מיקו ממן (צילום: באדיבות האתר הרשמי של הפועל קטמון)
מיקו ממן (צילום: באדיבות האתר הרשמי של הפועל קטמון)

"חיכינו בסבלנות למיקו, וקפצנו על המציאה"

בקטמון מעודדים מהצטרפותו של החלוץ החדש-ישן מיקו ממן בקבוצה גם מרוצים מיכולתו של שותפו להתקפה, ירדן אבוחצירה, שמצהיר: "העונה נפצה על השנה שעברה"

פורסם בתאריך: 8.11.18 14:51

בהפועל קטמון לא עוצרים. ביום שישי שעבר רשמו חניכיו של ליאור זדה ניצחון שלישי ברציפות, הפעם 1:3 ביתי על אחי נצרת. המאמן חזר לעמוד על הקווים, אחרי שריצה את עונש ההרחקה משני משחקים.

קטמון נמצאת עדיין במקום הראשון, עם 26 נקודות, והיא אף הגדילה את הפער מהמקום השני, שבו נמצאת הפועל אשקלון עם 22 נקודות. הפועל כפר סבא ירדה למקום השלישי, עם 21 נקודות, לאחר שהפסידה לעירוני ראשל”צ.



לאור ריבוי הפציעות בהפועל קטמון מתחילת השנה, ביקש הצוות המקצועי בראשות שי אהרון וליאור זדה לחזק את החלק ההתקפי. לאחר מו”מ בשבועות האחרונים, הודיעה קטמון ביום שלישי האחרון על החתמתו של החלוץ מיקו ממן, שחוזר לקבוצה.

ממן, בן ה-24, שיחק בארבע העונות האחרונות בהפועל קטמון, ובעונה החולפת כבש עשרה שערים, מה שהוביל להתעניינות מצד קבוצות שונות בליגת העל. ממן ניסה את מזלו בהפועל ב”ש, וגם בהפועל חיפה שבה כבר היה סגור מבחינת התנאים. רק התפטרותו של ניר קלינגר והצטרפותו לבית”ר ירושלים מנעו את החתימה.

“אני שמח לסיים תקופה מורכבת מבחינתי, מודה על האמון והסבלנות ובעיקר על כך שקיבלו אותי בזרועות פתוחות במקום שהוא בית עבורי”, אמר החלוץ בהודעה רשמית מטעם קטמון, לאחר החתימה. “עכשיו אתמקד בעבודה קשה, כדי לקחת חלק משמעותי בהשגת המטרות של המועדון”. החוזה של ממן הוא עד לסיום העונה, עם אופציה לעונה נוספת, והצדדים מקווים שהיא תתממש בליגת העל.
“מיקו הוא תוספת משמעותית מאוד לקבוצה”, אמר גורם המקורב למועדון שהוסיף: “הוא שחקן מצוין וכולם מכירים את היכולת שלו. הוא יכול להוסיף לנו הרבה מאוד בחלק ההתקפי. חיכינו בסבלנות למיקו, למרות שידענו שהוא רוצה מאוד לשחק בליגת העל, אבל ברגע שזה לא הסתדר קפצנו על המציאה. הוא תמיד היה בקשר עם הקבוצה, וכבר בקיץ הוא היה רצוי כאן, אבל דברים התגלגלו כמו שהתגלגלו. העיקר שהוא חזר אלינו”.

בקטמון כבר חושבים על חלון העברות בינואר הקרוב, ועשויים להחזיר שחקן נוסף למועדון: החלוץ ג’ורג’ אקפביו מבני סכנין מועמד להצטרף.

ממן עשוי לערוך את הופעת הבכורה שלו כבר במשחק הביתי היום, שישי נגד רמה”ש (טדי, 15:00) שנמצאת במקום ה-11. הקבוצה של ליאור זדה רוצה לרשום ניצחון רביעי ברציפות, ולהעמיק את התבססותה במקום הראשון המוביל לליגת העל. מהסגל של הפועל קטמון ימשיכו להיעדר הבלם אבי מלכה, החלוץ ויליאם אגדה (מחלים מניתוח) והקשר האחורי קובי מויאל. האחרון צפוי לחזור לאחר הפגרה, שתסתיים בסוף החודש. מי שייעדר תקופה ארוכה מהצפוי הוא הקשר סער בנבנישתי, שמתאושש גם הוא מניתוח, וצפוי לחזור למגרשים רק בפברואר-מרץ.

אבוחצירה: "בקטמון אני מרגיש הכי רצוי ואהוב"

אחד השחקנים המצטיינים במשחק האחרון נגד אחי נצרת היה הקשר ירדן אבוחצירה, שכבש צמד ומאז פתיחת העונה מגלה יכולת נהדרת. עד עתה כבש אבוחצירה שישה שערים בכל המסגרות.

“היה משחק טוב שלנו, משחק שהגענו אליו עם תוכנית מסודרת והתפתח כמו שרצינו”, אומר אבוחצירה בראיון ל”ספורט כל העיר”. “התחלנו חזק והצלחנו לגמור את המשחק במחצית הראשונה”.

אבוחצירה בן ה-24 הגיע לקטמון בעונה שעברה, בחלון העברות של ינואר, אחרי ארבע וחצי עונות בהפועל אשקלון. הוא כבש שני שערים עד לסיום העונה, וכבר עתה, כאמור, כבש  ארבעה שערים יותר מאשר בשנה שעברה. במועדון מרוצים מיכולתו, והוא הפך לאחד הברגים החשובים במכונה של ליאור זדה.

ירדן אבוחצירה (צילום: גיא יצחקי באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

יש לכם ריבוי פציעות, אבל למרות זאת אתם צוברים נקודות ועדיין ראשונים.

“לדעתי הסיבה לכך היא שליאור ושי למדו ממקרי עבר ובנו סגל עמוק, שיכול להסתדר עם חיסרון של כל שחקן, ואפילו עם היעדרות של שניים ושלושה שחקני הרכב. ברגע שהקבוצה משחקת בשיטה מסוימת וכל השחקנים מתאמנים ומתכוננים לפיה, זה נראה על המגרש”.

איך העניינים עבדו עם עוזר המאמן גולן חרמון בזמן ההרחקה של זדה?

“לזכותו של ליאור ייאמר שלהבדיל ממאמנים אחרים, אולי, הוא אחד שנותן לעוזרים שלו סמכויות כמעט כמו של מאמן ראשי. לכן ברגע שנקבע שגולן יעמוד על הקווים, מבחינת השחקנים זה אומר בעצם שליאור על הקווים, ושלא תהיה איזו התרופפות מבחינת המשמעת או המחויבות של השחקנים על הדשא”.

הגעת באמצע העונה שעברה ופתחת עונה שנייה. איך זה מרגיש להיות בקטמון?

“אני מרגיש מצוין במועדון. זה אחד המקומות הכי טובים שיצא לי להיות בהם. בקטמון אני מרגיש הכי רצוי ואהוב. זה גורם לי לרצות להחזיר למועדון על מה שהוא עושה בשבילי. כל האנשים במועדון הזה שואפים למצוינות ושואפים לתת לך כשחקן את התנאים הכי טובים”.

אתה רואה את עצמך בוודאות בליגת העל שנה הבאה?

“אני רואה את עצמי בליגת העל עם הפועל קטמון ירושלים. בשנה שעברה, כשהגעתי למועדון, זה הדבר הראשון שאמרתי לשי אהרון בשיחה בינינו. אז אמנם בעונה שעברה זה לא צלח, אבל אני מאמין שהעונה נפצה על השנה שעברה”.

איך זה לשחק מול הקהל של הפועל קטמון?

“הקהל האדום הוא מבחינתי הקהל הכי טוב בליגה הלאומית, ובין הקהלים הטובים בישראל. אני חושב שאם הם היו יותר מוּדעים לכוח שהם נותנים לנו ולעוצמת הדחיפה, יותר אנשים היו משתדלים להגיע. ברגע שהם נמצאים במשחקי הבית, אנחנו מרגישים בלתי מנוצחים”.

אתם פוגשים היום את רמה"ש לעוד משחק ביתי. איך אתם מתכוננים?

“אנחנו מתכוננים הכי טוב שאפשר, כמו לכל משחק בעונה הזאת, ובאים לנצח במשחק ביתי נוסף שלנו. זה גם משחק אחרון לפני הפגרה הארוכה, והמטרה היא לחזור ממנה באנרגיות חדשות ועם כמה שחקנים שיחזרו מהפציעות, ולרוץ בלי לעצור עד לסיום העונה”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לא משנה

    שכח מי עשה ממנו שחקן
    גם אתה וגם אבי מלכה חייבים את הכרת הטוב להפועל אשקלון

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר