יובל כרמי, כרמי בעת הארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים (צילום: מתוך פייסבוק, שלומי הלר)
יובל כרמי, כרמי בעת הארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים (צילום: מתוך פייסבוק, שלומי הלר)

"שבירה מוחלטת של גבולות הטיפול": הסתדרות הפסיכולוגים בישראל מתנערת מיובל כרמי

בהמשך למעצרו של הפסיכולוג יובל כרמי מבית הכרם, שחשוד בניצול מיני של ארבע מטופלות - הסתדרות הפסיכולוגים בישראל הוציאה גילוי דעת נחרץ: "אין דבר כזה ולא יכולה להיות 'הסכמה' לקיום יחסים מיניים בין פסיכולוג לבין לקוח, לא בזמן הטיפול ולא לאחר שהסתיים"

פורסם בתאריך: 4.2.21 09:20

פרשת יובל כרמי, הפסיכולוג הקליני מבית הכרם, שחשוד בניצול מיני של ארבע מטופלות, ממשיכה לזעזע. הסתדרות הפסיכולוגים בישראל הוציאה אתמול, רביעי, גילוי דעת, שבו באופן חד משמעי היא מתנערת מהמעשים המיוחסים לכרמי ומוקיעה אותם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"המעשים בהם הוא מואשם מזעזעים וחמורים, וכך גם תגובתו של כרמי, על כך שמדובר על מעשים שנעשו 'בהסכמה'", כך כותב יורם שליאר, יו"ר הסתדרות הפסיכולוגים בישראל. "המקרה עצמו עדיין בחקירה, אך חובה עלינו להבהיר ביחס לכל המקרים שהיו, ואסור שיהיו, שבהם פסיכולוג או פסיכולוגית שוברים כך את הגבולות, כי במסגרת יחסים טיפוליים, אין דבר כזה ולא יכולה להיות 'הסכמה' לקיום יחסים מיניים בין פסיכולוג לבין לקוח, לא בזמן הטיפול ולא לאחר שהסתיים".


צילום מסך - המכתב שנשלח על ידי הסתדרות הפסיכולוגים בישראל נגד יובל כרמי


"מימוש של מיניות בטיפול היא עבירה חמורה – חוקית, אתית ומוסרית", מודגש במכתב, "היא מהווה שבירה מוחלטת של הגבולות והתנאים שבהם מתקיים הטיפול. התנהגות זו עומדת בניגוד מוחלט לחוק ובניגוד לעקרונות ולכללים הקבועים בחוק האתיקה של הפסיכולוגים בישראל, כללים המחייבים את כלל ציבור הפסיכולוגים, כידוע לכל פסיכולוג ופסיכולוגית. חשוב שעובדה זו תהיה ידועה וברורה גם לכל מטופל ומטופלת".

"הסתדרות הפסיכולוגים בישראל מגנה ומוקיעה את המעשים המיוחסים ליובל כרמי, ותפעל ללא לאות להגברת המודעות של מטפלים ומטופלים כאחד, עד לשירושן המוחלט של עבירות אלה".

אתמול, רביעי, כפי שפורסם ב"כל העיר", נערך עימות משטרתי בחדר החקירות בין כרמי לבין המתלוננת הראשית, הצעירה בת ה-21 מירושלים. מדובר בצעירה, שנמצאת אצלו בטיפול כחמש שנים על רקע פגיעה מינית שעברה, ובין השאר היא נכחה בעת שחברתה שירה בנקי ז"ל נרצחה במצעד הגאווה בירושלים לפני כחמש שנים. מקורביה של הצעירה סיפרו ל"כל העיר" כי "העימות היה ארוך ומתיש", אך היא "יצאה ממנו מחוזקת, ועם הרגשה שהוא לא הצליח לענות על אף אחת מהטענות שלה".

מתלוננת נוספת, רביעית, הגיעה אתמול למשטרה תלונה כנגד כרמי. מדובר באישה שטופלה על ידי כרמי לפני כעשור, ולטענתה היא נוצלה מינית על ידו, ככל הנראה באותה שיטה שבה הוא ניצל מינית ופגע לפי החשד במתלוננת הראשונה.

כרמי, בן 66, פסיכולוג קליני ותיק מבית הכרם, נעצר בשבוע שעבר, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר",  בחשד לביצוע מעשה אינוס ומעשה מגונה בצעירה לפני כחודש. כרמי הוא גם מנחה קבוצות, מורה ומטפל בהולודינמיקה, מנחה ומטפל בקונסטלציה משפחתית, שהיה בין מומלצי שירותי בריאות כללית, מורה ליוגה ולמדיטציה ומרצה במסגרות טיפוליות וחינוכיות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אמא

    ופסיכולוגים בסגנון הזה עם אישיות דומה לברנש כותבים תסקירים על הורים ומחליטים אם אתה הורה מספיק טוב לגדל ילד וחורצים גורלות

  2. עדי

    חולה נפש !הבנות סמכו עליך .למה ניצלת סמכיות

    לא תקין !!!שיתלוננו בלי פחד כולן !

  3. עמרם

    כל הפסיכולוגיה והדתות נכל רמאות יס גלגול נשמות ועל זה בנוי העולם אבל האשכנזים ממציאים כל מיני שטויות

  4. פינשטיין פינקי

    חבל שרק פסיכולוגים לומדים חוקי אתיקה ולא חלה חובת שיקוף למטופלים. אז היו יודעות שזה אסור

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר