נצחון הפועל קטמון (צילום: צוות המדיה של הפועל קטמון ירושלים)
נצחון הפועל קטמון (צילום: צוות המדיה של הפועל קטמון ירושלים)

"אנחנו מקדישים את הגביע הזה לאוהדים"

אין זו אגדה: אחרי הגביע הראשון (או השני) - בקטמון מסמנים מטרה ברורה - לעלות ליגה

פורסם בתאריך: 26.9.18 16:58

הזכייה ההיסטורית בגביע הטוטו של הליגה הלאומית ביום שלישי השבוע, לאחר ניצחון על הפועל מרמורק (0:1) (וויליאם אגדה, 62), מסמלת את פתיחה העונה הטובה של הפועל קטמון, ששמה לה מטרה ברורה לעלות ליגה.



במועדון מתמוגגים מהתואר הראשון בתולדות המועדון שהוקם לפני 11 שנים. כ-1,500 אוהדים עודדו את הקבוצה בגמר שהתקיים באיצטדיון ר"ג.

"אנחנו מקדישים את הגביע הזה לאוהדים המדהימים שלנו שתמכו בנו לאורך כל הדרך", אמר מאמן הקבוצה ליאור זדה ל"ספורט כל העיר" לאחר הזכייה, והוסיף: אנחנו מאוד מרוצים מההישג הזה, השחקנים והצוות כולו עבדו מאוד קשה כדי לזכות בגביע הטוטו".

למעשה, שתי הקבוצות – מרמורק וקטמון הגיעו במטרה לזכות בתואר ראשון בתולדותיהן. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, אבל במחצית השנייה קטמון הגיעה בכל הכוח והחליטה לדרוס את המגרש. בדקה ה-62, כאמור, מצא אגדה את הרשת והעלה את קטמון ליתרון.

שחקני מרמורק ניסו ללחוץ חזק על האדומים מירושלים, אבל לבסוף קטמון קטפה את התואר הנכסף. היסטוריה, כבר אמרנו?

הניצחון המתוק יזכה את קטמון במענק של 250 אלף שקלים. מרמורק, אגב תקבל רק 120 אלף שקל.

שחקני קטמון חוגגים את הגביע הראשון (צילום: מינהלת הליגות לכדורגל באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

לאחר המשחק יצאו השחקנים לחגוג במסעדת “בגחלים” ברמת גן. כ-1,500 אוהדים עודדו את הקבוצה בגמר שהתקיים באיצטדיון ר"ג, וגם הם חגגו בספונטניות במקומות בילוי בעיר ובת”א.

לקטמון לא היה הרבה זמן לחגוג את הזכייה וכבר בשישי היא תתארח אצל סקציה נס ציונה (16:00, איצטדיון נס ציונה) במשחק צמרת מול הקבוצה במקום השלישי לה יש רק נקודה אחת פחות מקטמון שבמקום השני.

"אבי מלכה בלם טוב, ויכול להיות בקלות בליגת העל"

הבלם הקטמוני אבי מלכה, בן ה-31, נחשב לאחד ממעוזי ההגנה של הקבוצה, ולאחת ההחתמות החשובות של הצוות המקצועי. המנהל המקצועי שי אהרון והמאמן ליאור זדה ‘סימנו אותו’ עוד בתחילת הקיץ, מה גם שזדה מכיר את מלכה מצוין עוד מהתקופה שבה השניים שיתפו פעולה יחד במכבי קריית גת, בעונת 2014-2015.

“אבי הוא שחקן שכל מאמן רוצה בקבוצה שלו”, מספר מאמן הפועל קטמון ליאור זדה ל”ספורט כל העיר”. “הוא תמיד חיובי ואופטימי, ונותן בכל משחק 100 אחוזים בלי נפילות בכל הקשור לגישה למשחק. הוא צבר המון ניסיון בקריירה, וקשה מאוד לשבור אותו מבחינה מנטלית. בליגה הלאומית, שהיא מאוד דינאמית ומלאת תהפוכות, המשמעות שלו מאוד חשובה. כשנגיע לרגעי המאני טיים בחצי השני של העונה, היכולת שלו, כמו גם האופי והניסיון שלו, יעשו את העבודה – אני משוכנע בזה. כיף לאמן שחקן כזה, וקשה מאוד שלא לאהוב אותו. מי שמתאמן איתו ביום-יום מעריך אותו מאוד”.

“אבי הוא בן טיפוחיי”, מעיד יובל נעים, שאימן בשנתיים האחרונות את הפועל אשקלון ושיתף פעולה עם מלכה במהלכן. “לקחתי אותו מליגה א’, והוא הגיע עד לליגת העל”. נעים, שכיום לא מאמן אף קבוצה, מספר כי “מלכה היה הולך איתי לכל מקום, אם הייתי מתמנה למאמן בקבוצה כלשהי, ולא מגיע לקטמון. מכיוון שאני לא מאמן כרגע הוא הלך לליאור זדה, שמכיר אותו היטב.  הוא אחד הבלמים הכי טובים שקטמון יכלו להביא, וזו עסקה מצוינת עבורם. מדובר באחד משני הבלמים הכי טובים בליגה, לצד גל מאיו”.


אבי מלכה (צילום: דאפי ספונסר)

אבי מלכה (צילום: דאפי ספונסר)


לצד ההתרשמות מיכולתו הטובה של מלכה, לנעים יש גם טיפ למלכה, שלדברי המאמן יסייע לו להשתפר עוד: "הוא סוג של מנהיג הגנתי, אבל צריך לדבר יותר, להיות מעורב יותר, לתת הוראות. הוא כבר בלם ותיק, עם ניסיון. הוא יכול לשחק גם בליגת העל, אבל קטמון זה מועדון טוב ויציב, ואני מאמין שהוא יעזור לקבוצה לעלות ליגה, כי יש להם הזדמנות טובה, אפילו מצוינת – השנה הליגה הלאומית טובה פחות".

לנעים יש גם ביקורת על אופן הצבתו בהרכב הפועל קטמון, והוא מסביר: "בקטמון טועים איתו מעט, משום שמציבים אותו כבלם אחורי ואחרון. הוא לא כזה, כי יש לו נטייה לפעמים לעשות שטויות. צריך שחקן אחראי יותר כשחקן אחרון, וככה גם אפשר להוציא מאבי עצמו עוד יותר".

שחקן ששיתף פעולה לאחרונה עם אבי מלכה הוא אסי בוזגלו, אחיו של מאור בוזגלו מבית"ר, ששיחק עם בלם קטמון בהפועל אשקלון, תחת יובל נעים. גם הוא שופע מחמאות למלכה. "הוא נחשב לבלם הכי טוב בלאומית, ויכול להיות בקלות בליגת העל", מציין בוזגלו בשיחה עם ‘ספורט כל העיר’, ומוסיף: “הוא טיפוס מאוד חיובי, אכפתי, אחד שאוהבים את הנוכחות שלו בחדר הלבשה, אבל צריך לפעמים מישהו שירגיע אותו. הוא אוהב לעשות הכל חזק ומהר, ולפעמים התיקולים שלו חזקים מדי, על גבול האדום. צריך שיהיה בסביבה שלו מישהו שידע לרכך אותו ולהסביר לו. הוא יותר בלם קדמי מאשר בלם אחורי בסגנון שלו, והוא חייב לידו בלם שיהיה טכני יותר ואחראי יותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר