אוהדי הפועל קטמון (צילום: מגד גוזני)
אוהדי הפועל קטמון (צילום: מגד גוזני)

דעה | המאזן של קטמון באצטדיון טדי מדאיג

לא שומרת על הבית: הפסד לראשון לציון ותיקו מול הפועל רמת גן - אלה התוצאות של קטמון בבית, ואם המגמה הזו תימשך הקבוצה תהיה בבעיה קשה | טור דעה

פורסם בתאריך: 11.9.19 18:45

נקודה אחת משש אפשריות – זה המאזן העגום של קטמון באצטדיון טדי בינתיים. כן, היה גם את הניצחון הגדול בסכנין, אבל גם בקטמון יודעים שמדובר בהבלחה שספק אם תחזור. ובכל מקרה, קטמון צריכה לקחת נקודות בבית. זה הלחם של כל קבוצה, בוודאי קבוצה שצפויה להיאבק השנה בתחתית.

בתחילת העונה, כששי אהרון – אחד מבעלי התפקידים המקצועיים הבודדים בישראל שלא משנה אם ייכשל או יצליח הוא כנראה ימשיך להחזיק באותו התפקיד – בנה קבוצה צעירה ודי אלמונית היה ברור שזה הכיוון. בקטמון גם לא מכחישים זאת. מבחינתם מדובר בעונת בנייה – עונה שבה מקווים לתת לצעירים את הבמה במטרה שהם יוליכו את הקבוצה בשנים הבאות, ורצוי שזה יקרה בלי מאבקים מטורפים נגד הירידה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראיתי את המשחק של קטמון מול הפועל רמת גן. אז נכון, האדומים הראו הרבה אופי שחזרו מפיגור של שני שערים לתיקו 2:2, אך מי שצפה במשחק לא יכול היה שלא להבחין שקטמון גנבה נקודה. השחקן המצטיין במשחק היה שוער קטמון אדאביו אדליי, שהראה יכולת נהדרת ועצר שניים-שלושה שערים בטוחים במחצית הראשונה. ההגנה של קטמון לא היתה קיימת באותן דקות, והדבר הזה צריך להדליק הרבה מאוד נורות אדומות אצל המאמן זיו אריה.

קטמון, כקבוצה שלא תרוץ בצמרת, לא יכולה להרשות לעצמה הגנה מחוררת. אריה, שבכל פעם שעזב את חממת מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, לא בדיוק רשם הצלחות מסחררות, חייב לתת על זה את הדעת. אמנם במרכז ההגנה יש לו את השחקנים המנוסים ביותר – אבי מלכה וגל מאיו – אבל משחק ההגנה, ובעיקר ההפקרות של הקשרים, מובילה ליותר מדי חורים ומצבים מסוכנים ליד השער של אדליי.

כך או כך, את השער השני של קטמון כבש הראל שלום הצעיר. זה לא היה השער הראשון שלו ולבטח לא האחרון. שלום הוא שחקן סופר מוכשר, אחד שניחן בחוש מצוין לכיבוש שערים ויעידו על כך עשרות השערים שכבש במדי קבוצות הנוער של קטמון ועוד לפני כן. אלא שבשנתיים האחרונות, מאז שעשה את המעבר מהנוער לבוגרים, בקטמון החליטו ששלום הוא מגן שמאלי ולא חלוץ.



כשכתבתי זאת השבוע כתגובה באחד הפוסטים בפייסבוק של אוהדי קטמון, קיבלתי – להפתעתי – תשובה מעוזר המאמן גולן חרמון. לדברי חרמון, "יש שחקנים שגדלו בתפקיד מסוים אבל לא יכולים לממש את הפוטנציאל באותה העמדה. התפקיד שלנו כמאמנים לזהות את האיכויות של אותו שחקן. וזיהינו שאם נשנה תפקוד להראל כמגן, להראל יש סיכוי טוב יותר לייצר קריירה טובה יותר ואף להגיע לרמות הגבוהות ביותר. אז המצאה לא היתה פה אלא הרבה מחשבה".


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


אז תרשה לי לשאול אותך גולן היקר – כשחקן עבר, איך היית מגיב אם היו מציבים אותך בעמדת החלוץ או הקשר כשכל חייך שיחקת כבלם? אם הראל שלום מגן כל כך טוב כמו שאתה טוען, למה הוא לא שיחק בעמדה הזאת במקום אמיר בן שמעון בעונה שעברה? או שמא היה נוח לכם לצוות את הראל שלום כי פשוט לא היה לכם מגן שמאלי לאחר העזיבה של בן שמעון? הראל שלום כובש שערים. הוא עשה זאת ביום ראשון ועשה זאת בעונה שעברה, גם במאני טיים, וזו הוכחה לטעמי שהוא צריך להמשיך לשחק בהתקפה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לב אדום

    כמה שטויות כתבת כתב יקר. ההסטוריה מלאה בשחקנים ששינו תפקיד ומאוד הצליחו. זכור לי שוער מכפר סבא שעבר לניות חלוץ שמאוד הצליח בשנות ה70. הכתיבה שלך ארסית ולא עניינית. זה שהראל היה חלוץ בנוער זה לא אומר שהןא לא יכול להיות מגן. נראה שיש לך משהו נגד קטמון והכתיבה שלך ממש לא לענין. למזלך פרשנים לא נותנים דין וחשבון על כתיב לא לענין

  2. דיוד

    המאזן של קטמון מדאיג בבית ובחוץ , לא נרד רק בגלל שקבוצות תחתית מתפרקות לקראת סוף השנה,המיזם מדהים כולל קבוצות הבנות והשכונות,…….השאלה…..למה לנו לקנות כרטיס למשחקים של הקבוצה הבוגרת?
    אולי בשנת תרדמת ירדמו גם האוהדים,,,בי אומר שקר לו בראש, תסגור איזה חלון.
    ואני חושב הפועל שוב הפסידה, ואיזה מסכנים האוהדים –
    שאוכלים להם ת'לב.
    סע לאט, סע לאט.

  3. אדום בנשמה

    הראל שלום זה הראל שלום, מוכיח את עצמו בכל עמדה ובכל מצב,שחקן של ליגת על, אבל היות ואוהב את המועדון ומשחק עם הנשמה יגיע הכי רחוק…מגן שמאלי,כנף,חלוץ תנו לו כדור והכל יהיה טוב…..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר