הרכבת הקלה במגדל האשפוז בהדסה (הדמיה: באדיבות מוריה)
הדמיית הרכבת הקלה במגדל האשפוז בהדסה (צילום הדמיה: באדיבות מוריה)

תעשו פרצוף מופתע: עוד עיכוב בהגעת קו הרכבת הקלה להדסה

הפעלת הקו להדסה נדחתה כבר מספר פעמים, וכעת ל"כל העיר" נודע כי גם בחגי תשרי הרכבת לא תגיע למגדל האשפוז אלא רק עד לצומת אורה. למה? משרד התחבורה וחברת שפיר מתחמקות מתשובה. ומתי יגזרו את הסרט? עוד התחמקות

פורסם בתאריך: 10.8.23 20:04

שוב עיכובים בהארכת הקו האדום של הרכבת הקלה: ל"כל העיר" נודע כי גם בחודש ספטמבר הקרוב (חגי תשרי) הרכבת הקלה לא תגיע למגדל האשפוז בהדסה עין כרם. לאן היא כן תגיע? לנוה יעקב בצפון העיר ולצומת אורה בדרום-מערב, שזו התקדמות – אבל לא מספיקה.

על פי ההסכם בין משרד התחבורה לחברות כאף-שפיר הארכות הקו האדום של הרכבת הקלה היו אמורות להסתיים כבר בחודש שעבר. למעשה, הקו לכל אורכו היה אמור להיות תפעולי ב-4.7.2023, כך על פי ההסכם, אבל כפי שכל ירושלמי יודע – זה ממש לא קרה.

אז מהן הסיבות לדחייה ומתי הרכבת תגיע ליעד הסופי שלה בהדסה עין כרם? שאלה טובה, אבל תשובות ממשיות אין – רק התחמקויות מצד משרד התחבורה, חברת שפיר, אשר אחראית על העבודות וגם על התפעול של הרכבת, וגם לא מעיריית ירושלים ומצוות אב לתחבורה.

הנה, תראו בעצמכם. מחברת שפיר נמסר היום, חמישי, ל"כל העיר": ״בימים אלו אנו מקיימים נסיעות מבחן בהארכות הקו האדום, שנועדו להבטיח את בטיחות הנוסעים. ההארכות הראשונות של הקו האדום במקטע הצפוני והדרומי, מנווה יעקב ועד צומת אורה, עתידות להפתח במהלך חגי תשרי. המקטע הנוסף, עד הדסה עין כרם, יפתח זמן קצר לאחר מכן".

השאלות שהופנו לשפיר היו "ממה נובע העיכוב בסיום העבודות?" ו-"מתי יסתיימו העבודות להארכת הקו האדום לעין כרם?". תשובות אין. ניסנו שוב עם השאלה: "זמן קצר לאחר מכן חגי תשרי אומר בשנת 2023 או אחרי?". והתשובה? עוד התחמקות בדמות "לא רוצים להתחייב".

 

 

טוב, חברת שפיר מאחרת. היא בטח לא רוצה להודות ולקחת אחריות פומבית. אז אולי למשרד התחבורה יהיו תשובות. "כל העיר" הפנה למשרד התחבורה את השאלות הבאות:
1. ממה נובע העיכוב בסיום העבודות?
2. דעת מתי יסתיימו העבודות להארכת הקו האדום לעין כרם?
3. האם משרד התחבורה הטיל סנקציות כאלה ואחרות על החברות שפיר-כאף?

והתשובה? אחרי מלל חסר משמעות על תנופת העשייה של משרד התחבורה תחת השרה החדשה-ישנה מירי רגב נמסר: "משרד התחבורה מקדם את פרויקט ההארכות והשלוחות של הקו האדום בירושלים שנמצא כיום בשלבי הקמה מתקדמים לקראת ההפעלה המסחרית. פרויקט הארכת הקו האדום בירושלים יחבר ויקשר את משתמשי התחבורה הציבורית למקומות נוספים, כך שהם יוכלו להנות מתחבורה זמינה ונוחה ולהגיע מכל מקום לכל מקום. מועד הפתיחה של הארכות והשלוחות יפורסם בשבועות הקרובים".

התחמקות – כבר אמרנו?

בעיריית ירושלים יש לציין הפנו את השאלות לצוות תכנית אב לתחבורה, זרוע הביצוע בענייני תחבורה של העירייה ושל משרד התחבורה. מצוות אב לתחבורה נמסר: "חברת כפיר מפעילה את הקו האדום הקיים מאז 2021 עם למעלה מ-170,000 נסיעות נוסע ביום. במקביל בוצעו העבודות להארכות הקו האדום מנוה יעקב לבית חולים הדסה עין כרם. פעולות ההנדסה הסתיימו זה מכבר וכעת הארכות קו נמצאות במבחנים הכוללים חשמל, מערכות, קרונות ומסילות. זכיין הרכבת הקלה נדרש להפעיל את הארכות הקו האדום ותאריך ההפעלה היא נגזרת של עמידתו של הזכיין במבחנים הנדרשים. המדינה עושה מאמצים כדי להקדים מועד זה ככל שניתן".

אז הנה לכם, סחיבת רגליים ועוד ועוד עיכובים. ורק כדי לסבר את האוזן, נסיעות המבחן (להבטחת הבטיחות כפי שהסבירו משפיר) החלו בקרית היובל כבר בחודש ינואר האחרון. כבר אז, לאחר החגיגות של תחילת נסיעת המבחן והצילומים של השרה רגב עם ראש העיר, היה ברור שההבטחות לפיהן הרכבת תגיע להדסה כבר ברבעון של 2023 לא יתממשו. אז היה צפי להגעה להדסה בחודש יוני, וכבר כעת ברור שגם ברבעון השלישי הרכבת לא תגיע להדסה. מישהו מוכן להמר שזה יקרה לפני 2024?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יובל ק. מנחם

    השאלה הגדולה היא האם עיריית ירושלים סוף סוף תאכוף את החניה על כל מדרכות חיים חביב, הנטקה והנרייטה סאלד ותאפשר לנו ולילדינו להגיע בביטחה לתחנות הרכבת הקלה? או שהיא תמשיך לאפשר לנהגים לרמוס את כל המרחב הציבורי? האם היא תשנה את מדיניותה לאפשר לתושבים לחנות כמעט בכל מקום ללא תשלום? הרי תמיד מצהירים שם שלא ניתן לעשות כלום עד שלא תהיה רכבת קלה. אז הנה שעת המבחן הגיעה?

  2. הנוסע

    יש פה בכתבה איזו תחושת רטינה ילדותית. אני לא יודע להניח בדיוק עליה את האצבע. האם תוכלו, ילדים, למצוא אותה, לצבוע אותה בצבעים עליזים ולשלוח למערכת? בין הפותרים נכונה תוגרל כרטיסיית נוער כתומה משומשת משנות התשעים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר