יקב יפו (צילום: גל זוננשיין)
יקב יפו (צילום: גל זוננשיין)

יקב יפו: היסטוריה של יין משובח

סיורים, טעימות וסיפור אהבה, משולבים בכמה טיפים ליין שישדרג את הארוחה שלכם. בואו לביקור ביקב יפו במושב נווה מיכאל שבעמק האלה

פורסם בתאריך: 28.8.19 15:15

אין ספור משפטים בעלי משמעות נאמרו על יין, ולמרות שזה קלישאתי יין רק משתבח עם הזמן וכך גם "יקב יפו", של משפחת צלניקר. הרעיון של יקב יפו נולד בכלל בצרפת, שם הכיר אב המשפחה משה צלניקר בן ה-67 בשנות ה-70 את אישתו לעתיד אן מרי בחבל בעיר שטרסבורג בחבל הארץ אלזס שידועה ביינו הנפלאים שלה. משה שעד אז בכלל עסק בפיזיוטרפיה, הגיע לבית משפחת של אן מרי והתאהב מהרגע הראשון לא באישתו לעתיד אלא גם ביין. " אישתי אמרה לי שעד אז הכרתי רק את היין של הקידוש והיא זו שחשפה אותי לעולם הזה, אבל משם זה רק סיפור אהבה". מאז בעלי היקב הוותיק והמשובח מקפידים על איכות וארומה ברמה גבוהה מאוד.

יקב יפו (צילום: חן מזרח)

יקב יפו (צילום: חן מזרח)

יקב יפו לא נקרא סתם כך, הוא באמת התחיל בעיר הנמל לפני יותר מעשרים שנה, אבל מאז עבר למקום משכנו הנוכחי במושב נווה מיכאל בעמק האלה. זאת בעיקר משום שבמשפחת צלניקר הבינו שהיקב מתפתח ויש צורך לשלוט בגידול הכרמים ונטיעות עצמאיות וכן להיות קרובים ולפקח באופן צמוד על הנעשה תוך כדי הקפדה המאפשרת סטנדרט גבוה ואחיד מגידול הענבים ועד לרגע שהוא נכנס אל הבקבוק. "אנחנו מייצרים 50 אלף בקבוקים בשנה", מספר משה צלניקר ומוסיף, "יש לנו כרמים צמודים ליקב ואנחנו מייצרים יין אדום ולבן מסוגים שונים כמו קברנה, מרלו, שרדונה, הומאז' סירה ועוד".

ב-12 השנים האחרונות היינן הראשי ביקב המשפחתי הוא הבן המוכשר סטפן שלמד בפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית וכן לימודי ייננות בחבל בורגון (Bourgone) שבצרפת. כניסתו לתפקיד של סטפן הביאה לתפיסות חדשניות ושונות שלוקחות את היקב צעד קדימה והופכות אותו לעדכני יותר, עם גישה של העולם החדש שמשמרת את הארומה ושומרת מקום לטעמי הפרי.

יקב יפו (צילום: איל גרניט)

יקב יפו (צילום: איל גרניט)

"סטפן הוא היינן הראשי. הוא זה שלמעשה מחליט איזה ענבים קונים, מה עושים איתם ואיך מתסיסים אותם, מה מערבבים עם מה. בעברית התהליך הזה נקרא ממסך", מסביר צלניקר בגאווה.

ביקב יפו מארחים בימי שישי בין השעות 11:00-17:00 מבקרים רבים שבאים ללמוד, לחוש ולטעום על היין הנפלא שיש ליקב להציע. במקום מתבצעים סיורים, הסברים וטעימות מתחת לפרגולה שמשקיפה על יופייה של עמק האלה, מחזה מרהיב שלא כדי להחמיץ. למשה יש גם מה להגיד על הצרכן הישראלי המשתפר ומשווה אותנו הישראלים לעמיתנו באירופה. "החך של הישראלי הולך ומשתפר והוא מוכן יותר להשקיע בבקבוק ובשתיית יין משנים עברו, אבל עדיין לעומת האירופאים זה לא משהו להתפאר בו".

יקב יפו (צילום: אוניל ביטון)

יקב יפו (צילום: אוניל ביטון)

איזה יתרונות יש ליין?

"ליין יש יתרונות בריאותיים. מחקרים מראים שכאשר יין אדום נצרך במידה מועטה מדי יום, הוא מצדיק את המוניטין כמשקה בריא. בנוסף, זגי הענבים עתירים בחומרים נוגדי חמצון ולא מעט מדברים על כך שישנו קשר בין החומרים נוגדי-החמצון שביין האדום ובין שמירת בריאות הלב, כך שהוא מומלץ על ידי רופאי לב. כוס יין או שתי כוסות יין ביום זה אידיאלי ומאוד בריא. מעבר לבריאות יש מעט אלכוהול בזה והוא משפר ומרומם את מצב הרוח ופותח את התיאבון".

עם איזה סוגי אוכל אפשר להתאים יין?

"מנות מסוימות בהחלט מקבלות טעמים אחרים וכיפיים. אני לא מדבר רק על גבינות כפי שנהוג לחשוב, אלא גם לארוחת פסטה עם יין מתאים, או למנות בשר בהן שילוב היין משפר מאוד את המנה. צריך לאהוב את זה. אהבת היין לא מגיעה בפעם אחת, זה תהליך נרכש, אבל כשזה קורה קשה להפסיק, כי פתאום היין הופך להיות מאוד מוערך".

כתובת: מושב נווה מיכאל, עמק האלה

טלפון: 054-4523201

פייסבוק:www.facebook.com/yaffowinery

אינסטגרם: Yaffo Winery 

אתר אינטרנט:http://www.yaffowinery.co.il/


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר