אוהל המחאה (צילום: מטה המאבק)
אוהל המחאה (צילום: מטה המאבק)

מאבק בתי החולים הדסה ושערי צדק: המו"מ מול משרד האוצר התפוצץ

בתי החולים הציבוריים, ביניהם הדסה ושערי צדק, שנאבקים מול משרד האוצר על תקצוב שוויוני הודיעו כי בעקבות הפסקת המשא ומתן החל ממחר, רביעי, הם יעברו לפעול במתכונת מצומצמת: "נציגי האוצר שולחים אותנו לקושש תרומות"

פורסם בתאריך: 19.1.21 15:36

מאבק בתי החולים הציבוריים, בהם הדסה ושערי צדק, מול משרד האוצר, לטובת תקצוב שוויוני – מחריף. לפני זמן קצר הודיע מטה המאבק כי המשא ומתן בין הצדדים התפוצץ. החל ממחר, רביעי, בתי החולים יצמצמו את הפעילותם, ויחלו בעיצומים.

ממטה מאבק מנהלי בתי החולים נמסר כי "נציגי האוצר מסרבים לדון איתנו בהסדר קבוע לתקצוב בתי החולים ושולחים אותנו לקושש תרומות כדי לממן את פעילות בתי החולים בעיצומו המשבר הרפואי החמור ביותר מקום המדינה. אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כ"ץ להתערב באופן מיידי במשבר לפי קריסתם המוחלטת של בתי החולים הציבוריים".

לאחר התייעצות פנימית החליטו מנהלי בתי החולים הציבוריים להישאר באוהל המחאה עד להשגת הסכם חתום עם משרד האוצר.

הבוקר, כפי שפורסם ב"כל העיר", הודיעה הדסה למשרד הבריאות כי יש לווסת חולי קורונה במצב בינוני לבתי חולים במרכז הארץ, זאת לאור החשש להשאר חסרי אמצעים לטפל בשאר החולים.

הבוקר מאושפזים במחלקות הקורונה בהדסה עין כרם 127 חולים, מתוכם 70 במצב קשה וקריטי – 24 מהם מונשמים. ובשערי צדק מאושפזים הבוקר במחלקות הקורונה – 117 מטופלים. 64 במצב קשה מתוכם 27 במצב קריטי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר", מנהלי בתי החולים הציבוריים מנהלים מאבק לתקצוב הוגן נוכח העומסים הכבדים במחלקות. ביום ראשון הוקם מאהל מחאה מול משרד האוצר. מדובר במאבקם של שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ו-3 בתי החולים בנצרת, במחאה על החשש מקריסת בתי החולים.

בין השאר אמר מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ציין כי "החזית של מדינת ישראל שמאפשרת לה לתפקד מופקרת. אנחנו רוצים לתת את הלב והנשמה למטופלים שלנו, אבל אין לנו את המשאבים. הלב שלי מתכווץ בגלל שלא אוכל לתת תרופה לחולה שנמצא בחדר המיון. אנחנו מרגישים מושפלים, בתי חולים מסוג ב'".


הבוקר, מול משרד האוצר - פרופ' עופר מרין, פרופ' זאב רוטשטיין (צילומים: דוברות הדסה, דוברות שערי צדק)

פרופ' עופר מרין, פרופ' זאב רוטשטיין (צילומים: דוברות הדסה, דוברות שערי צדק)


 

מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין הוסיף ואמר עם הקמת אוהל המחאה כי "במשך 30 שנה טיפלתי באלפים רבים של מנותחי לב, פצועי טראומה, טיפלתי במדי צה"ל במשלחות צה"ל ברחבי העולם. אם יש יום אחד בקריירה שאשמח למחוק – זה היום הזה. אחרי חצי שנה של בקשות חוזרות ונשנות למשרד האוצר, ושום דבר לא קורה , אנחנו עומדים בבושת פנים פה. אני פונה לראש הממשלה ולשר באוצר – בואו תפרקו איתנו את האוהל הזה, שנחזור למטופלים שלנו. עד שהדבר הזה לא ייפתר נמשיך לשבת פה יום אחרי יום. בצער רב ביום רביעי נצטרך לעבור למתכונת חירום".

גם ראש העיר משה ליאון תומך במאבקם של בתי החולים, ביום ראשון הוא הגיע למאהל ואמר כי "את מצבם של בתי החולים אני מכיר מצוין, כבר ב-2003 כתבתי את 'דוח ליאון', שבו התרעתי על הבעייתיות הזו", אמר ליאון. "ישנו עיוות רציני מאוד בתקצוב בתי החולים, עיוות שחייבים לתקן. בימים אלה של הקורונה אנו רואים את ההתגייסות ואת הקושי של הצוותים הרפואיים לעמוד בעומס, אבל דווקא עכשיו, עלינו לתקן את העיוות התקציבי ממנו סובלים בתי החולים. ישנה נוסחה מפורטת שהגשתי למשרד הבריאות עוד ב-2003 בדוח ליאון. אני הגעתי לכאן, כראש העיר ירושלים, על מנת לתמוך בכם אבל בעיקר בשני בתי החולים שבעיר, הדסה ושערי צדק שאמונים על כל תושבי העיר הגדולה בישראל ואסור לנו לאפשר להם לקרוס".

במענה לפניית "כל העיר" – ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "צר לנו כי בתי החולים בוחרים לפעול בצורה שאינה הגונה או מקצועית, המסכנת את בריאות תושבי ישראל. משרד האוצר קיים בימים האחרונים מספר ישיבות עם בתי החולים הציבוריים והציע פתרונות למצוקות המידיות עמן הם מתמודדים. מנהלי בתי החולים הציבוריים בחרו שלא לקבל את ההצעות ולהמשיך בדרישות לשינויים מבניים, שאינם ניתנים לביצוע בתקופת ממשלת מעבר וללא תקציב מדינה מאושר. אם לא די בכך, הציעו מנהלי בתי החולים הציבוריים דרישות בלתי סבירות דוגמת עצירת הבנייה באיכילוב ולקיחת תקציבים מבתי החולים אחרים במטרה לסייע להם. אנחנו קוראים לבתי החולים לפעול באחריות בעת הזו, לשוב ולדון במטרה למצוא מענה לצרכים המיידים של בתי החולים לאור משבר הקורונה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רוני

    לא ברור למה הגעתם למצב הזה,
    אני מבין שכרופאים ואנשי רפואה כסף מהווה שיקול משני, אבל הנה גם אתם מבינים שללא כסף אין רפואה.
    האוצר לא נותן, שר הבריאות וראש הממשלה נו כבר יותר מעשור מרעיבים את מערכת הבריאות.
    ואתם (כך אומרים) אנשים חכמים – אולי כבר תפנימו.
    אתם צריכים לעשות רוויזיה בבתי החולים שעליהם אתם מופקדים ולראות היכן מרוויחים והיכן מפסידים
    המיון הוא נטל נא לסגור עד שהממשלה או קופות החולים יעלו את המימון עבורו והוא יתחיל להרוויח 15% 10% לחידוש הציוד ועוד 5% כי מי שלא מרוויח מפסיד.
    חולה קורונה קשה הוא הפסד העבירו את כולם לבית חולים אחר.
    ידוע שיולדת זה כסף טוב. הגדילו את. מחלקות הלידה והוסיפו פינוקים וצ'ופרים.
    והכי חשוב הילחמו בחידקים לא רק בוירוס הקורונה. הפכו את בית החולים לנקי מחיידקים כולנו יודעים שזה אפשרי, ואזדאגו לפרסם שאצלכם אין חידקים והפכו חלק מהמחלקות לפרטיות בהן יתקבלו חולים המשלמים תוספת (דרך הביטוחים המשלימים, הפרטיים או מכיסם)
    כדי לקבל טיפול ממקום נקי מחיידקים.
    אני אישית לא הייתי רוצה להתאשפז אלא בבית חולים נקי מחיידקים (וכך להמנע מלהיות אחד מחמשם האלפים שמתים כל שנה מהזיהומים בבתי החולים שלנו)

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר