בית אליאנס (צילום: מושיק כהן)
בית אליאנס (צילום: מושיק כהן)

קהילת האמנות בעיר חוששת: האם בית אליאנס בסכנת סגירה?

לפני שעה קלה דחתה הוועדה המקומית לתכנון את ההחלטה הנוגעת להיתר שימוש חורג למבנה בית אליאנס בשוק, שבו פועלות קבוצות אמנים שונות. קהילת היוצרים בירושלים חוששת כי הפעילות במקום תופסק

פורסם בתאריך: 4.9.19 13:54

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דחתה לפני שעה קלה את הדיון במתן היתר שימוש חורג למבנה בית אליאנס שברחוב כי"ח בשוק. עוד קבעה ועדת התכנון כי ועדת השימור העירונית תדון בעתידו של המבנה.

המשמעות של ביטול הדיון בהיתר אישור חורג היא שעמותת רוח חדשה וקבוצות האמנים שפועלות בבית אליאנס כבר למעלה משנתיים ייאלצו להפסיק את פעילותן, אם לא יימצא אישור חורג להמשך הפעילות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בדיון בוועדת התכנון נשטחו מספר טענות כנגד הפעילות של בית אליאנס, בהן – חריגה מאישור השימוש החורג שקיבלו קבוצות האמנות שפועלות במבנה. כך למשל, נטען כי האישור החורג ניתן להפעלת סדנאות אמנים, אך במקום, כך נטען בוועדת התכנון, מתקיימים אירועים רבי משתתפים ומופעים שונים. הצעת ההחלטה התקבלה ברוב של חברי מועצה, בהם יו"ר הוועדה מ"מ וסגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), יוחנן ויצמן (אגודת ישראל) וסגן ראש העיר אלישע פלג (ליכוד).

בשיחה עם "כל העיר" מסביר ויצמן כי "הבקשה להיתר חורג לא אושרה משתי סיבות – האחת, בגלל שיש בעיה של חניה, והשנייה כי המבנה זקוק לחיזוקים. הבקשה לאישור חורג תואמת לשימוש לסדנאות אמנים, ובפועל זה לא המצב. עושים שם אירועים, וגם עלה במהלך הדיון הנושא של חיזוק המבנה. בסך הכל מדובר בבעיות טכניות".

פלג מוסיף: "תפקיד ועדת התכנון והבנייה להסדיר רישוי בהתאם לחוק, ולא להשלים ולעודד עברייני בנייה. נציגי התעוררות בוועדה מבקשים שנאפשר המשך עצימת עיניים מהיעדר היתר לשימוש חורג משיקולים זרים העומדים בסתירה להוראות החוק".



מנגד, חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות) התנגד להחלטה שהתקבלה. בשיחה עם "כל העיר" מדגיש מלכא כי "לא היה מדובר בדיון ענייני, אלא בניסיון לפגוע בפעילות קהילת האמנות בעיר ובפגיעה בציבור הממלכתי בעיר".

מלכא גם משיב לטענות שהועלו בוועדת התכנון ומציין כי "הושמעו טענות לפיהן רוח חדשה עושה שם מסיבות ולא סדנאות אמנים. זה כמובן לא נכון, יש סדנת אמנים וגם אירועים שקשורים לקהילת האמנות; ההיתר שהיה בתוקף עד היום לקח בחשבון את שימוש המבנה כסדנת אמנים ואת סמיכותו לקו הרכבת הקלה. אין שום סיבה לחרוג ממדיניות זו למעט העובדה שבין ההיתר הקודם לחדש, התחלפה הקואליציה העירונית".



"רוח חדשה היא עמותה שעושה עבודה מבורכת לפיתוחה הכלכלי והתרבותי של העיר", מסכם מלכא, "ובמקום לעסוק בלסייע לה, עסוקה קואליציית ליאון בהצרת צעדיה".

מנכ"לית רוח חדשה ענבר וייס: "אני לא יכולה להגיב כל עוד אין לי פרוטוקול רשמי. כשתגיע ההחלטה אנחנו נלמד אותה ונפעל בהתאם".

"כל העיר" פנה לעירייה – תגובתה תפורסם כשתתקבל.

מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית ראוכברגר מוסר ל"כל העיר" כי "ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי כל חברי הוועדה. הוגשה בקשה על ידי חבר הוועדה סגן ראש העיר אלישע פלג, לקיים דיון בוועדת השימור בטרם דנים בבקשת השימוש החורג. בנוסף הובהר שהתב"ע דורשת לבצע חיזוקים לבניין ולא היה ברור האם החיזוקים בוצעו או לא. לכן ביקשנו דו"ח פיקוח. כמו כן נטען בוועדה שהשימושים הנעשים בבניין הם גדולים יותר ממה שמבקשים שימוש חורג, ולכן הוועדה ביקשה להתאים את הבקשה לכל היקף השיעורים. אני שב ומדגיש כי ההחלטה התקבלה בהסכמה פה אחד על ידי כל חברי הועדה, כולל נציג התעוררות אלעד מלכא, וכולל חברים שנכחו בדיון ללא זכות הצבעה דוגמת לורה ורטון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר