פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

יחידות דיור או מתחמי תעסוקה? פסגת זאב סוערת בגלל תוכניות בנייה

עיריית ירושלים מקדמת תוכנית להקמת מאות יחידות דיור בפסגת זאב, דיירי השכונה והמינהל הקהילתי מתנגדים ומבקשים מתחמי הייטק ותעסוקה. המאבק המשפטי בדרך

פורסם בתאריך: 19.12.19 11:26

עיריית ירושלים מקדמת בשבועות האחרונים תוכניות לבניית מאות יחידות דיור בשכונת פסגת זאב. אולם רבים מהדיירים בשכונה כמו גם במינהל קהילתי פסגת זאב, מתנגדים נחרצות לתוכנית. לטענתם, יחידות הדיור ייבנו על חשבון תוכנית להקמת מתחמי הייטק ותעסוקה בשכונה.

טענה נוספת של הדיירים ושל אנשי המינהל הקהילתי – העומס על התשתיות גדול כבר כעת ותוספת של עוד יחידות דיור יחריפו את המצב. לדברי המתנגדים – הם נערכים למאבק משפטי מול עיריית ירושלים.

מנגד, בעיריית ירושלים מדגישים כי בשכונת פסגת זאב הושקעו משאבים רבים בשנים האחרונות והוקמו אינספור מרכזים ופארקים לרווחת התושבים. עוד מציינים בעירייה כי תשתיות התחבורה בשכונה נמצאות בתנופה, ובעיקר טוענים בעירייה כי הפרויקט המתוכנן ייתן מענה גם למחסור הגדול ביחידות למגורים בירושלים וגם לתעסוקה ומסחר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בפסגת זאב, כאמור, לא מקבלים את עמדת העירייה ובשכונה נערכים למאבק ארוך כנגד התוכניות החדשות. בשיחה עם "כל העיר" מסבירה פעילה חברתית מפסגת זאב את ההתנגדות הנחרצת.

"בפסגת זאב ישנם אחוזי דיור ציבורי חסרי תקדים – ללא הקצאת משאבים מיוחדת", היא טוענת. "בשכונה ישנם פתרונות דיור לגיל השלישי – שלושה קיימים ועוד שלושה בתכנון. בשכונה, שסובלת מפקקים קשים למעוניינים לצאת ממנה, אין פתרונות תעסוקה מקומיים. אין פתרונות פנאי ובילוי. אין נציגי משרדי ממשלה כגון משרד הפנים, ביטוח לאומי ומשרד התחבורה. למה במעלה אדומים הסמוכה והקטנה יותר – יש הכל?".


יחידות דיור או מתחמי תעסוקה - מה צריך לבנות כאן? (צילום: מינהל קהילתי פסגת זאב)

יחידות דיור או מתחמי תעסוקה – מה צריך לבנות כאן? (צילום: מינהל קהילתי פסגת זאב)


עוד טוענת הפעילה החברתית: "הסכמי גג בין המדינה לעיריית ירושלים הם דבר נפלא. על הנייר. אך באופן תמוה ירושלים קיבלה מעט מאוד תקציב עבור שדרוג תשתיות, שאמורות לתת שרות לדירות החדשות שייבנו. האם עיריית ירושלים לא ידעה להתמקח מספיק חזק? האם זה נובע מחוסר ידע? או חוסר אכפתיות? בנוסף, הסכם הגג מרוקן את ירושלים מעתודות קרקע אחרונות ללא פיתוח של מנועי צמיחה פוטנציאליים בצורת מרכזי תעסוקה ומסחר. וכך, היא תישאר ענייה ללא יכולת להשקיע בתשתיות. זה מעגל אימים מסוכן. הסכם הגג בירושלים במתכונתו הנוכחית אינו משרת את תושבי ירושלים, ועיריית ירושלים אמורה לייצג ולשרת את האינטרסים שלהם. אז כיצד הוא נחתם? מדוע העירייה ממשיכה במימושו? כמה מהפרויקטים מיועדים לצרכים סקטוריאליים? הרבה שאלות. מעט תשובות. נקווה שעיריית ירושלים תדע לשרת את צרכי כלל תושביה נאמנה ותיסוג מהסכם גג במתכונתו הנוכחית".



אייל מנדלסון, חבר הנהלת המינהל הקהילתי בפסגת זאב, מוסיף כי "אנחנו מחזקים את עמדת התושבים ומתנגדים נחרצות לקידום תוכנית לבניית 1,000 יחידות דיור. עד שלא תהיה תוכנית אב כוללת לשכונת פסגת זאב, תוכנית שתכלול בתוכה הקצאת שטחים לתעסוקה, לא נוכל להיות שותפים".

ממינהל קהילתי פסגת זאב נמסר: "המינהל תומך בתושבים ובהתנגדותם לתוכניות הדיור בשכונה. המינהל ערך מפגשים בנושא עם התושבים, הגיש התנגדויות והפעיל כל לחץ אפשרי על מנת להשפיע. המינהל ימשיך לקדם פתרונות לבעיות הקיימות כבר היום עוד בטרם יבנו יחידות דיור חדשות. התושבים חייבים לקבל מענה לצרכים הקיימים בכל התחומים ובמיוחד בתשתיות כבישים ועומסי תנועה. יחד עם התושבים נפעל להשפיע".

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים: "בשנים האחרונות הושקעו משאבים רבים בפיתוח וקידום שכונת פסגת זאב, על מנת להצעידה קדימה: בריכת שחיה ומרכז ספורט, אודיטוריום רחב ידיים, מרכז צעירים וכן פארק מורנו. בימים אלו אף מתוכנן פארק צבאים נוסף ומגרשי ספורט בוואדי זמרי".



בעירייה מתייחסים גם לטענות הספציפיות של המתנגדים לתוכנית: "מבחינת תשתיות התחבורה, אזור צפון העיר נמצא בתנופת פיתוח חסרת תקדים: הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, בתכנון תוכנית לשדרוג כביש 437 מחיזמה; ובפתח, פתיחת כביש הטבעת המזרחי. כמו כן, מתוכנן חניון חנה וסע בלב השכונה. המחסור הגדול של יחידות דיור לצעירים מחייב לקדם יחידות מגורים נוספות במגרשים פנויים. הפרויקט המתוכנן ייתן מענה גם לתעסוקה ומסחר וכן מתוכננים פרויקטים נוספים אשר יספקו עוד מוקדי תעסוקה בשכונה, הכל תוך מגמת שדרוג התשתיות הנדרשות לקליטת כמות האוכלוסייה הצפויה במקביל. כל אלו יסייעו רבות לתושבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר