עינב בר כהן, אדיר שוורץ (צילומים: שרון גבאי)
עינב בר כהן, אדיר שוורץ (צילומים: שרון גבאי)

הטלטלה בהתעוררות: עינב בר-כהן פורשת מהתמודדות; אדיר שוורץ יכהן כיו"ר

כשבועיים לאחר הודעת "פסק הזמן" הדרמטית של עופר ברקוביץ, מספר 2 בהתעוררות עינב בר-כהן פרשה מהמרוץ לראשות התנועה, ונראה שהיא צפויה לפרוש גם ממועצת העירייה: "זה לא קל לי אבל אני מרגישה אחרי הרבה התלבטויות שזה הדבר הנכון ביותר עבורי". שוורץ, שנותר מועמד יחיד, יכהן כעת כיו"ר

פורסם בתאריך: 10.11.22 12:53

ארבע שנים אחרי הישג השיא של התעוררות בבחירות – 7 מנדטים – הטלטלה בתנועה החילונית/פלורליסטית הגדולה בירושלים נמשכת.

שבועיים בלבד לאחר הודעת "פסק הזמן" הדרמטית של עופר ברקוביץ, היו"ר של התעוררות מאז היווסדה לפני כ-15 שנים, מספר 2 ברשימה עינב בר כהן הודיעה שאין בכוונתה להתמודד על ראשות התנועה בבחירות שהיו אמורות להתקיים בעוד שבוע בדיוק (17.11). לפיכך – מי שיכהן כיו"ר התעוררות במערכת הבחירות של 2023 ובחמש השנים הקרובות הוא אדיר שוורץ – מי שהיה מספר 8 ברשימת התנועה למועצת העירייה בבחירות 2018.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ל"כל העיר" נודע כי בר-כהן שוקלת גם את המשך דרכה במועצת העירייה, ועל פי כל הסימנים נראה כי בשבועות הקרובים היא תודיע על התפטרותה מהמועצה, בדומה לברקוביץ – שכבר הודיע כי בכוונתו להתפטר ממועצת העירייה מיד לאחר שייבחר יו"ר חדש להתעוררות.

יצוין כי באחרונה קיבלה בר כהן תפקיד נחשק כיו"ר החברה הכלכלית ברמת גן, ונראה כי זו הסיבה המרכזית שבגינה היא החליטה לוותר על התמודדות ליו"ר התעוררות, וזה גם מה שיוביל אותה לפרוש ממועצת העירייה בקרוב.

בהודעת הפרישה שלה כתבה בר-כהן: "אחרי מחשבות רבות החלטתי שלא להתמודד ליו"ר התעוררות. זו החלטה מאוד קשה עבורי ומי שדיבר איתי בימים האחרונים יודע גם עד כמה. הלב שלי בירושלים ובהתעוררות. תמיד זה היה כך, וכך זה גם ישאר".

עוד כתבה בר-כהן: "התעוררות פתחה לי את הדלת לחיים הציבורים, לימדה אותי לחלום ולהגשים, נתנה לי את הכוח והאמונה שאפשר לשנות ולהשפיע. היא הבית ספר הכי מטורף למנהיגות ולקיחת אחריות ואין עוד אף תנועה כזאת בארץ. עשור מחיי הייתי בהתעוררות, 9 שנים כחברת מועצה בהתנדבות. כל חיי הבוגרים, וזה חלק משמעותי מהזהות שלי וממי שאני היום.

"אני גאה בדרך הזו שצעדתי בה בשנים האחרונות ומודה על הזכות להיות בהובלת התנועה בשנים הכל כך משמעותיות שלה, להביא אותה להישגים אדירים וכנגד כל הסיכויים. זכיתי לפעול למען העסקים בעיר והצלחתם, לשמור על צביון השכונות בעיר, לפעול למען החיילים והצעירים בעיר, קידום חיי הלילה, להוביל לצמצום את הבירוקרטיה העירונית והנטל הכלכלי על התושבים והעסקים, להוביל את מאבק המרכולים בשבת, לתמוך בקהילה הגאה, לקדם את הנשים בעיר ולהלחם כנגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי ובעיקר לשמור על ירושלים כעיר המגוונת והמיוחדת שהיא היום שיש בה מקום לכולם.

"זה לא קל לי אבל אני מרגישה אחרי הרבה התלבטויות שזה הדבר הנכון ביותר עבורי בשלב הזה של חיי ואחרי עשור של פעילות ציבורית למען ירושלים להתמקד בעשייה המקצועית.

 

 

"אני רוצה בהזדמנות הזו להגיד תודה לכל התומכים, החברים, הפעילים המופלאים וחברי וחברות המועצה שהיו לצידי במשך השנים. הרשימה ארוכה ולכן גם לא אכתוב את כולם אבל תודה. זה לא היה קורה בלעדיכם. ותודה הכי גדולה לתושבי ותושבות ירושלים שזכיתי לשרת אותם ובזכותם התעוררות הפכה לתנועה המדהימה שהיא היום. אני אוהבת אתכם מאוד ויודעת שבעתיד עוד אחזור לפעול בזירה הפוליטית. זה רק עניין של זמן. החיידק הציבורי תמיד ישאר בי".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר