גלריה ברבור במשכנה החדש (צילום: אברהם קריצמן)
גלריה ברבור במשכנה החדש (צילום: אברהם קריצמן)

כארבעה חודשים אחרי הפינוי: גלריה ברבור נפתחה מחדש במתחם חלופי

גלריה ברבור, שפעלה במבנה בנחלאות ופונתה על ידי עיריית ירושלים, נפתחה מחדש במתחם ברחוב שלמה המלך; חבר המועצה יוסי חביליו: "אני מתכוון לפעול לכך שהעירייה תשיב את התמיכה הכספית לגלריה" 

פורסם בתאריך: 9.8.20 17:03

גלריה ברבור נפתחת מחדש: כארבעה חודשים מאז שעיריית ירושלים פינתה את הגלריה מהחלל בשכונת נחלאות, וחרף איומי הפרישה מצד הסיעות החילוניות בספרא, הגלריה עברה בשבוע שעבר ללוקיישן חדש ברחוב שלמה המלך, ללא כל סיוע ומימון עירוני.

כזכור, הגלריה נאלצה להתפנות מהמבנה העירוני בשכונת נחלאות לאחר שניהלה מאבק משפטי ממושך, כשבסופו הורה בית המשפט על פינוי הגלריה, וזאת לצורך אכלוס המתחם בגני ילדים עירוניים. העירייה החלה בתהליך משפטי לפינוי הגלריה בשנת 2017 לאחר אירוע של ארגון "שוברים שתיקה" שנערך במקום. לפני כשנה בית משפט המחוזי בירושלים הציע כפשרה בין הצדדים כי הגלריה תגיש בקשה מהעירייה להסדיר את שהותה בנכס באמצעות הקצאת המבנה לשימושה. הגלריה, באמצעות עמותת בר קיימא, הגישה בקשה מסודרת, אך נציגיה לא זומנו לדיון בעניין בקשתם, שכאמור, כעת נדחתה בעקבות דרישה של העירייה להקצאת הנכס לטובת גני ילדים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כעת, ארבעה חודשים אחרי הפינוי – הגלריה נפתחה מחדש. לדברי חבר הקואליציה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים): "אני התנגדתי לפינוי הגלריה מהמבנה העירוני בנחלאות, ואף ייצגתי את הגלריה במשך שנים רבות בהתנדבות. גם היום אני סבור שהגלריה צריכה לחזור למקומה, ולחילופין, שהעירייה צריכה לתת לה מבנה מתאים ללא תשלום. הוגש ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה לפנות את הגלריה והתיק קבוע לדיון במהלך חודש אוגוסט. אני אהיה שם לתמוך בגלריה ומקווה שבית המשפט העליון ייכנס לעובי הקורה ויהפוך את החלטת בית המשפט המחוזי ויורה על שובה של הגלריה למקומה. בכל מקרה, מכיוון שחשוב מאד שהגלריה תמשיך לפעול, אני שמח שלפחות לתקופת הביניים נמצא לגלרייה מקום פרטי בו היא תוכל להמשיך לפעול. אני גם מתכוון לפעול לכך שהעירייה תשיב את התמיכה הכספית לגלריה".


גלריה ברבור (צילום: באדיבות גלריית ברבור)

גלריה ברבור בנחלאות (צילום: באדיבות גלריית ברבור)


חברת המועצה לורה ורטון (מרצ), שכזכור איימה בפרישה מהקואליציה אם הגלריה תפונה, מסרה: "הפסדנו בזה שהם לא נשארו במקום, לצערי מה שקבע בסוף זה בית המשפט וגם הצרכים של הגנים. מה שלא הצליח זה המהלך – מה שניר ברקת וידידו אריה קינג – לסלק אותם בגלל איזו הופעה מסוימת או לא. היו כאן צרכים של התושבים. זה כמובן לא הסוף, יש עדיין הליך בבג"ץ, אבל לפחות זה הולך לשמש את התושבים ולא למשהו פוליטי.

ועדיין, איימת לפרוש אם הגלריה תיסגר.
"אני לא אמרתי שאני אתפטר בגלל זה, אף פעם, אמרתי שאני שוקלת את זה. נפגשתי את ראש מנח"י ושמעתי את הגרסאות של אחראית על הנכסים, ודיברתי עם ראש העיר על זה כמה פעמים, ומה שהציגו לי לפחות זה לא שהיה פה עניין פוליטי, אלא באמת בשל מצוקה של גנים".

"בפן האישי התאכזבתי. אני חושבת שהגלריה זה מוסד אדיר", אומרת ורטון ל"כל העיר", "קראתי הרבה שבחים עליה מכל מומחי האמנות של בצלאל, ומכל הארץ, ונדמה לי שהעירייה היתה צריכה לסייע לה בהעמדת נכס לרשותה, אבל לפחות המבנה ישרת את הצרכים של התושבים ולא צרכים פוליטיים של גורמים קיצוניים שרוצים לדכא את חופש הביטוי".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אילן

    גרתי ממול בשירזלי21 4שנים וישבו שם שיכורים ואנרכיסטים וכו עד השעות הקטנות טוב שנסגר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר