יהורם גאון (צילום: אייל טואג)
יהורם גאון (צילום: אייל טואג)

אות יקיר ירושלים יוענק ליהורם גאון, שאומר ל"כל העיר": "יותר חשוב לי מפרס ישראל שקיבלתי"

הזמר והשחקן המפורסם, יליד ירושלים, בין 12 האישים שיקבלו ביום ירושלים את עיטור יקיר העיר. בשיחה עם "כל העיר" הוא מוסיף בהתרגשות: "אני ממש נושם את ירושלים; סוגר לי הרבה מעגלים משפחתיים"

פורסם בתאריך: 24.2.20 11:46

ביום חמישי הקרוב, 27.2, תאשר מועצת עיריית ירושלים את רשימת האישים שלה יוענק עיטור 'יקיר ירושלים' לשנת 2020. בין האישים הנבחרים, כך נודע ל"כל העיר", גם הזמר והשחקן המפורסם יהורם גאון, שנולד וגדל בירושלים. גאון, שכבר זכה בחייו לאינספור כיבודים בהם פרס ישראל לשנת 2004 ובחירתו כמדליק משואה בטקס יום העצמאות בשנת 2017, מביע בשיחה עם "כל העיר" התרגשות גדולה מעיטור 'יקיר ירושלים' שהוא צפוי לקבל בסמוך ליום ירושלים, שיצוין השנה ב-22.5.20.

"כמי שנולד בירושלים, כמי שחי בירושלים וכמי שכל הוויתו היא ירושלים", אומר גאון, "אז עיטור יקיר ירושלים חשוב לי יותר מפרס ישראל שקיבלתי וגם מן המשואה שהדלקתי ביום העצמאות – עד כדי כך חשוב לי התואר הזה 'יקיר ירושלים'. זה סוגר לי הרבה מעגלים משפחתיים של אבי ואימי ושל כל בני משפחתי. אני ממש נושם את ירושלים ולכן זה כל כך חשוב לי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יצוין כי אות יקיר ירושלים יוענק על ידי ראש העיר משה ליאון בסמוך ליום ירושלים, שיצוין כאמור ב-22.5. עיטור יקיר ירושלים מוענק מאז שנת 1967.

גאון, שציין בחודש דצמבר האחרון את יום הולדתו ה-80, גדל והתחנך בשכונת בית הכרם. זיכרונות ילדותו היו מקור ההשראה לאוטוביוגרפיה המצולמת עליו ועל משפחתו הירושלמית בסרט "אני ירושלמי", שיצא לאקרנים בשנת 1971. בשנות ה-90 של המאה הקודמת הוא כיהן כחבר מועצת העיר במשך שתי קדנציות, שבהן גם היה מחזיק תיק התרבות במועצה. למרות שגדל והתחנך בירושלים ועל אף דימויו כירושלמי – גאון לא מתגורר בעיר מזה עשורים לא מעטים. בשנים האחרונות הוא מתגורר ברמת השרון.

גאון, כאמור, הוא אחד מבין 12 נבחרים ונבחרות שיקבלו את עיטור יקיר ירושלים. השמות הנוספים ברשימה, שתאושר כפי שכבר צוין בישיבת מועצת העיר הקרובה, הם פרופ' שמואל גוטליב, סולי אלישר, עו"ד יאיר גרין, עליזה טובול, מלכה ירום, חיים כהן, הרב קלמן סמואלס, פולק איירן חנה, פרופסור תמר פרץ, הרב פרופסור אברהם שטיינברג.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יוסי

    תנו אות יקיר ירושלים למי שחי בה .
    לא לאלה שנושמים אותה מרחוק ולא גרים בה כבר 50 שנים

  2. אני ירושלמית

    עיר שמאדירה ירושלמים מזויפים נראית כמו שהיא נראית. כך ירושלים. עצוב שמי שקרוב ל30 שנים לא גר בירושלים ממשיך לרכב ל אתוס הירושלמית.

  3. ירושלמית

    אני תוהה מי הם חברי הוועדה להענקת התואר הזה? האם לא ראוי יותר לפנות לציבור ולבקשו להציע מועמדים לתואר, כשתנאי בסיס הוא שהם תושבי ירושלים? עם כל הכבוד לגאון, הוא שר על אדי הדלק האחרונים של חייו כילד בירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר