, כשאחרי הפסדה של מכבי ת"א לנס ציונה אמרו אנשי הצהובים כי "לפחות לא הפסדנו להפועל ירושלים".

"תמיד חשוב לנצח את הפועל ירושלים", אומר גורם במכבי בשיחה עם "ספורט כל העיר". "כולם מבינים את החשיבות של המשחק, ואין מה להוסיף".

עד ליום שלישי האחרון התעסקו בהפועל בעיקר במשחק מול א.א.ק אתונה, אבל מיום רביעי הפנים הופנו באופן טבעי לכיוון תל אביב. "זה עדיין משחק פיקנטי, וזו מכבי תל אביב", אומר גורם בהפועל. "חשוב לנצח, במיוחד אחרי ההפסד האחרון לא.א.ק. המשחק חשוב לאוהדים, הוא יוקרתי והוא חשוב גם לנו. למכבי הוא כנראה חשוב מאוד, כי הם כמעט איבדו עניין ביורוליג. עם זאת, בעקבות השיטה בליגה מה שחשוב הוא לסיים את הליגה הסדירה באחד משלושת המקומות הראשונים, לכן המשחק הזה חשוב פחות ממה שהוא יכול להיות".

סקוטי ווילבקין (צילום: ניר קידר)

סקוטי ווילבקין (צילום: ניר קידר)

מה שבטוח הוא שאת האוהדים לא מעניינים מקומה של הקבוצה בטבלה או שיטת המשחק, וקהל רב צפוי להגיע להיכל בתל אביב. הפועל ירושלים קיבלה 750 כרטיסים ממכבי, אבל ההערכה כי מספר כפול של אוהדים אדומים יגיע למשחק. רבים מנסים, מאחורי הקלעים, להשיג כרטיסים למשחק, ובשוּרוֹת היריבה מתל אביב יש כאלו שטוענים כי לינק לאתר מכירת הכרטיסים, המציע כרטיסים בעלות נמוכה או בחינם, הופץ בקבוצות האוהדים השונות של הפועל -וכי מדובר בזיוף. "זהו מעשה פלילי, ואנחנו מציעים לאוהדים שרכשו כרטיס דרך הלינק הזה לא להשתמש בו", אומר גורם במכבי תל אביב. "שלחנו מכתבים לגורמים המתאימים, והכרטיסים הללו מבוטלים. מי שינסה לעשות בהם שימוש, שידע שהמשטרה תתערב בנושא".

 

בינתיים, נראה שהמתיחות בין בר טימור לבין המאמן קטש נמשכת. הגארד אמנם שותף והצטיין במשחק הליגה האחרון מול הפועל תל אביב, אבל ביום שלישי במסגרת האירופית הוא לא זכה לקבל אפילו דקה אחת, דבר לא מובן בכלל לאור היכולת שהפגין מול הפועל תל אביב, שבו הוא היה המצטיין עם 16 נקודות.

קשה להבין מדוע קטש לא מעניק דקות לטימור במסגרת האירופית, אך כשנשאל על כך בתום המשחק מול היוונים, סירב המאמן להתייחס וענה בלקוניות – שלא לומר בהתחמקות: "אני פחות אוהב להתייחס למי שלא משחק. בר שחקן מצוין ואין לי שום דבר נגדו, אבל מי שכן שיחק יכול היה לעשות עבודה טובה יותר".

מי שפחות אוהבים את הסיטואציה הם אוהדי הפועל, ובעיקר היציע שמאכלס את חברי ארגון האוהדים בריגדה מלחה, הגוש המעודד המרכזי, שם טימור נחשב אהוב מאוד. ברבע השלישי מול א.א.ק היו אלו חברי הבריגדה שעודדו את טימור וקראו בשמו – אך זכו להתעלמות מקטש, שבחר כאמור לא לשתף את הגארד. מקרה זה מתווסף לשורת מקרים שבהם המאמן ממעט לשתף את הגארד, או לא משתף אותו בכלל.

"נערכו שיחות הבהרה עם שחקנים לגבי מעמדם בקבוצה, והן עדיין נערכות", מסביר גורם בהפועל, שמגן על החלטותיו של הקואץ' ומוסיף: "אין שחקן שחתם או שנשאר בקיץ ולא ערך שיחה של תיאום ציפיות עם עודד. כולם היו מודעים לכך, ובמיוחד הישראלים. הם ידעו שאולי לא ישותפו, או שישותפו רק לכמה דקות, בהתאם להחלטת המאמן. עד עכשיו ההחלטות של עודד עובדות טוב, אז הוא כנראה יודע מה הוא עושה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר