ברק לוי (צילום: ניר קידר)
ברק לוי (צילום: ניר קידר)

"כל הקבוצות בליגה יודעות שיש לקטמון את אחד השוערים הטובים ביותר"

ברק לוי, פספס את אפודת השוער הראשון בליגת העל. המרוויחה הגדולה: קטמון. המאמן ליאור זדה: "אין לי ספק שהוא יגיע רחוק מאוד"

פורסם בתאריך: 20.9.18 14:31

להצלחה הגדולה של הפועל קטמון בתחילת השנה יש רבים שיכולים לקחת את הקרדיט. אחד מהם הוא השוער ברק לוי, שממשיך לעונה שנייה ובקטמון מאושרים שיש מי ששומר על השער שלהם, גם אם זה מגיע בהשאלה ממכבי ת"א.



במשך הקיץ קיווה שי אהרון להשאיר את לוי לעונה נוספת, אבל בקטמון גם ידעו שזו לא משימה פשוטה. ללוי היו כוונות לחזור לליגת העל, והוא פעל לא מעט כדי שזה יקרה. אחרי שכבר שיחק במכבי ת"א, אמנם רק כשוער שני, הוא קיווה, בכל זאת, לקבל צ'אנס נוסף בליגה הראשונה. כאמור, זה לא קרה.

לוי, בן ה-25, כבר כמעט חתם בהפועל רעננה, שרצתה אותו כגיבוי, אך בסופו של דבר העסקה נפלה. גם הפועל ת"א שקלה להחתים את לוי, אבל ויתרה על האפשרות, ואפילו הניסיונות לשדך אותו לבית"ר ירושלים, לעמדת השוער המחליף, לא צלחו. לבסוף, לוי "נשבר" וחתם לעונה נוספת, אחרי לחצים רבים, בהפועל קטמון, שנשמה לרווחה.

"הוא לא רק שוער טוב, הוא גם אחלה בן אדם", אומר בשיחה עם "ספורט כל העיר" שחקן בקבוצה. "בהיבט המקצועי – הוא שוער נהדר, ולפעמים אני תוהה מה הוא עושה אצלנו. הוא מביא לנו את ערך המוסף ששוער ברמה גבוהה צריך להביא".

חבריו של השוער, שגדל כאמור במכבי ת"א, מספרים כי התאכזב מאוד שלא קיבל הקיץ אפודת שוער ראשון בליגת העל. "ברק מאוד רצה להיות בליגת העל", מציין שחקן המקורב אליו, "הוא האמין בכל ליבו שהוא אחד השוערים הטובים בליגה. ברק מתקשה לפעמים להבין איך הוא לא שם. שלא יטעו, מאוד טוב לו בקטמון, והוא מת לעלות ליגה עם הקבוצה, אבל הוא חושב, ובצדק, שהוא צריך להיות בליגה גבוהה יותר".

אורי פסו, בלם עירוני ראשל"צ, ששיחק איתו בעונה החולפת בהפועל קטמון, מדבר בשבחו של השוער. "כל הקבוצות בליגה יודעות שיש לקטמון את אחד השוערים הטובים ביותר, אם לא הכי טוב, אומר פסו. "באופן אישי, ברק הוא השוער הכי טוב ששיחקתי איתו. שוער בעייתי? זו סתם סטיגמה שהדביקו לו, זה בולשיט אחד גדול. הוא בן אדם מדהים. חבר אמיתי. בחור פשוט וטוב, שמכבד את כל השחקנים והצוות המקצועי וכל מי שקשור לקבוצה. יש לו משחק רגל מצוין והוא משרה תמיד שקט נפשי לשחקני ההגנה, זה דבר חשוב. אני יכול להגיד שיש תחושה תמידית כזאת שיש על מי לסמוך בשער".

ברק לוי (צילום: ניר קידר)

אז למה הוא לא בליגת העל?

"לפעמים צריך מזל או שמישהו יאמין בך. אין לי ספק שהוא יחזור לשם מהדלת הראשית. הוא גדל במכבי ת"א, ובמשך שנים היה שוער שני. אין לי ספק שהוא יחזור לליגת העל".

המספרים עד כה העונה מציגים את הסיפור של הפועל קטמון בכלל, אבל בפרט גם של לוי. בשבעה משחקים שנערכו עד למפגש מול הפועל פ"ת, כולל בגביע הטוטו, הוא ספג שני שערים בלבד. זה נתון שקשה להתווכח איתו.

"הוא שייך לליגת העל ועוד עוד יחזור לשם", מוסיף ומדגיש בשיחה עם "ספורט כל העיר" קשר קטמון בעונה שעברה, עדי קונסטנטינוס, שכיום משחק בהפועל עכו. "בינתיים קטמון מרוויחה כי הוא אולי השוער הכי טוב בליגה. מעבר להיותו אדם מדהים וגם חבר טוב מחוץ למגרש, הוא אחד שאפשר ללמוד ממנו. אני לומד ממנו ועדיין בקשר איתו. הוא מכוון את ההגנה, יודע להעיר נכון ויש לו תכונות של מנהיג, שזה חלק מלהיות שוער גדול".

"יש לי רק דברים טובים להגיד על ברק", מציין יואב זיו, אקס בית"ר ששיחק עם השוער במכבי ת"א במשך שנתיים. "הוא שוער מוכשר עם פוטנציאל גדול והירידה שלו היא זמנית. הוא עוד יחזור לליגה הראשונה. לקטמון זה בוודאי נותן שקט שיש לה שוער מצוין שהוא מעל הליגה הלאומית, כזה שיוכל לעזור לה במטרות שלה. במכבי ת"א לא קל להשתלב, זה מועדון ענק , אבל ברק עוד יחזור לליגת העל".

לסיכום, מאמן קטמון ליאור זדה מסכם ומציין בשיחה עם "ספורט כל העיר" כי את לוי עוד נראה מככב בליגת העל. "ברק מבחינתי הוא שוער מהטובים בארץ. מעל הכל הוא ילד מיוחד עם לב גדול. כנראה שהיה לו חוסר מזל בשילוב עם החלטות לא טובות בקריירה, אבל אין לי ספק שהוא יגיע רחוק מאוד. אני חושב שהוא מאוד מודע לתרומה של קטמון כמועדון לשלב בקריירה שלו והוא יודע להעריך את זה מאוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר