פרלמנט (צילום אילוסטרציה: Depositphotos_Rawpixel)
(צילום אילוסטרציה: Depositphotos_Rawpixel)

הפרלמנט של גילה: "שכונה מאוד חמה ומשפחתית"

כינסנו את שי ניסים, אהרון בס, מאיה שם טוב-פז וזוהר יעקובי, כולם מתגוררים או עובדים בגילה, כדי שיספרו לנו למה הם כל כך אוהבים את השכונה שלהם

פורסם בתאריך: 11.11.21 10:09

"אבן פינה לתרבויות"

מאיה שם טוב-פז, שם טוב פז נכסים: "גילה היא הרבה יותר עיר מאשר שכונה. מבחינה טופוגרפית, היא הכי גבוהה בירושלים. היא גם משדרת אקלים שונה משאר חלקי העיר בגלל הגובה. בתחילת דרכה היא נתנה מענה לזוגות צעירים והיתה שכונה בעלת צביון חילוני בולט, אבל עם השנים זה השתנה. בגילה יש מרכז קליטה גדול, שם נקלטו עולים מרוסיה ומאתיופיה והם השתרשו בשכונה, כל אחד וקהילתו. זה יצר הרבה קהילות בתוך גילה וישנם רחובות שלמים שמאפיינים את הקהילות השונות. כיום גילה מאוד הטרוגנית – גרים בה חילוניים, דתיים, מסורתיים וחרדים, צעירים ומבוגרים, שכולם חיים יחדיו.

"הפרויקטים של "בני ביתך", בתים פרטיים איכותיים, הביאו עימם אוכלוסייה חזקה ועשירה יותר. המיקום של גילה מהווה יתרון גדול ומעניק גישה מהירה לצירים המרכזיים בעיר – כביש בגין, דרך חברון ודרך בית לחם. בעבר גילה היתה מנותקת, אבל כבישי הגישה החדשים הפכו אותה לשכונה מקשרת שמהווה צומת מרכזי בעיר. בנוסף, היא גם מהווה גשר וחיבור אל הכפרים הערבים שסובבים אותה. גילה היא אבן פינה לתרבויות".

מחפשים דירה בירושלים? מתעניינים בשוק הנדל"ן המקומי? כנסו ללוח הדיגיטלי הראשון והגדול בעיר

"מזג האוויר הוא יתרון ענק"

אהרון בס, מתווך, אנגלו סכסון: "אני תושב גילה משנת 1978, ומתווך כבר למעלה מ-20 שנה בעיקר באזור גילה. בנוסף, אני גם בהנהלת השכונה, ומתמחה בנושא הפיזי והתכנוני. גילה מחולקת לרובעים, ויש שוני מרובע לרובע. חלקם לפי מגזרים, כמו גילה א' שמקבל לאחרונה צביון חרדי. מחירי הנדל"ן בשכונה עלו בסדר גודל של חמישה אחוזים בחודשים האחרונים בעסקאות שאני ביצעתי.

"גילה היא שכונה גבוהה, ולכן מזג האוויר הוא יתרון ענק כי השכונה מאוד נעימה גם בקיץ. יש חיבור לכבישים מרכזיים, כשכמובן גולת הכותרת היא כביש בגין. הרכבת הקלה הנמצאת בבנייה תשנה את פני השכונה, כרגע יש שינוי בתשתיות, כמו בגינון, מדרכות ובכבישים. זה יחבר את גילה לכל חלקי העיר. רוב הבניה פה היא ישנה פרט לפרויקטים חדשים. אני תמכתי שהבניה בפרויקטים החדשים יהיו של חמישה חדרים ברובם, כדי שלא תהיה תזוזה של משפחות שגדלות לשכונות אחרות".

"שכונה מאוד חמה ומשפחתית"

שי ניסים, בעל קיוסק "הפינה" ברחוב אריה בן אליעזר: "גדלתי בשכונה, התגוררתי בה 25 שנה ולמדתי במוסדות החינוך בגילה. אני זוכר שלפני 40-30 שנה היא היתה די קטנה, אבל מאז שהייתי ילד היא התפתחה מאוד, בזכות פרויקטים רבים שהביאו תושבים נוספים ומשפחות צעירות לשכונה מכלל המגזרים. כולם חיים זה לצד זה, מה שהופך את השכונה למאוד מיוחדת וגם מאוד גדולה מבחינת כמות התושבים. אין ספק שהיתרון הכי גדול של גילה זה הקרבה לאזורים משמעותיים כמו מלחה עם הקניון ומגרשי הספורט, תלפיות וכביש בגין.

"בנוסף, ככדורגלן לשעבר, אני שמח לראות את הצמיחה מבחינת מתקני הספורט כמו הספורטק החדש, שמשמש את הדור הצעיר. זו שכונה שיש בה הכל, באמת שלא חסר בה דבר. יש כאן סופרים, מיני קניון, מרכזי קניות, מתחמי אוכל וכל השירותים האפשריים, שזה בעצם כל מה שתושב צריך. האווירה בשכונה מאוד חמה ומשפחתית. החנות שלי נמצאת בגילה א', ואני רואה את השכנים עוזרים אחד לשני מקיימים ביניהם ערבות הדדית".

"שכונה מוקפת טבע"

זוהר יעקובי, מנכ"ל מינהל קהילתי גילה: "שכונת גילה היא מגוון של אנשים, שמגיעים ממקומות שונים, אבל שחיים יחד בהרמוניה יפה, מקיימים אורח חיים אחר ויודעים לחיות כקהילה גדולה ויפה. היא שכונה מאוד גדולה, מוקפת בטבע החודר ממש ללב השכונה כמו חירבת' ארזה ויער גילה. גילה מאוד מתפתחת בשנים האחרונות ובקרוב גם התשתיות משתדרגות, מה שמקרב את השכונה למרכז העיר אבל עדיין ישאיר את היתרונות הקיימים. יש פעילות מגוונת למשפחות, לילדים ולתושבים וותיקים. פעילויות רבות בתחום הספורט והפנאי. בקרוב גם נחנוך את המבנה החדש שבגבעת חזני, שישרת את הקהילה בתחומים של תרבות, אמנות, הופעות וכל זה ליד הספורטק החדש, ממש בלב השכונה. כרגע אולי יש קושי לתושבים בגלל עבודות התשתית, אבל בעתיד היא תהיה שכונה מספר אחת בעיר".

מחפשים את דירת החלומות? כנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר