שמירת מרחק בתפילות בכותל, אריה קינג (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, יח"צ)
שמירת מרחק בתפילות בכותל, אריה קינג (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, יח"צ)

מתווה אירועי הסליחות בכותל – סגן ראש העיר קינג: "בורות או גזענות"

קבינט הקורונה צפוי לאשר הערב, שני, מתווה מיוחד לתפילות הסליחות בכותל - כמות המתפללים תוגבל ל-8,000 איש ותהיה חלוקה לקפסולות. סגן ראש העיר אריה קינג: "מקבל ההחלטה הזו הוא אחד מהשניים - או שהוא בור, או שהוא נגוע בסוג של גזענות"

פורסם בתאריך: 30.8.21 19:13


הגבלה של 8,000 מתפללים וחלוקה שלהם לקפסולות – כך ייראה בשבועיים הקרובים אירועי הסליחות בכותל המערבי, זאת בשל מגבלות הקורונה שצפויות להיות מאושרות הערב, שני, על ידי הממשלה.

המתווה הזה, חשוב ככל שיהיה, גורם לאי נוחות בקרב רבים וממספר סיבות ובהן ששוב מגבילים תפילות בעוד אירועים אחרים מתקיימים כמעט כרגיל, ובעיקר שללא אחידות – המגבלות על אירוע נקודתי כזה או אחר הן לא אפקטיביות במקרה הטוב ומגוחכות במקרה הרע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בשיחה עם "כל העיר" מסביר סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) כי "אין טעם לעסוק בכותל ולעשות הגבלות שונות על תפילות אם אין אחידות ואין קו מנחה של מגבלות על אירועים לכולם. חשוב לי לומר – התפשטות הקורונה מדאיגה ואני בהחלט חושב שצריך להגביל אירועים המוניים כדי למנוע ככל האפשר הדבקה, אבל זה צריך להיות אחיד ולהיות הגיוני, והמתווה הזה לא עושה שכל".

קינג מוסיף ומדגיש כי "המתווה הזה מנותק מכל מה שנמצא בסביבת הכותל ו/או קשור לתפילות עצמן. אני אתן דוגמא – אל התפילות בכותל מגיעים מרבית האנשים ברגל או באוטובוסים, והבעיה היא שלאוטובוסים הללו, בין אם מדובר בתחבורה ציבורית ובין אם בהסעות של מתפללים מחוץ לעיר, מצטופפים עשרות נוסעים בלי קפסולות ועם צפיפות איומה. וזה עוד לפני שהזכרתי שלא כולם עם מסיכה. אז מה ההיגיון דווקא בהגבלה על התפילה עצמה שהיא במקום פתוח וגדול?".

דוגמא אחרת שנותן סגן ראש העיר קשורה להר הבית, הסמוך לכותל. "ביום חמישי יגיעו לכותל המתפללים, בין אם הם יוגבלו ל-8,000 ובין אם זה יותר כי זו תפילת יום חמישי. 12 שעות לאחר מכן, בשעות הבוקר, יעלו אל הר הבית כ-70,000 מתפללים מוסלמים. זה לא אנשים שבאו מהחלל – אלו אנשים שחיים בעיר, עובדים בה ונותנים שירות כעובדי עירייה, כבעלי דוכנים בשוק, כנהגי מוניות, כנהגי אוטובוס ועוד".

"לכן אני אומר שלתת התייחסות ספציפית רק לכותל זה בדיחה לא מצחיקה", ממשיך קינג. "הדבר המדאיג הוא שאין היגיון בהחלטות שמתקבלות. על מי בדיוק מנסים לעבוד? צריך לתת פתרון כוללני שחושב על הכל ואם לא מצליחים – עדיף לא לעשות כלום. כשנותנים הגבלות רק על הכותל אז מבחינתי יש מקבלי ההחלטה הזו הם אחד מהשניים – או שהם בורים, שלא לומר כסילים, ולא ברור למה הם מקבלים את ההחלטות, או שלחלופין הוא נגוע בסוג של גזענות כי חייהם של המתפללים הערבים פחות חשובים לו מחיי היהודים כי להם אין מתווה ואין מגבלה. לא שזה משנה באמת – כי בסופו של דבר כולנו פוגשים את אותם מתפללים ערבים. אני לא יודע להחליט איזה מבין האפשרויות היא יותר חמורה ואבסורדית".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שכן

    מרוב שעסוקים עם הדת , מתכנני ההגבלות כנראה לא שמעו על אירועים של עשרות אלפי אנשים ,, בסמי עופר ובפסטיבל פנגויה באילת . כנראה שיש קורונה רק בחגים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר