ליאור זדה (צילום: גיא יצחקי, באדיבות katamon.co.il)
ליאור זדה (צילום: גיא יצחקי, באדיבות katamon.co.il)

"אחד ממשחקי החוץ הכי קשים שיש בלאומית"

מאמן קטמון ליאור זדה מוכן למשחק נגד הפועל ראשון לציון ביום שני - ולא מדבר על עלייה: "מסתכלים אך ורק על המטרה הקרובה"

פורסם בתאריך: 30.8.18 20:43

הפועל קטמון פתחה את העונה בליגה הלאומית ברגל ימין, כשהשיגה ניצחון ביתי מול בית"ר תל אביב רמלה. את השער לזכות קטמון, כידוע, כבש לא אחר מאשר שוער הקבוצה האורחת עומר כץ, לאחר שבעיטה של הקשר תמיר עדי פגעה בשוער ונכנסה פנימה.



בקטמון היו מרוצים מהתוצאה ועוד יותר מכך מהיכולת שהפגינו השחקנים על כר הדשא. בקבוצה מציינים לחיוב את משחק ההגנה המצוין עד כה: בחמישה משחקי הקבוצה הרשמיים מתחילת העונה, ספגה קטמון שער אחד בלבד, בתיקו 1 מול נס ציונה בגביע הטוטו.

אמנם מדובר רק במחזור הראשון, אך קטמון התמקמה בעקבות הניצחון במקום השני, המוביל לליגת העל – היעד של המועדון לאחר הכישלון בסיום העונה שעברה. "אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה", מציינים בקטמון, "ורוצים לייצר המשכיות. הצלחנו בגביע הטוטו, וכעת ניצחנו בליגה. חשוב להמשיך את המומנטום החיובי גם במשחקים הבאים וליצור באז".

גם המאמן ליאור זדה מרוצה מפתיחת העונה – ובעיקר מהתוצאה. "תמיד טוב לפתוח בניצחון, זו הרגשה מאוד טובה", אומר זדה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "שלטנו לאורך כל המשחק והגענו להרבה הזדמנויות. שיחקנו בקצב טוב. יחסית למשחק ראשון אנחנו נראים לא רע, למרות שברור לנו שאנחנו צריכים להראות טוב יותר".

עם שביעות הרצון הזו, תצא קטמון ביום שני הקרוב (3.9) למשחק חוץ קשה מול הפועל ראשון לציון (אצטדיון הברפלד, 19:00) של המאמן ניר ברקוביץ', אחיו של בעלי הקבוצה, אייל ברקוביץ'. בשנה שעברה הקבוצות נאבקו ראש בראש על העלייה, ובסופו של דבר אף אחת מהן לא השיגה את הכרטיס. העונה נפגשו שתי הקבוצות בגביע הטוטו, בשלב הבתים, וקטמון ניצחה 0:1 משער של ירדן אבוחצירה – בדרך לגמר גביע הטוטו, שם יפגשו בעוד חודש וחצי את הפועל מרמורק. כ-500 אוהדים קטמונים צפויים להגיע ולדחוף את הקבוצה במשחק החוץ המסקרן.

גם זדה יודע שהוא מגיע למשחק לא פשוט. "ראשון לציון זו קבוצה איכותית מאוד, עם המון שחקנים טובים", הוא מפרגן ליריבה. "יהיה משחק חזק וקשה. בגביע הטוטו לא היה קל מולם. זה אחד ממשחקי החוץ הכי קשים שיש בלאומית, וכמו בכל משחק – אנחנו באים לנצח".

זה משחק חשוב בדרך להשלמת המשימה – עליית ליגה?

"השנה הבטחנו לעצמנו דבר אחד – אנחנו לא מתעסקים ולא מדברים על עליית ליגה בכל מחזור. אנחנו מסתכלים אך ורק על המטרה הקרובה, והפעם מדובר במשחק מול ראשון לציון. זה כל מה שמעניין אותנו. לא נפרגן לעצמנו לאחר תוצאה טובה, אבל מצד שני לא ניכנס לדאון בגלל תוצאה פחות טובה".

אז אתם לא מכוונים לעלייה?

"ברמה הרעיונית קטמון צריכה להיות בליגה העל. זו המטרה הגדולה. אבל כמו שאמרתי, אני לא מתעסק בזה אלא רק במשחק הקרוב. לדבר על עלייה בכל שבוע או בכל יום – זה לא מה שאני רוצה לשדר לשחקנים. כולם מודעים למטרה, אבל מה שמעניין אותי אלו המטרות הקרובות, הקטנות".

ליאור זדה (צילום: באדיבות האתר הרשמי של הפועל קטמון ירושלים)

ליאור זדה (צילום: באדיבות האתר הרשמי של הפועל קטמון ירושלים)

שיחקתם כבר חמישה משחקים רשמיים, כולל גביע הטוטו. איפה הקבוצה לדעתך צריכה להשתפר?

"אנחנו צריכים להיות יציבים לאורך דקות ארוכות יותר במשחק. בחלק ההתקפי אנחנו מגיעים לשלל מצבים, וצריכים לנצל אותם. הייתי רוצה שנשלח יותר שחקנים קדימה, שנהיה אמיצים יותר בחלק הקדמי ושנשפר את משחק ההתקפה".

אתם מתכוונים להתחזק לפני סוף מועד חלון העברות?

"יש לנו כסף לעוד שחקן אחד, ואנחנו מתכוונים להחתים שחקן זר לחלק הקדמי. נבחנים אצלנו שני שחקנים, שחקן הולנדי ושחקן כנף זר מהנוער של מכבי תל אביב. אחד מהם כנראה יוחתם".

אתה משתף המון צעירים. זה משהו מתוכנן? חלק מהמטרות של המועדון?

"זה לא מקרי, אבל גם לא תכננו שזה יהיה קיצוני. שי אהרון בנה את הקבוצה והחליט על כמה עוגנים, לצד הצעירים. בסופו של דבר זו קבוצה מאוד דינמית וצעירה. שילבנו גם כמה ותיקים, שחקנים עם ניסיון, שהם העוגנים – יוגב לרמן, אבי מלכה, עדן שרם, ברק לוי ותמיר עדי. אני שמח שאנחנו משלבים שחקנים שגדלו ושיחקו במחלקת הנוער שלנו, כמו הראל שלום, גוני נאור, ויליאם אגדה ועומר אגבדיש. שמח שהגענו לסיטואציה כזו ושהם הפכו לשחקנים משמעותיים".

אתה ושי אהרון חברים טובים, אך יש לכם גם חילוקי דעות לפעמים. איך זה עובד ביניכם?

"אין משהו חדש. אני ושי חברים טובים כבר 30 שנה. היינו יחד בכל הסיטואציות האפשריות, ואנחנו מכירים אחד את השני הכי טוב שיש. שאנשים לא יחשבו שבגלל שאנחנו חברים טובים אין בינינו חילוקי דעות – אבל אנחנו נהנים מהוויכוחים, ואני שמח שאני עובד עם שי. כשמגיעים לקטע המקצועי ולעבודה, אין מקום לחברויות וכל אחד אומר את דעתו ומה מבחינתו צריך לעשות. ברגעים כאלה שמים את החברות בצד לרגע, כי היא תמיד תהיה שם, בכל מקרה".

בעניין אחר. קשר בית"ר לשעבר, קובי מויאל, מתאמן עם קטמון בתקופה האחרונה, אך נכון לעכשיו לא יוחתם בשל עלותו הגבוהה. בקופת הקבוצה יש כסף לעוד שחקן אחד בלבד, ואותו, כאמור, מתכוונים להשקיע בקטמון בחלק ההתקפי.

בעניין נוסף. בקטמון מרוצים מאוד ממספר חברי העמותה שהצטרפו העונה, כ-750. לצידם ישנם גם עשרות מנויים, והתוצאות האחרונות האיצו את קצב ההצטרפות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר