עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)
עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

"עודד קטש עושה עבודה נפלאה. זה טבעי שהוא נשאר אדום"

בהפועל מאושרים מהארכת החוזה של המאמן עודד קטש גם לעונה הבאה ומציינים: "השידוך הזה עובד מצוין" בינתיים, הפסקת אש נרשמה השבוע בין הנהלת הפועל ירושלים לבין ארגון האוהדים 'בריגדה' שחזר ליציעים

פורסם בתאריך: 27.3.19 18:13

שתי בשורות חשובות וגדולות יצאו ביום שלישי השבוע מהפועל ירושלים. האחת, סיום לכל הפחות זמני לסכסוך המתוקשר בין הנהלת הקבוצה לבין ארגון האוהדים 'בריגדה'. השנייה – חשובה לא פחות ואולי אף יותר, היא הארכת החוזה של המאמן עודד קטש.

קטש, בן 45, הגיע להפועל באמצע העונה שעברה במקומו של מודי מאור והצליח לייצב את השורות למרות שהעונה שעברה הסתיימה ללא שום תואר. העונה האדומים כבר קוצרים את הפירות. הפועל תחת קטש כבר הניפה את גביע המדינה, כשבמועדון מכוונים גם לכל הפחות לשתי הופעות בפיינל פור – בליגה הישראלית ובצ'מפיונס קאפ של פיב"א.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

"עודד עושה עבודה נפלאה ומגיע לו להמשיך כאן. זה טבעי שהוא יישאר אדום", מציין בסיפוק גורם בהפועל. הארכת החוזה של קטש, שבצידה שדרוג בשכר של עשרות אחוזים, היא אמנם רק לעונה הבאה אבל בהפועל בטוחים כי "מספר השנים בחוזה לא משנה. עודד יישאר כל עוד לשני הצדדים יהיה טוב, וכרגע השידוך הזה מצוין. עודד התחבר לעיר, הוא מחובר לקהילה וזה לא פחות חשוב מהתוצאות על הפרקט. הוא מבלה בעיר, הוא חי ונושם את האוהדים. החיבור בין עודד לבין הפועל ירושלים הוא יוצא מן הכלל ועולה בקנה אחד עם האג'נדה של המועדון. אנחנו שמחים שהוא נשאר איתנו".



שעות ספורות אחרי ההודעה על הארכת החוזה של קטש, יצאה הבשורה השנייה – הפסקת האש שבין הנהלת הפועל לבין ארגון האוהדים 'בריגדה'. המלחמה בין הצדדים החלה, כזכור, במשחק מול מכבי תל אביב ובעקבות הקללות והקריאות שהפנו האוהדים לעבר שמעון מזרחי. הנהלת הפועל איימה כי תתבע אישית את אותם מקללים, ובתגובה החליט ארגון האוהדים להחרים את משחקי הקבוצה. ואכן, במשחק החוץ מול הפועל חולון ובמשחק הביתי מול מכבי אשדוד חברי ארגון 'בריגדה' נפקדו מהיציעים – והדבר הורגש מאוד באווירה שהיתה במשחקים.


האוהדים לא הגיעו – יציע ה'בריגדה' בארנה, השבוע (פרטי)

 


בשבוע האחרון ניסו גורמים שונים לתווך בין הצדדים, וכך נערכו שיחות לא ישירות בין ההנהלה לבין ארגון האוהדים. את מלאכת הגישור לקחו על עצמו מספר אוהדים ותיקים של הקבוצה במטרה להביא לרגיעה בשלב הראשון ובהמשך לסולחה של ממש.

למרות השיחות הרבות, הסכמות של ממש לא היו, אבל בשני הצדדים – ובעיקר בקרב ארגון האוהדים – הורגש הרצון העז לסיים את הסאגה ולרדת מהעץ. ביום שלישי הוציאה הנהלת הפועל הודעה לפיה היא משהה את ההליכים המשפטיים כנגד אותם אוהדים אשר גורמים להעמדה לדין של הקבוצה בשל הקללות והקריאות נגד שמעון מזרחי וגיא פניני.

"כולנו, כמשפחה, רוצים ומעוניינים בטובתה והצלחתה של הקבוצה", נכתב בהודעה של הנהלת הפועל. "על כן ולאור שיחות שמתקיימות, המועדון משהה את כלל ההליכים האישיים נגד אוהדים ספציפיים, לרבות כל הליך משפטי ו/או פנימי של המועדון".

בארגון האוהדים 'בריגדה' חשוב לציין, לא ממש אהבו את ההודעה של הפועל ובעיקר את העובדה שהיא הוצאה באופן חד צדדי וללא שיתוף פעולה, אך בשורה התחתונה ירדו האוהדים מהעץ הגבוה והסכימו לחזור למגרשים ולעודד את הקבוצה. "בעקבות הורדת האיום הזמני אנחנו שמחים להודיע שהארגון יחזור ליציע", נכתב בהודעת ארגון האוהדים. "יותר מזה, אנו קוראים לכל האוהדים שהביעו סולידריות עם הארגון ולא הגיעו בשבת או החליטו לא לעודד – בואו איתנו לתמוך בקבוצה! עם כל הקשיים והמחלוקות (שעדיין לא נפתרו) צריך ועדיין אפשר לשים את הפועל מעל הכל".

בהפועל שמחו מאוד לשמוע על כך שאותם אוהדים יחזרו ליציעים. הצבע והאווירה שהם משרים חשובה מאוד לקבוצה ולשחקנים. למרות זאת, בקבוצה מדגישים כי הרגיעה הזו תוכל להימשך רק אם האוהדים לא יעברו על החוקים שנקבעו על ידי איגוד הכדורסל ומינהלת הליגה.

"בסופו של דבר, יש פה איסור של איגוד הכדורסל ולא שלנו וגם אם אותם אוהדים לא אוהבים את האיסור – הוא קיים", מציין גורם בהפועל ומוסיף: "אחרי כל משחק שבו יש את הקריאות הללו אנחנו עומדים לדין ומשלמים את הקנסות. מעבר לכך, הבריגדה צריכים להבין שאם הם ימשיכו עם הקללות האלה, איגוד הכדורסל יסגור להם את היציע בדיוק כמו שעשו לאוהדי הפועל תל אביב".

אותו גורם מתייחס גם לטענות שנשמעו מצד חברי ארגון האוהדים בדבר יישור קו עם מכבי תל אביב ומדגיש כי "אנחנו כבר לא אותה קבוצה קטנה שצריכה למחות נגד מכבי תל אביב ולקרוא קריאות שאסורות בכוח. הפועל ירושלים זה כבר לא אותו מועדון מלפני 15-10 שנים. המועדון צמח וגדל. הבריגדה צריכים להתקדם ואם הם ממש רוצים למחות, אז שימצאו דרכים יצירתיות, העיקר שלא ישתמשו במה שאסור".

גורם אחר בהפועל מתייחס גם למחאה נגד המנכ"ל גיא הראל, שככל הנראה תימשך. "לא ברור מה הם רוצים מגיא הראל. זה לא מגיע לו, אבל כל עוד מדובר במחאה סבירה אז מילא, על אף שהיא לא צודקת ולא מובנת".


אמארה סטודמאייר (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה)

אמארה סטודמאייר (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה)


בצל החרם של ארגון 'בריגדה' במשחק נגד אשדוד, אמארה סטודמאייר ערך במוצ"ש את הבכורה המחודשת שלו בליגה – הפעם כשחקן ישראלי. המתאזרח החדש של הפועל לא הבריק וקלע שבע נקודות, לקח חמישה כדורים חוזרים וחסם פעם אחת – ומנגד נראה מפוזר ואיבד חמישה כדורים ב-19 דקות על הפרקט. בלא מעט דקות הוא קצת התקשה, וגם המאמן עודד קטש התייחס לכך כשאמר לאחר המשחק: "היה לו קשה, גם בגלל הפרשי הגודל. באירופה זה סיפור אחר לגמרי, אבל אין ספק שהוא תורם לנו".

כך או כך, בהפועל יודעים כי סטודמאייר יוסיף להם השנה המון ולמרות שמדובר במשחק ראשון בינוני ומטה, הם מבינים כי הוא כוח גדול עבורם וכבר עובדים בשיחות עימו על חוזה לעונה הבאה, בוודאי כעת כשהוא שחקן ישראלי.

"זו יותר החלטה שלו אם להמשיך או לא, כי כולם בקבוצה רוצים אותו", אומר גורם בהפועל. "קשה לראות תסריט שבו עבדו עבורו כל כך קשה עבור האזרחות והוא לא ימשיך. למרות שהוא בירידה קצת ויצא מהקצב לאחרונה, בגלל שקצב המשחקים באירופה ירד, הוא תוספת משמעותית מאוד וכל עוד החוק הרוסי ימשיך בצורה זו או אחרת, הוא בכלל תוספת אדירה – בטח כישראלי".

סטודמאייר יכול לרשום לעצמו וי נוסף והכרה נוספת כשחקן ישראלי, כשהוזמן למשחק האולסטאר המסורתי בין הישראלים לזרים שייערך במהלך חג הפסח – וישחק הפעם עם הקבוצה הישראלית. בפעם הקודמת ששותף באולסטאר, לפני כשנתיים, הוא הוליך את קבוצת הזרים לניצחון.

השיחות עם סטודמאייר לגבי העונה הבאה רק ממחישים עד כמה חושבים בהפועל על העתיד. ג'יימס פלדין, כזכור, כבר חתם והפועל תחל, כפי שפורסם ב"ספורט כל העיר", במגעים גם עם כריס ג'ונסון. כעת, כך נודע ל"ספורט כל העיר", ראשי הפועל והמאמן קטש סימנו את נמרוד לוי ממכבי אשדוד כמי שעשוי לנחות בארנה בקיץ הקרוב.

על הכוונת של קטש – נמרוד לוי (צילום: ניר קידר)

לוי בן ה-23, שגובהו 2.08, נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורסל הישראלי והוא עשוי להחליף את ליאור אליהו בעמדה מס' 4. הקפטן מסיים חוזה, ובהפועל לא מתכוונים לחדש אותו.

לוי חתם לפני כחודש במכבי אשדוד, לאחר שניצל סעיף בחוזהו במכבי ת"א שאצלה היה חתום, המאפשר לו לעזוב את הקבוצה אם לא יקבל את מכסת הדקות שמצוינת בחוזה. יש לציין כי בהפועל היו שמחים להחתימו גם העונה, אבל למכבי תל אביב היתה האפשרות לאסור על השחקן לעבור ליריבה האדומה, כך שלוי יהיה פנוי לחתום היכן שיחפוץ רק מהקיץ הקרוב – והוא הולך להיות אחד השמות החמים בסל הקניות של קטש וגיא הראל. השחקן ובני משפחתו מעוניינים במעבר להפועל ובאפשרות לשחק במסגרת אירופית, והוא אף בדק אפשרות לחתום בקבוצה אירופית לפני שחתם במכבי אשדוד, כמעין ברירת מחדל.

הפורוורד, שהוזמן לא פעם על ידי קטש למשחקי הנבחרת, הרשים במשחק האחרון נגד הפועל וקלע 17 נקודות, לקח 10 ריבאונדים וחילק 4 אסיסטים. הממוצעים שלו במדי אשדוד עד כה מרשימים מאוד: 15.8 נקודות (58 אחוז ל–2), 8 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים ב-34 דקות. "בהפועל רוצים אותו", אמר סוכן שחקנים מענף הכדורסל המעורה בפרטים. "נמרוד רוצה לעשות קפיצה ולהוכיח שהוא שווה הרבה יותר ממכבי אשדוד, והפועל ירושלים מתאימה לו – בוודאי כמחליף לליאור אליהו שכנראה לא ימשיך".

כך או כך, בהפועל לא שמחים לדבר על כך בגלוי, אבל מאחורי הקלעים הם מתמודדים עם סוגיית תאריכי חצי גמר הפיינל פור של הצ'מפיונס ליג, שהרי אם הקבוצה תעבור במפגש הכפול את טנריפה הספרדית, היא תארח את הפיינל פור בארנה. התאריכים הרשמיים שנקבעו לאירוע הם 3.5 לשלב חצי הגמר (יום שישי) ו-5.5 למשחק הגמר (יום ראשון). עם תאריך הגמר אין בעיה לאדומים, אך שלב חצי הגמר נופל על יום שישי – יום שבו לא מתקיימים משחקים בשעות הערב, לאחר כניסת השבת – ובכלל בהפועל היו מעדיפים להימנע מקיום משחק באותו היום.

תחילה חשבו הפועל והמארגנים להקדים את חצי הגמר ליום חמישי, יום קודם לכן, אך הוא מתנגש עם ציון "יום הזיכרון לשואה ולגבורה", שמסתיים באופן רשמי בשעה 20:00 – כך שלא יתאפשר לארח שני משחקים באותו הערב. הפתרון המסתמן: אם אכן הפועל תארח את הפיינל פור, המשחקים ישוחקו בצהרי יום שישי, מחוסר ברירה, ויסתיימו עוד לפני כניסת השבת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר