בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)
בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)

המטפלת שגנבה כספים מניצולי שואה מרחביה: עונש מאסר של שנתיים ופיצוי כספי

בית משפט השלום בירושלים גזר עונש של שנתיים מאסר בפועל וקנס כספי על המטפלת הסיעודית כריסטינה בראגה, שהורשעה בגניבה בהיקף של כ-114 אלף שקלים מזוג ניצולי שואה מרחביה

פורסם בתאריך: 13.1.21 16:29

המטפלת הסיעודית כריסטינה בראגה, שהורשעה בגניבה בהיקף של כ-114,000 שקלים מזוג ניצולי שואה מרחביה, בשנות ה-90 לחייהם, תרצה עונש מאסר בפועל. השופטת ג'ויה סקפה שפירא בבית משפט השלום בירושלים השיתה עליה עונש של שנתיים מאסר בפועל, פיצוי כספי בסך 120,000 שקלים וקנס כספי העומד על כ-5,000 שקלים.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


המקרה נחשף, כפי שפורסם ב"כל העיר", בחודש נובמבר האחרון – במשטרת ירושלים החלה חקירה סמויה בעקבות תלונה של זוג ניצולי שואה, תושבי שכונת רחביה בירושלים, שהוגשה לאחר שהשניים קיבלו פניה מהבנק בעקבות משיכות חריגות של מזומנים, שהתבצעו באמצעות כרטיס האשראי שלהם. בתום החקירה התברר כי מאחורי המשיכות עומדת המטפלת הסיעודית.

לאחר הגשת כתב האישום בראגה הודתה במעשים וסיפרה כי היא ניצלה את תפקידה כעובדת סיעודית של זוג הקשישים ניצולי השואה, לאחר שגילתה את הקוד האישי של הקשיש כשהתלוותה אליו במסגרת עבודתה ונטלה את כרטיס האשראי שלו ללא רשותו. לאורך תקופה היא משכה בהצלחה סכומים הנאמדים ב-114,100 שקלים. בנוסף, ניסתה למשוך ללא הצלחה סכום נוסף של 63,100 שקלים, אך כרטיס האשראי הוחרם על ידי כספומט בבני ברק, לאחר שניסתה למשוך 1,000 שקלים נוספים.


הכסף שנגנב לזוג ניצולי השואה (צילום: דוברות המשטרה)

חלק מהכסף שנגנב מזוג ניצולי השואה (צילום: דוברות המשטרה)


על פי גזר הדין, בראגה העבירה סכום של כ-65,000 שקלים למשפחתה במולדובה, באמצעות דרכון של אישה אחרת. כמו כן, בראגה שהתה בארץ כחוק משנת 2011, אך גם לאחר שאשרת העבודה שלה פגה בראשית 2019, המשיכה לשהות ולעבוד בארץ. בראגה נעצרה בסוף שנת 2020 לאחר שניסתה שלרכוש כרטיס חד כיווני למולדובה.

במכלול השיקולים בקביעת גזר הדין, השופטת שפירא מציינת כי נזקף לזכותה של בראגה עצם הודאתה באשמה, הבעת חרטה והבנת הפסול במעשיה, דבר שחסך את הטרחתו של המתלונן לבוא לעדות בית המשפט. כמו כן, נלקח בחשבון שאין בעברה של בראגה רישום פלילי בעשור ששהתה בישראל, ועד מקרה זה, עבדה לפרנסתה בצורה תקינה. בנוסף, השופטת מציינת את הקושי הגלום במעבר למדינה חדשה והפרידה הארוכה והכפויה ממשפחתה, ללא רקע וידיעה בשפת המקום והעדר גורמי תמיכה ממשיים, "דבר שהופך את התמודדותה עם ההליך הפלילי והעונש שייגזר עליה לקשיים יותר מהרגיל".

מנגד, מצוין בגזר הדין כי מדובר בעבירה בעלת חומרה יתרה בעקבות האמון שהעניקו הקשישים לבראגה. כמו כן, גזר הדין עומד על הסכנה שקיימת בכל הקשור לניצול קשישים, שפעמים רבות חסרי אונים וזקוקים להגנה מיוחדת, על ידי גורמים חזקים יותר, וכי חשיבות גזר הדין גבוהה על מנת לשמש התרעה לכל מי שמנצל את חולשתם של הקשישים שפעמים רבות הינם "טרף קל", כך נכתב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פלדבינדרוגנעילמנסקי

    זה הפחד שלנו שמגעים לפה עולים מברית המועצות נתפסים באלימות בגני ילדים גניבות זה לא נתפס בשכל

  2. נועה

    אייך ראש ממשלה שגנב ומעל באומה שלמה מקבל שנתיים ולעומת זאת עובדת זרה שגנבה הרבה פחות מראש ממשלה שרימה קשישים צעירים נשים וטף מקבלת יותר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין אמון בעובדים זרים שימו לב להורים לבדוק כל דבר לשים מצלמות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר