מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)
מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)

ההזנחה במתחם האפטאון בגילה: מכתב התראה ליזמים

בהמשך לפרסום ב"כל העיר": עיריית ירושלים שלחה באחרונה מכתבי התראה לבעלי פרויקט האפטאון בגין פגיעה במרחב במרחב הציבורי. "הפך למפגע של ממש בשכונה"

פורסם בתאריך: 7.12.21 08:37

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" בחודש שעבר, עיריית ירושלים שיגרה באחרונה מכתב התראה לבעלי הפרויקט בגין פגיעה במרחב הציבורי. במכתב, שהגיע לידי "כל העיר", מגוללת העירייה את ההיסטוריה של ההזנחה במתחם האפטאון, כשבסופו מתרה העירייה בבעלי הפרויקט כי אם המפגעים לא יטופלו – תנקוט העירייה בצעדים שונים והעלות כולה תוטל על ידי היזמים.

המכתב, כאמור, מופנה לבעלי פרויקט האפטאון באמצעות החברה המנהלת כרגע את המתחם – 'מרכז מסחרי גילה בירושלים בע"מ'.

"בשכונת גילה הוקם פרויקט ה"אפטאון" בתחילת שנות ה-2000, אשר לא הושלם עד תום ובמסגרתו נפער בור אדיר ממדים בצמוד לגבולות מגדל המגורים שבפרויקט", כך כותב המשנה ליועץ המשפטי לעירייה וראש התביעה העירונית עו"ד חיים נרגסי. "על פי התוכנית החלה במקום נדרש לבצע פיתוח לשטח זה, הכולל חניון תת קרקעי ומעליו פיתוח שטח לרווחת הציבור. עם זאת ולמרות חלוף שנים רבות מאז רכשתם את המתחם לא ביצעתם את פיתוח שטח הבור, כפי שנדרש בתכנית החלה עליו, והוא עודנו עומד בשיממונו, תוך שהוא מסב נזק כבד וחמור לציבור והפך למפגע של ממש בשכונה".

בהמשך המכתב מודגש כי "ככל שלא תפעלו באופן מידי להסדיר את פיתוח שטח הבור לרווחת הציבור, תפעל העירייה למילויו ופיתוח השטח כאמור, תוך הטלת כלל ההוצאות עבור פעולות אלה וכל הכלול בכך, על חשבונכם".

יש לציין כי מבירורים שונים שערך "כל העיר" עולה כי המכתב לבעלי האפטאון הוא חלק ממהלך כולל של התביעה ואגף רישוי ופיקוח בעיריית ירושלים כנגד בעלי חברות אשר גורמים למפגעים במרחב הציבורי העירוני.


מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)

מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)


"במסגרת המכתבים ששיגר ראש התביעה העירונית, הוזהרו בעלי החברות כי ככל והם לא יפעלו להסיר את המפגעים ולהיעתר לדרישות העירייה השונות, תפעל העירייה בכל הדרכים הקיימות לרשותה, לרבות בהליכים משפטיים, לביצוע אכיפה כנגדם", מציינים בעיריית ירושלים. "אחד המכתבים, שוגר אל היזמים המנהלים את מרכז 'אפטאון גילה', אשר על פי טענת העירייה לא השלימו את המיזם למרגלות מגדל המגורים. במקום החניון והשטח הציבורי שהיו אמורים לקום במקום, נותר בור המהווה מפגע של ממש לציבור. העירייה, באמצעות התביעה העירונית, דורשים מהיזם למלא אחר התחייבויותיו לאלתר, ולא, תפעל העירייה לביצוע העבודות ועל חשבונו".

יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) שהעלה את הנושא לסדר היום בחודש שעבר מוסר: "טוב שהעירייה מתעוררת לפעולה בנושא האפטאון בגילה, אחרי שדחפנו אותם לכך. חבל שהפנייה היא רפה ללא שיניים וללא דדליין ברור להשמשת הבור לטובת תושבי השכונה. מגיע לתושבים בגילה יחס אחר. נמשיך לפעול ולקדם את השכונה עבור תושבי גילה בכל הכוח גם מהאופוזיציה, בדיוק כמו במקרה של הוצאת מתחם הטסטים מגילה והצלחתנו שם".

תגובת בעלי הפרויקט לא התקבל במערכת "כל העיר" למרות פניות חוזרות ונשנות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ...

    האפטאון זה איזור זוועתי. ההזנחה היא לא רק בבור הפעור, בשטח האבנים, בחפירות החשופות כבר עשרים ושנה ובברזלים החלודים המזדקרים כ"קישוט" מבעית מעל הכל. ההזנחה היא גם בלכלוך של האיזור הבנוי, בעציצי אבן שבמקור היו אמורים להיות מלאים בצמחיה ירוקה ומטופחת, אבל במציאות הם מלאים בזבל, בענפים יבשים ועשבים שוטים. בקיצור – מקום מזעזע בלב שכונה, שגם כך היא בתחתית סדר העדיפויות של עירית ירושלים. גם תושבי שכונת גילה תורמים לא מעט לחורבנה. זבל נזרק בכל פינה, טיפוח וניקיון של השטחים הציבוריים נחשבים כאן מילה גסה. שכונה שהולכת ומתחרדת בקצב מהיר, ונהיית מוזנחת מיום ליום ומדקה לדקה. עצוב, כי יש לשכונת גילה פוטנציאל אדיר. עצוב, כי מי שמשלם בגילה ארנונה (בהחלט לא), משלם סכומי עתק, שרק אלוהים יודע מה השימוש שנעשה בהם. כל כך חבל שעופר ברקוביץ' לא הפך להיות ראש העיריה. איזו החמצה איומה ופספוס שחרץ את גורלה של ירושלים. כל הכבוד לו שממקום בלתי אפשרי, הוא ממשיך ומנסה לעשות כל מה שהוא יכול על מנת לעזור ולהציל מה שאפשר בעיר האבודה הזו, ובשכונת גילה..

  2. דני

    אני גילואי לשעבר ועדיין כואב ממה שנהיה בשכונה הזאת בכלל ובאפטאון בפרט. בעלי האפטאון הם פושעים ונבלים שדירדרו את המקום הזה לתהומות. יש במקום הזה "קניון" שהוא בדיחה שכל בעלי העסקים שהיו בו פעם ברחו ממנו. וההזנחה החיצונית? פשוט אין מילים,עשרים שנים של זלזול והתעמרות בתושבי גילה המסכנים שצריכים לחיות עם מה שיש.

  3. אני

    ככה זה שאין מנהלה.
    עצוב לי לראות את השכונה שלי הופכת לאתר בניה בחסות העירייה שמישהו שם אהמ אהמ מקורב לצלחת.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני גרה בבניין אפטאון ומסכימה עם כל מילה שנאמרה בגנות כל הגורמים המעורבים בבניין אפטאון. חבל שעופר ברקוביץ לא משמש כראש העיר, אולי הגורל של הבניין הזה והסביבה שלו היה שונה. גם עיריית ירושלים וגם מנהלת גילה הפגינו זלזול והזנחה כלפי פרוייקט שיכול היה להיות מוצלח.הזנחה גוררת הזנחה- תושבי גילה ממשיכים בהפגנת אדישות וחוסר אכפתיות ותורמים להזנחה ולחורבן באזור הזה. כל פעם כשניסינו הדיירים של הבניין להבין מהנהלת הפרוייקט מתי סוף בוף תושלם הבניה של המגדל והסביבה של אפטאון- המזכירה – נילי אמרה שבקרוב יתחילו לטפל בבניין. לצערי כבר 21 שנה הבניין נראה ללא שינוי , ולא רואים אפילו אור בקצה המנהרה! הבעלים של הבניין לא משקיעים שום מאמץ בשיפור המצב. רוב החנויות בקניון סגורות ולא פעילות. בושה!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר