סמל הפועל קטמון, סמל הפועל ירושלים

דעה | להיות או לא להיות הפועל ירושלים – השאלה שמטריפה את אוהדי הפועל קטמון

וגר זאב עם כבש? ראשי קטמון, חברי העמותה וכלל האוהדים צריכים להחליט - מה עושים עם השם 'קטמון' | טורי דעה

פורסם בתאריך: 5.3.20 13:22

בזכות קטמון / חיים ברעם

הסוגייה הבולטת של השבוע האחרון קשורה בפירוקה הסופי של הפועל ירושלים הוותיקה. הדיונים סביב השם של הקבוצה – הפועל ירושלים או הפועל קטמון ירושלים – מעסיקים את האוהדים ואת ההנהלה. אולי תיאלץ הנהלת קטמון להיכנע לכסף ולוותר על שמה. רבים מאוהדי הקבוצה חלמו על כך, ועכשיו, אחרי שיוסי סאסי מוטט את הפועל ירושלים סופית, ייתכן שהחלום שלהם יתגשם. אני סולד מהקטנוניות שדורשת מהאגודה לוותר על המלה "קטמון" בשמה. הפועל קטמון ירושלים הגיעה להישגים יפים, אם כי חלום ליגת העל נראה חלול יותר מתמיד. שמה הטוב בכל רחבי הארץ, קבוצות הנוער והפעילות בשכונות, המיזוג המופלא בין יהודים וערבים בקבוצות השונות החל מרמת הילדים, כל אלו גרמו לנו להתאהב ב"מיזם". נכון שתמיד אהבנו את הפועל ירושלים, אבל סאסי וחבריו הניעו אותנו לפעול בדרך אחרת כדי להחיות את הקבוצה ולשמור על חלק מקהל האוהדים. בנינו מיני-אימפריה ולא נוכל להיפרד ממנה בלי מאבק דמוקרטי והגון.

אם רוב חברי האגודה יאמצו את השמטת "קטמון" משמה של הקבוצה נשלים עם זה בלית ברירה. בניגוד למה שהעלילו עלינו – באנו לבנות ולא להרוס. תהליך הבנייה יימשך, כך לפחות אני מקווה ובינתיים גם חיי שעה קרויים חיים.


חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)

חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)


ובחזרה לכר הדשא – ההפסד נגד מובילת הטבלה הלאומית מכבי פתח תקוה לא הפתיע אף אחד. פתח תקוה קבוצה יותר טובה, קטמון נלחמה היטב אבל נכנעה לפער האיכותי בין שתי הקבוצות. וילי אגאדה הבקיע סוף-סוף שער בהחלט יפה אבל ההפסד הזה היה טבעי. התוצאה (3:1) שיקפה היטב את יחסי הכוחות אף שבמחצית הראשונה הפגינו האדומים משחק לחימה נהדר. נראה שקטמון תנחל ניצחונות והפסדים עד סוף העונה ויש לקוות שיאפשרו לזיו אריה להישאר ולהמשיך בהצערת הקבוצה ובשילוב בני נוער שגדלו בעיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


רק לא קטמון / נועם שרפלר

על פניו פירוקה של הפועל ירושלים באופן רשמי בבית המשפט בשבוע שעבר אמור להיות בשורה משמחת לכלל האוהדים האדומים בעיר – בין אם כאלה שנשארו בהפועל ירושלים ובין אם הם הקימו את הפועל קטמון – כי חלום האיחוד יכול לצאת לפועל.

בפועל, המצב סבוך בהרבה. ההודעה של בית המשפט נתנה את יריית הפתיחה למרוץ אחר השם, כשבצד של הפועל ירושלים, כן זו המקורית, המחלוקת העיקרית היא האם לחתור לאיחוד או שמה להתחיל את הכל מליגה ג'. גם בצד של קטמון לא מלקקים דבש בנושא המורכב – כאשר בקבוצת האוהדים המחלוקות נעות סביב אוהדים שגדלו על הפועל ירושלים והקימו את הפועל קטמון, לבין אוהדים חדשים שהצטרפו למיזם ב-13 השנים האחרונות ולא מזדהים עם הפועל ירושלים.

אני משייך את עצמי לצד של הפועל ירושלים המקורית, והסיטואציה היא לא פשוטה לי כלל באופן אישי. כדי ליצור מצב שבו האיחוד יצליח, אחריות רבה תהיה מוטלת על כתפיה של אנשי קטמון, שכדי להחזיר את הבנים האובדים באמת הביתה, הם יצטרכו לעשות צעדים 'בוני אמון' לאוהדי הוותיקה (או סאדר כפי שאנחנו מכונים), שמרגישים פגועים ונמצאים בעמדה חלשה יותר.

אם אנשי הפועל קטמון יתנו לצד המתנגד שבתוכם להשפיע, הרי שיהיה קשה מאוד לחזור ולהיות קהל אוהדים אחד, כי הרי זו מטרתם בסופו של דבר , אחרת הם ישלחו את אוהדי המקורית להקים קבוצה משלם בליגה ג' וכך אף אחד לא יצא נשכר.

אחד מהצעדים בוני האמון שעליהם אני מדבר הוא להשמיט את השם 'קטמון'. שם שאותו מעוניינים לא מעט אוהדים לשמר מתוך כבוד למיזם. כל ניסיון להשאיר את השם 'קטמון', וזה בכלל לא משנה אם באותיות הקטנות על החולצות או בשם של מחלקת הנוער, נדון לכישלון וירחיק את אוהדי "הוותיקה" מהיציע.

נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)

אנשי קטמון – הוועד המנהל, חברי העמותה ומנהלי הקבוצה – צריכים להבין שתפקידה של קטמון הסתיים, זאת כמובן במידה שהם חפצים באיחוד. המטרה שלשמה קטמון הוקמה הושגה – יוסי סאסי לשמחת כולם כבר לא בסביבה. כדי לזכור את תפקידה החשוב של קטמון באיחוד אפשר לרשום את המורשת בדף ויקיפדיה, או בדף של אתר הקבוצה.

אם בקטמון על כל מרכיביה חפצים בהפועל ירושלים, אז עליהם לפעול ברוח דומה לזו הקיימת בקבוצת הכדורסל אשר מאגדת, מכבדת את כלל האוהדים תחת הפועל ירושלים ובלי חלוקה פנימית. באם יקרה מצב כזה, על קטמון להבין שמדובר בתהליך ארוך ושלא כל אוהדי המקורית, כאלה שכבר התרגלו לשבת בבית יחזרו בבית אחת, והדבר יקרה בהדרגתיות, כשבמקביל יש לעשות ניסיונות פשרה וקירבה ובעיקר לא לעורר את הוויכוחים הנצחיים על צדקת הדרך של מי מהצדדים, כי בשורה התחתונה היא לאחד את כל הצדדים ולגרום לכולם לחזור להיות הפועל ירושלים אחת.

אני מודה, בשלב הזה אני פסימי. מהצד נראה לי שמדובר על חיבור שיהיה קשר לייצר. התהומות, השסעים והקרעים בין הצדדים גדולים מאוד ואולי בלתי אפשריים לאיחוי. כולי תקווה שאנשי קטמון, שהכוח נמצא בידיים שלהם, יצליחו לגרום לי ולאוהדים אחרים מהפועל המקורית להאמין שאפשר אחרת.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יריב

    אסור לשכוח למה הוקמה הפועל קטמון תשאלו את אורי את לרר ועוד… אם לא יתאחדו להפועל ירושלים כל המיזם הזה כמה יפה שיהיה הוא גנבת דעת אחת גדולה, חוסר הוגנות ורשעות
    אם לא כך יהיה כל המיסדים יהיו אשמים בדיוק ואולי יותר מיוסי סאסי.
    כל עוד לא תהיה קבוצה אדומה אחת מאוחדת לא יהיה תקומה לאף אחת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הקבוצות של המיזם צריכות להשאר בשם הפועל קטמון ירושלים, הקבוצה של מסורבי העליה (הבוגרים ) תחת הנהלה ומאמן שמשדרים כאילו מדובר בקבוצה של כפר, מושב,וכוי יכולה להשאר בשם הפועל ירושלים ,ולהמשיך להרדים את האוהדים,
    ברור שקבוצה שניה בעיר גדולה צריכה לשאוף בכל רגע להיות בליגת העל,
    פסיכולוגית המאמן והשחקנים נוח להם המצב הקיים, ראו רשלץ וגם סכנין נלחמים לעלות ליגה והם לא טובים מאיתנו, מה חשוב השם מה ?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קדימה להתאחד עם השם !
    הפועל קטמון הוקמה כדי להחזיר את הפועל ירושלים לגדולתה.
    ואכן , נעשתה עבודה מדהימה במועדון האוהדים . מאות שחקני נוער גודלים , מחונכים ומשחקים באגודה.
    6 שחקני בית משחקי בקבוצה הבוגרת !
    זה הזמן לקנות את השם של הפועל ולעלות לליגת העל כהפועל ירושלים
    עזבו את השם, אחרי הכל זה בסך הכל רק שם.

  4. אדום

    בעיני זה בסדר לשנות את שם הקבוצה להפועל ירושלים
    הבעלים ישארו עמותת הפועל קטמון ירושלים וכך נהפוך להפועל ירושלים ונשאר אם השם קטמון (כולל על החולצה)
    בכל מקרה מדובר בשנה הבאה ולכן מי שיקבע זה בעלי המניות שיקנו מנייה לשנה הבאה
    מי שחשוב לו להיות מעורב שיקנה (לא להתנפל – יש מספיק לכלם)

  5. לב אדום מקטמון

    אני אוהד הפועל מ1969 ואני טומר הכי ברור הד.נ.א. של הפועל ירושלים רקוב. אסור לוותר על השם קטמון אילולא קטמון לא הייתה ניום הפועל בעיר. ואני גם לכ שוכח את התנהגות אוהדי סאדר שהשמיצו קיללו ועוד ועוד. מי שלא רוצה קטמון שיעבור לביתר.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לדעתי צריך להוריד את השם קטמון כי הם לא באמת מקטמון והשם הפועל ירושלים יותר מתחבר

  7. מנח

    צריך לצאת מהאנינות ולחזור למילים "הפועל ירושלים". זה גם יביא את אוהדיה הוותיקים של הקבוצה שדוכאו עשרות שנים, וגם אוהדים חדשים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר