קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)
קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)

בניגוד למגמה הארצית: האוניברסיטה העברית מדווחת – עלייה בביקוש ללימודי המשפטים

ביום ראשון תחל שנת הלימודים האקדמית: בניגוד להתרסקות שנרשמת ברחבי הארץ, באוניברסיטה העברית מדווחים על עלייה של 20 אחוזים בכמות הסטודנטים שיחלו ללמוד לתואר ראשון במשפטים; הדיקנית פרופ' דפנה לוינסון-זמיר: "ההרשמה היתה מעבר לציפיות שלנו"

פורסם בתאריך: 26.10.19 20:12

האם השוק שמוצף גם ככה יכול להכיל גל נוסף של עורכי דין? בניגוד למגמה הארצית שמשקפת התרסקות בכמות הסטודנטים שנרשמו ללימודי משפטים – ירידה של 22 אחוזים, באוניברסיטה העברית מדווחים על עלייה. בשנת הלימודים הקרובה תש"ף, שתחל ביום ראשון, 27.10.19, לפי דיווח של האוניברסיטה העברית, נרשמת עלייה של 20 אחוזים בכמות הסטודנטים שנרשמו לתואר בוגר בחוג למשפטים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


באוניברסיטה העברת מציינים כי "סיבה אחת לעלייה במספר הנרשמים השנה היא פתיחתן של שתי תוכניות לימוד חדשות – תוכנית 'מכפיל', שמעניקה תואר כפול במשפטים ובכלכלה ופילוסופיה, ותוכנית בקרימינולוגיה לקציני משטרה לתארים ראשון ושני, שהצליחו למשוך סטודנטים רבים".

פרופ' דפנה לוינסון-זמיר, הדיקנית החדשה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, אומרת כי "העלייה נרשמת בין היתר בשל התוכנית החדשה שלנו 'מכפיל', שאין כמותה בארץ ובעולם. ההרשמה לתוכנית הזו היתה מעבר לציפיות שלנו – נרשמו 47 תלמידים לתוכנית וזה מרגש. חשוב לציין שהרישום הגבוה לתוכנית לא בא על חשבון תכניות אחרות, כמו התוכניות הרבות שיש לנו לתארים משותפים, שגם בהם חל גידול השנה".


פרופ' דפנה לוינסון-זמיר (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)

פרופ' דפנה לוינסון-זמיר (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)


"העלייה ברישום לתואר ראשון במשפטים קשורה גם לתוכנית הייחודית לתואר בוגר בקרימינולוגיה, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, שהביאה לגידול של כ-80 אחוזים בכמות הנרשמים לתואר בוגר במכון לקרימינולוגיה. בנוסף, ראוי לציין כי היתה עלייה משמעותית כללית בכמות הסטודנטים לתואר מוסמך. אני מקווה שנמצא כסאות לכולם".

לדברי פרופ' לוינסון-זמיר, "בניגוד למה שנכתב בעיתונים, אין ירידה בכמות הסטודנטים שילמדו משפטים באוניברסיטה העברית, אלא להיפך. בהחלט ייתכן שיש ירידה בסך כל הנרשמים ללימודי משפטים בארץ, אבל כשמסתכלים על האוניברסיטה העברית רואים נתוני עלייה מרשימים".



פרופ' לוינסון-זמיר מדגישה כי נשמרו חתכי הקבלה הגבוהים, שמאפיינים את הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. "ההישגים במדדים העולמיים, כמו מדד שנחאי, בהחלט משפיעים לטובה. במדד זה אנחנו היחידים בכל הארץ שנמצאים במאייה הראשונה", היא אומרת. "אנו מדורגים בדירוג הזה במקום ה-36 בכל העולם, ובמקום הראשון בעולם מבין הפקולטאות למשפטים ששפת ההוראה העיקרית בהן איננה אנגלית. אנשים קוראים את המידע הזה מבינים עד כמה כדאי להם ללמוד באוניברסיטה העברית, ובאים ללמוד בירושלים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר