יוסי בניון (צילום: אורן בן-חקון)
יוסי בניון (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | שכר לימוד: בניון לא הבריק העונה, אבל זו רק השנה הראשונה שלו כמנהל מקצועי

חוסר הניסיון של בניון בתפקיד ניהולי הוביל ללא מעט טעויות, אבל הוא צריך לקבל את ההזדמנות לתקן | טור דעה

פורסם בתאריך: 25.6.20 09:51

מה נגיד ומה נאמר? איזו אכזבה מבית"ר שלנו. אז נכון, נראה שבית"ר תסיים את העונה במקום השלישי ותעמוד במטרה של הגעה לאירופה, וזה בהחלט משמח ומנחם – אבל מה עם היכולת? איפה הכדורגל? איפה שמחת החיים והאנרגיות?

עוד לפני הקורונה דיברו הרבה על הקהל שנעלם מהמגרשים. הסיבות היו רבות, בהן גם היכולת החלשה. וכעת, כשהמשחקים משוחקים עם מגבלות הקורונה – הרבה מהאוהדים פשוט מזפזפים לערוצים אחרים כי קשה עד בלתי אפשרי לראות משחק שלם של בית"ר ולא להירדם משעמום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אני שומע דיבורים על כך שלפגרת הקורונה ולעובדה שאין קהל במגרשים יש חלק ביכולת, אבל אם נהייה אמיתיים – גם לפני הקורונה היכולת של בית"ר לא היתה משהו להתגאות בו. אבל אז, לפני ארבעה וחמישה חודשים – הניצחונות, ביחד עם המיקום הסביר קצת הסירו את הפוקוס מהיכולת. למעשה, את מספר המשחקים שבהם בית"ר שיחקה כדורגל טוב ואיכותי אפשר לספור על כף יד אחת. אולי גם פחות.

אשמים לא חסרים. את מרבית האש סופג, כמו תמיד, המאמן. רוני לוי, חשוב לומר, אשם כי הוא זה שמנווט, מדריך, מאמן, מכוון ומחליט מי ישחק וכמה דקות. בנוסף, רוני לוי קיבל הרבה ממה שרצה. מצד שני, אסור לשכוח שגם נפצעו לו מספר שחקנים וגם העזיבה של גדי קינדה פגעה. בכל מקרה, לי יש הרגשה שהקללות והצעקות שהיו מהקהל לפני הקורונה נגדו השפיעו עליו והכניסו אותו ללחץ. הוא עשה (וממשיך לעשות) הרבה טעויות ונראה אדיש למתרחש סביבו.

אבל, וזה אבל חשוב, רוני לוי לא נושא לבד באשמה. גם השחקנים, ואולי בעיקר השחקנים, אשמים ביכולת החלשה. הם מקבלים במה להוכיח את עצמם ולא מצליחים להפיק חצי ממה שהם יכולים. לכן, מבחינתי, עיקר האשמה היא של השחקנים. אבל בכדורגל השחקנים הם האחרונים שמשלמים את המחיר.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


אשם נוסף הוא המנהל המקצועי יוסי בניון, שיש לו חלק בתוצר הסופי והמאכזב. בניון היה זה שקיבל בקיץ את הקרדיט ואת המנדט מהבעלים משה חוגג. יוסי בניון היה האיש שבנה את הקבוצה, הוא זה שהביא את הרכש הוא זה שאמור להתוות מדיניות כלשהי. ולכן, ברגע שהשחקנים שהוא הביא לא מתפקדים – יש לו חלק גדול באיך שהקבוצה נראית. ואם זה לא היה ברור מספיק עד עכשיו – אז היא לא נראית טוב.

לזכותו של בניון עומדת העבודה שזו השנה הראשונה שלו בתפקיד. זו אולי העונה שבה הוא משלם את שכר הלימוד. לטווח הארוך אני חושב שבתור שחקן ענק לשעבר, אחד שמבין המון בכדורגל וראה איך הדברים עובדים ברמות הגבוהות – הוא עוד ישתפר וייתן את הטון. ולגבי העונה? צריך להתייחס אל הטעויות של יוסי בסלחנות ובסבלנות. אני בטוח שכבר בעונה הבאה הוא יקצור את הפירות ויראה שהוא לומד מטעויות.

בינתיים, עדיף בשביל כולם – בניון, רוני לוי, השחקנים וגם האוהדים – לשמור על המקום השלישי.

אוהדי בית"ר אמנם מעדיפים כדורגל שמח ותוסס על עוד כמה נקודות בקופה, אבל כרגע זה המצב ועדיף לסיים את העונה עם עמידה במטרה ולקוות שבעונה הבאה יהיה טוב יותר.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר