יוסי חביליו, אברהם בצלאל (צילומים: ישראל כהן, יעקב כהן)
יוסי חביליו, אברהם בצלאל (צילומים: ישראל כהן, יעקב כהן)

לקראת ועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים: חינוך חילוני מול חינוך חרדי

בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, שתתקיים ביום רביעי, 21.8, בטרמינל, מתחם התחנה, יתקיים דיון בנושא "חינוך חרדי מול חילוני", בהשתתפות חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו, שמוביל מאבקים למען החינוך החילוני ומחזיק תיק החינוך החרדי סגן ראש העיר אברהם בצלאל

פורסם בתאריך: 15.8.19 14:24

"חינוך חרדי מול חילוני": דיון בנושא יתקיים בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, שתתקיים ביום רביעי הקרוב, 21.8, בשעה 9:00, בטרמינל במתחם התחנה. הדיון ייערך בהשתתפות מחזיק תיק החינוך החרדי סגן ראש העיר אברהם בצלאל וחבר המועצה עו"ד יוסי חביליו, שמוביל מאבקים למען החינוך החילוני.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חביליו אומר השבוע ל"כל העיר" כי "החינוך הוא נושא מרכזי וחשוב בהשארת הציבור החילוני בירושלים. אני חושב שישנה חשיבות עליונה לחזק את החינוך החילוני בירושלים, כי אחד הנושאים שמשאיר את החילונים בירושלים פעמים רבות או גורם להם לעזוב הוא אם הם מרוצים מהחינוך או לא. למשל, אני יודע שהורים רבים נשארים בירושלים בזכות בית הספר הניסויי ובתי ספר בעלי אופי דומה".

"אני חושב שצריך לחזק את החינוך הממלכתי והחילוני בירושלים", מבהיר חביליו, "ולעשות את זה גם על ידי חיזוק החינוך הרגיל בבתי הספר הממלכתיים השכונתיים  על ידי השקעת משאבים, וגם על ידי חיזוק בתי הספר המיוחדים תוך שמירת האיזון ביניהם ולא לפגוע בחינוך הרגיל. את החינוך הממלכתי צריך לחזק על ידי תוספת תקציבים, תוספת מורים ועוד".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


"בסך הכל אני חושב שהחינוך בירושלים הוא טוב מאוד. אבל, צריך להקפיד מכיוון שיש הגדלה משמעותית בשנים האחרונות של החינוך החרדי שהוא לא רשמי, ולפי החוק עדיפות צריכה לתת לחינוך הרשמי – חילוני וממלכתי דתי. לכן, החוק מחייב את זה, וגם הסיכוי להשאיר את החילונים בעיר מחייב את זה".

מחזיק תיק החינוך החרדי אברהם בצלאל (ש"ס) אומר מנגד כי "לציבור החרדי יש מגוון מאפיינים, יש הרבה סוגי חינוך, זו אוכלוסייה מאוד מורכבת מבחינת מאפיינים וזרמים. יש גם את זרם הממלכתי חרדי החדש, ואני בעד להבין את הצרכים של כל זרם  ‑ אם זה זרם חילוני, דתי וערבי. לדוגמא בציבור החרדי אין קישורים של מייל, או יכולת לקבל תשובות דרך הודעת טקסט. נכון שיש כיום הרבה פתיחות והרבה הבנה, ובכל אופן עדיין יש ייחודיות של הציבור בדרכים מסוימות. אנחנו לא באים לשנות אורח חיים של אף אחד, ואנחנו כנציגים באנו לספק לכל זרם את הצרכים שלו. ובין היתר אתמקד בצרכים שהציבור החרדי זקוק לו. למשל, יש מחסור בכיתות בציבור החרדי. אין ספק שיש שינוי ומבינים את הצרכים של החברה החרדית, והדברים לא מתרחשים ביום, אך בעירייה ובמערכת החינוך מורגש שישנה דאגה ורצון לטפל בכל המגזרים בציבור הירושלמי".


סגן ראש העיר אברהם בצלאל (צילום: יעקב כהן)


ועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, תתקיים זו השנה השנייה עשרה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים תש"פ בטרמינל שבמתחם התחנה (רחוב דוד רמז 4), הוועידה תעסוק במגוון נושאים, ביניהם זרמים בחינוך בירושלים, חינוך חרדי מול חינוך חילוני, חינוך למסורת יהודית או לתפיסה גלובאלית, מערכת החינוך בעידן הסלולר ועוד.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר