עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)
עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)

הזינוק במספר המובטלים בירושלים – ברקוביץ ל"כל העיר": "המנהיגות העירונית ישנה"

עופר ברקוביץ, יו"ר האופוזיציה בעירייה, מתייחס לנתוני האבטלה החמורים שנחשפו השבוע ב"כל העיר" ותוקף את הממשלה ואת העירייה: "אני לא רואה שום צעדים משמעותיים למען העסקים העצמאיים"

פורסם בתאריך: 10.7.20 07:30

יו"ר האופוזיציה בעירייה עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, מתייחס לנתוני האבטלה הקשים בירושלים שנחשפו השבוע ב"כל העיר", ותוקף את צמרת העירייה. "המנהיגות העירונית ישנה", טוען ברקוביץ, "במשבר הקורונה אני לא רואה שום צעדים משמעותיים למען העסקים העצמאיים".

כיצד לדעתך העירייה צריכה לפעול?
"לדעתי צריך לנקוט במספר צעדים על מנת לעזור לעצמאיים בירושלים – ראשית, ביטול כל האגרות שהעירייה גובה מהעסקים לשנת 2020, בין אם זה אגרות שילוט, הנחת אגרות כסאות ושולחנות וכו'. אנחנו דרשנו את זה בדיוני התקציב, אין שום סיבה שבתקציב לא יעזרו לעסקים בתחום הזה. דבר נוסף – הארנונה העסקית. עד עכשיו דובר על שלושה חודשי דחייה בתשלום הארנונה, ואנחנו חושבים שצריך לתת לעסקים עוד שלושה חודשים, כאשר ההוצאות מתחלקות בין הממשלה לבין העירייה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם אתמול "בכל העיר", ולפי הנתונים המעודכנים שהתקבלו מלשכת התעסוקה בירושלים, ישנם בעיר כ-101,037 דורשי עבודה, לעומת זאת, לפני משבר הקורונה, בחודש פברואר מספר דורשי העבודה עמד על כ-11,459. מדובר בזינוק של כ-900 אחוזים במספר המובטלים בעיר.

"הממשלה צריכה לשחרר את הכסף שלא עבר לעצמאיים", אומר ברקוביץ, "כי העירייה לא הכניסה ומכניסה עד עכשיו יד לכיס ולא עושה פעולות קיצוץ, לכן קשה לעסקים לשרוד, צריך לזכור שכל עסק שנסגר בעיר מצטרף למעגל האבטלה עם עובדים נוספים".

מה עוד ניתן לדעתך לעשות בזירה המקומית על מנת לטפל באבטלה – גם מבחינת השכירים המובטלים ולא רק העצמאיים?
"המשבר הזה ארוך וקשה ביותר, ואנחנו צריכים ללמוד לחיות עם הקורונה, ולא לסגור את המשק. אלא לשמור על הכללים ועל העסקים פתוחים כי אנחנו במשבר חברתי-כלכלי אדיר. צריך לגבש צעדים דרמטיים להסבות מקצועיות ולהכשרות בתחומים שבהם כרגע יש ביקוש, למשל: הגדלת צוות רפואי. יש ביקוש לאחיות, אז יש להעניק הכשרות מקצועיות, בתחום ההייטק והטכנולוגיה לגייס כמה שיותר, מזון וכל מה שרלוונטי. בנוסף, על הממשלה להאריך את החל"ת מעבר לזמן המוקצה – זאת בכדי לא למצוא את עצמנו במשבר חברתי חמור יותר ויותר, חייבים לעזור לאנשים לצלוח את התקופה הזאת. כרגע אני לא רואה מהלכים כאלה מצד העירייה וגם לא מצד הממשלה".

ברקוביץ מתייחס בדבריו, גם לענף התיירות שנחבט באופן קשה בשל משבר הקורונה. "בנוסף, ישנו צורך לטפל בדחיפות בנושא התיירות, מכיוון שזה משפיע על כל ירושלים. צריך לבחון כיצד מחזירים את התיירות לצד הקורונה בטווח של השנה הקרובה, על מנת להמשיך לתפעל את המלונות והעסקים, מדריכי התיירות וכו'".

זאת ועוד, ברקוביץ מעביר ביקורת על העירייה, לדבריו כל בכיר צריך לקצץ בשכרו בימים קשה אלה. "משה ליאון, מגדיל את המשכורות של בכירים בעיריית ירושלים בשיא המשבר", מוסר וטוען ברקוביץ, "ומוסיף עוד ג'ובים בתקופה כזו. לדעתי כל בכירי המגזר הציבורי שופטים, ראשי עיריות וכו' צריכים לקצץ בשכר שלהם בסביבות 30-20 אחוזים, וגם הבכירים בדרג המקצועי. אך, ליאון מגדיל את השכר לאנשים האלה בזמן שיש כאן סכנה לרעבים ללחם ולסכנת אבטלה כרונית".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר